Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 8 apr 2009.

  1. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
  2. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Toch altijd leuk die verslagjes Richard. Ben altijd wel benieuwd naar de uitslagen..Top!
     
  3. wijchen

    wijchen

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    110
    Was een lekker race-je voor mij...had een aardig tempo te pakken in het natte weer......
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Jammer dat bij mij net voor de start bleek dat mijn splinternieuwe regenbanden de speciale gripringen al tijdens de warmup hadden losgelaten. Achter reed ik met een regenband en voor nog maar op foams en moest dus op het gas sturen zonder al te veel snelheid te verliezen. Hoewel het duidelijk beter had gekund en baal van die flutbanden (waar we zeker garantie op gaan claimen) ben ik redelijk tevreden met het resultaat met een dergelijke handycap.
     
  5. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Yep, ligt jullie wel, dat natte... :p

    Aqua's (gegroefd) was wel de goeie keus in de 1/2 NK-A finale, net voor jullie finale. Eerst was ik wel op Kissling's begonnen met "opwarmen", maar nadat er uitstel was aangevraagd, ben ik naar aqua's gegaan. Die gingen hetzelfde als de Kissling's, en met een opdrogende baan was dat dus de juiste keuze... (ben verbaasd dat er niet meer waren die dit hadden gedaan)
     
  6. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Beetje off-topic, maar wel een beetje een vervolg op mijn vorige posting: hebben jullie enig idee waarom de 1:8 qua deelnemeraantal goed loopt, terwijl alle andere klasses toch minder lijken te worden? Dit terwijl je toch, gezien de slechtere economie, de kosten een rol spelen en die zijn in de 1:8 toch relatief hoog, of vergis ik me?

    Mvg,
    Marcel.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Er spelen een aantal zaken....

    1) Voor een heel klein deel dat er in Belgiƫ door gebrek aan circuits bijna niets meer te doen is. Ik had eigenlijk meer verwacht als ook bij de 1:10 de opkomst van de Belgen minimaal is.

    2) Een grote rol heeft denk ik de promo series. Een serie met een beetje NK status waarbij geen licentie nodig is en alleen de 3 snelste wedstrijden tellen. Het geeft weinig extra kosten en minder verplichtingen om toch aan de andere banen in Nederland te snoepen.

    3) Gezelligheid? Hoewel er natuurlijk div. woordwisselingen kunnen zijn heerst er ook meer een gezelligheid onder de 1:8 rijders. De 1:8 kent denk ik ook de grootste groep kampeerders die er gezamelijk vanaf vrijdag al een goed weekend van maken.
     
  8. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Aanvullend.

    - Veel 1/8 rijders al heel wat jaartjes met dit spul rijden en daarom niet zo snel een andere klasse zullen gaan rijden.
    - De gemiddelde leeftijd in de 1/8 is hoger dan in andere klasses, dus mensen hebben hun zaakjes al op orde, wat betekend dat er meer over is voor de hobby.
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2009
  9. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    De hogere gemiddelde leeftijd zal inderdaad wel een rol spelen, daardoor is er over het algemeen meer te besteden. De promoserie wellicht ook, hoewel je in dat geval natuurlijk ook gewoon een relatief duur chassis en een relatief dure motor moet aanschaffen.

    Sfeer is inderdaad belangrijk, bij de KWC hebben we ook een "harde kern" van mensen tussen de 30 en circa 50 jaar die naast het competitief racen ook voor de gezellige sfeer komen.

    Blijft me nog wel een raadsel waarom deze factoren niet aanwezig kunnen zijn bij de NOMAC 1:10..

    Groet,
    Marcel
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Julius, ik ben het deels met je eens, maar er is geen modus te vinden om het iedereen naar wens te maken...
    De strakke regelgeving zoals hij er nu is, is door democratie tot leven geroepen.
    Wellicht dient de NOMAC iets van het besluitvermogen wat nu bij de rijders ligt in te dammen, maar wellicht is juist daarom wel de 1/8 zo'n mooie grote klasse...
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Om nog even op dat verhaal van Julius terug te komen....

    Als bij de 1:10 ook de 54 man gehaald zal worden zullen er ook dergelijke situaties ontstaan en dus mogelijk dergelijke regels en selecties plaats vinden.

    Dat externe toprijders niet zomaar direct in de NK klasse kunnen komen heeft te maken dat niemand die hard voor die positie heeft gestreden zijn plekje af wilt staan en zeker knipperlicht rijders (die jongens die graag ieder jaar weer een andere klasse willen rijden) niet dat gemak krijgen om ook gemakkelijk uit de NK te stappen en 2 jaar erop weer direct op de juiste plek terug te komen. Een trede lager lijkt voor de stemmers een betere keuze om wel die mogelijkheid te bieden (met een maximum van 2 plekken) maar toch een drempel te geven voor diegene die graag wilt hoppen.
     
  12. TQ-Ralph

    TQ-Ralph

    Lid geworden:
    11 nov 2006
    Berichten:
    426
    re

    Dit verhaal doortrekkende voor een 1:10 rijder als mijzelf, wat zijn voor mij de dingen waar ik op moet letten aangezien ik komend seizoen nomac wil gaan rijden? (sorry voor de 1/10 offtopic). Moet je dan gaan kijken naar raceresultaten om door te kunnen stoten of..?
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Bij de 1:10 zijn de plekken vrij, het is aan jou te bepalen waarin je wilt starten.
    Voor jou zal de NOMAC klasse de betere keuze zijn.
     
  14. TQ-Ralph

    TQ-Ralph

    Lid geworden:
    11 nov 2006
    Berichten:
    426
    Ok dat is mooi, dan ga ik me zeker opgeven voor de NOMAC-Cup voor 2010. Heb het niveau gezien op NK klasse en Nomac en dan is de instap voor Nomac zeker geschikt (en je moet een beetje je plaats kennen natuurlijk). Vanaf wanneer kan je voor seizoen 2010 inschrijven?
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Die formulieren zullen na de NOMAC ALV begin 2010 online verschijnen.
     
  16. TQ-Ralph

    TQ-Ralph

    Lid geworden:
    11 nov 2006
    Berichten:
    426
    re


    Ok bedankt voor de info Roelof, tot 10 mei as!
     
  17. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Je kan je ook nog voor 2009 inschrijven :)
     
  18. TQ-Ralph

    TQ-Ralph

    Lid geworden:
    11 nov 2006
    Berichten:
    426
    re

    Ruben was het toch? Nee ik heb voor mn gevoel dan al een deel van mn kansen verspeeld, en ik heb toegezegd Fedor te helpen bij de NK's. Wil volgend jaar gewoon van A tot Z meerijden en alles beleven maar evenwel bedankt voor de uitnodiging!

    Grt Ralph
     
  19. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Kan ik me goed voorstellen, je kan in ieder geval bij Fedor goed meekijken hoe het eraan toe gaat. Wellicht krijgen we dit jaar nog een proeflicentie en kun je nog een wedstrijdje meepakken...
     
  20. TQ-Ralph

    TQ-Ralph

    Lid geworden:
    11 nov 2006
    Berichten:
    426
    re

    In dat geval van een Proeflicentie zal ik zeker een wedstrijdje mee willen/kunnen pakken. Wilde zowieso bij MBC de Sluis een wedstrijd pakken en me inschrijven voor de wedstrijd in Lelystad (meer om andere circuits te kennen al dan niet nomac-circuits). Wanneer komt daar meer duidelijkheid over?
     

Deel Deze Pagina