Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 8 apr 2009.

  1. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    yep, net de Open club achter de rug om de MACH. was een mooie en zeer sportieve wedstrijd met erg warm en klam weer.

    de indeling voor aankomend weekend staat al op de site van MyRCM Online Services. en ja, ook in het nederlands


    mensen die dit lezen..............ik heb de vorige NK gevraagd of jullie er zorg voor willen dragen dat in ieder geval jullie helpers in de pits , de NOMAC pasjes zichtbaar willen dragen.
    dit zijn de pasjes die jullie allemaal hebben gekregen

    probeer dit aub te doen

    het is nog steeds zo, dat er teveel mensen tijdens een wedstrijd in de pits komen die er niets te zoeken hebben

    en dus.........daarom mijn verzoek

    het staat ook tenslotte als teks op de achterkant van de betreffende pasjes

    alvast bedankt en tot volgende week

    we gaan er met z'n allen weer een mooie NK van maken ! ! !
     
  2. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Zolang het maar droog blijft....
    Netjes gedaan Hugo.
     
  3. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    thanks

    dat moet, ik heb betaald. dus het zou goed moeten zijn

    duh
     
  4. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    NK Gouda

    Mannen, allemaal weer bedankt voor een super gezellig weekend!
    Nogmaals bedankt voor alle complimenten :cool:
    Jammer genoeg was de aanrijding van een andere finalist funest voor de auto en moet Joey stoppen in de finale.

    Ik zou zo zeggen, veel plezier op Raco! Wij zitten dan al in Zwitserland, alvast wennen aan het klimaat :D

    Wordt vervolgt op AMCA.
     
  5. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik vond het ook weer een supergeslaagd weekend, en heb het enorm naar mijn zin gehad. Helaas heeft mijn Evolva in de finale 3 spurs van de 1ste versnelling opgegeten, doordat ik bij de complete rebuild op de zaterdagavond de motor blijkbaar niet helemaal juist op zijn plaats had gezet. Jammer, maar helaas, toch heerlijk gereden. De auto lag goed en ik begin dit zeer technische circuitje al wat beter onder de knie te krijgen.

    Pieter, nog bedankt voor het veilig stellen van m'n setup board, en Joey bedankt voor de juiste aanwijzingen bij het afstellen van mijn JP motor.

    En Roelof, dat broodje hamburger speciaal hou je zeker van me tegoed, bedankt voor de waterdichte ontvanger ballonnen, die gaan zeker een keer van pas komen.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    En we hebben echt geluk gehad met het weer, de prijsuitrijking was geweest en de eerste klappen waren te horen met een half uur later gevolgd door een hevige stortbui.

    Ik heb ook lekker gereden, in de halve kreeg ik een tikje van achter waadoor ik een hap in mijn band had die de rest van de finale toch een aardige onbalans gaf. Hoewel ik niet met de snelste motor reed waren de rondetijden voor mijn doen goed te noemen en ben tevreden met waar ik geƫindigd ben, met een betere motor had dat hooguit 4 tot 5 plekken hoger kunnen zijn.

    Het was leuk en gezellig en ik denk ook dat dat onze klasse aantrekkelijk en sterk maakt, er waren uiteindelijk 52 van de 54 man aan de start.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Zo, alles weer doorgestuurt, een verslag geschreven voor REDRC, alles op de NOMAC site verwerkt en Hugo heeft weer de sheet en de nieuwe heatindeling verzorgd.

    Op naar de RACO!
    Tot zover zijn er al 4 afmeldingen
     
  8. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    De Raco...
    als Raco mensen hier meelezen(doen ze wel)
    Maak van de "losse" vangnetten op plaatsen waar je er hard af kunt gaan.
    denk aan ski afdalingen, waarbij skiers er hard afgaan en toch zonder botbreuken.....

    verder weet ik dat sommige eigenlijk hopen dat het nu onafgebroken blijft regenen tot de Raco, want dan hebben ze het voordeel dat ze de (uitdagende) layout kennen.... :D
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2009
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Kan deze informatie ook op de Nomac site gezet worden?
    Moet toch kunnen?
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Uiteraard kan dat, moet zelfs!
    Maar ik had gisteravond even genoeg tijd erin gestoken.....
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Haha, ik begon een beetje te twijfelen, omdat de vorige 2 NK's ook niet zijn verschenen op de Nomac site.... vandaar mijn vraag....
     
  12. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Laatst bewerkt: 7 jul 2009
  13. hier ga ik slecht op

    hier ga ik slecht op

    Lid geworden:
    12 dec 2007
    Berichten:
    63
    zeg martin ben je al op het RACO2000 circuit geweest om daar te kijken
    of mechien wel om te rijden?????????
     
  14. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nee Mario, maar ik had het hier met Richard K over, en hij vond het best een goed idee...
    Ik weet natuurlijk niet of het uitvoerbaar is, maar het is maar een idee.....
    En inderdaad is uitdagend wellicht een betere omschrijving.. ;)

    Ik wilde over een week of 2 eens een middag en avond komen proeven van de baan, heb er wel zin in, een voor mij nieuwe baan...
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2009
  15. hansdo

    hansdo

    Lid geworden:
    13 jan 2006
    Berichten:
    330
    Locatie:
    Zoetermeer
    discussie punten

    even een heilig huisje ter discussie stellen ,namelijk het schrapresultaat . Is vroeger in het leven geroepen omdat toen (20 jaar geleden) onze auto en electronica lang niet zo betrouwbaar was als hedentendage en dan gaf een schrapresultaat enige lucht bij pech. Tegenwoordig is dit niet meer aan de orde en is een eventueel uitvallen meer een gevolg van rij-fouten of een niet correkte voorbereiding en/of materiaal keuze. Bovendien heeft een regelmatige top-10 rijder meer punten voordeel bij een schrap als een rijder uit 2e helft van de ranking. In de 'echte'formule 1 is er toch ook geen sprake van een schrap ?
    Nog even over Gouda:
    Moet er echt een keer een serieus ongeluk gebeuren voordat de baan cq wallen ,aangepast gaan worden ? M.i. kunnen ze op dit circuit met een paar aanpassingen veel aantrekkelijker maken en veeeeeel veiliger voor publiek /inzetters en bovendien veel schade voorkomen.
     
  16. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    Hoi Hans
    schrap: het kan voorkomen dat een rijder een keer niet kan mee rijden door Bv ziekte, vankantie, overlijden van kennis/familie, ziekte enzovoorts
    en dus ook vandaar de schrap
    en ook als men eens een keer heeeeel erg pech heeft tijdens een NK

    Gouda:
    daar hebben we, en we is Roelof, Bram, Freek en ikke na afloop van de NK overgesproken.
    Hier zullen ze aan gaan werken
    en dan met name de baaninzetposten 3,2, en 4
    ze zullen hun best doen ( erg afhankelijk van de vrijwilligers ) om die baaninzetposten veiliger te maken doormiddel van een afscheiding van die gevaarlijke posten.

    dus.....de kans is erg groot ( bram kennende ) dat er zeker volgend jaar veilige baaninzetposten zijn op gouda !!

    Maar nogmaals...........al het werk op en rond een circuit is en blijft afhankelijk van het aantal vrijwilligers die hun handen graag willen uitsteken hiervoor.
    Zonder vrijwilligers doe je als organisatie NIETS.

    hopelijk is alles naar wens beantwoord

    Mvrg
    Hugo
     
  17. hansdo

    hansdo

    Lid geworden:
    13 jan 2006
    Berichten:
    330
    Locatie:
    Zoetermeer
    Mario,
    weet jij of er ook doordeweeks bij de raco getraint kan worden ?
     
  18. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Schrapresultaat moet je (zoals Hugo al aangeeft) zo houden, prima regel.
    Wel vind ik, dat dit schrapresultaat mee moet worden genomen in de heatindeling (Alex deed dit ook altijd).
    Ik zal derhalve ook een voorstel indienen waar in ieder geval dit regelementair wordt vastgesteld.
     
  19. hansdo

    hansdo

    Lid geworden:
    13 jan 2006
    Berichten:
    330
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hugo,
    Ik kan me voorstellen dat er in de vakantie periode geen NK's worden gepland, voor het overige ,net zoals verreweg de meeste competitie sporten ,uitvallen of niet aanwezig ? ...geen punten . Dit komt de rijder die zijn zaakjes goed voor elkaar heeft en alle race's lekker uitrijd ten goede. Bovendien : een rijder die normaal de finale rij en door uitval een keer onderaan eindigt 'verdient' aan zijn schrap veel meer punten als een rijder in de onderste helft van het schema. Het puntenverschil tussen een 16e en een 20e plaats is immers veel kleiner dan het puntenverschil tussen plaats 8 en 20.
    Gouda,
    M.I zal je vliegende auto's blijven houden als de wallen blijven ,als dit gedaan is om wat geluid tegen tehouden denk ik dat je een beter resultaat zal bereiken door het hekwerk tussen de baan en fietspad te voorzien van klimop planten die binnen 2 jaar het hek volledig groen en (geluid)dicht zal maken . Ik begrijp dat bij de meeste verenigingen (in allerlei sporten) het werk gedaan moet worden door een paar mensen maar ik heb weer zoveel auto's zien vliegen (ook richting publiek) dat het m.i. bij Gouda onverantwoord geworden is ,bedenk dat een ernstig ongeluk onze sport geen goed zou doen en toekomstige vergunningen kan vertragen of afketsen.
    Ik heb het dan nog niet over de nomac/efra regels die aangeven waar een cuitcuit aan moet voldoen.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Waarom probeer je mij extra werk op te zadelen ?
    Of had je interesse om zelf de heatindelingen te maken?

    Iedere keer na het invoeren van de resultaten ook weer een schrap eruit filteren voor een heatindeling is een hoop werk en dat alleen voor een paar rijders die met 1 slecht resultaat nog in een zo'n hoog mogelijke heat willen rijden om maar geen last te hebben van langzamere rijders. We zijn aan het racen en hoort het rijden tussen langzamere rijders er ook bij. Dat je wegens omstandigheden een race gemist hebt kan ik enigzins begrijpen maar een slecht resultaat mag in mijn ogen nooit geschrapt worden om zo in een betere heat te komen....

    En inderdaad moet de schrap aan het eind van het seeizoen blijven bestaan. Vakantie, ziekte maar ook gewoon een slechte dag moet geschrapt kunnen worden.
     

Deel Deze Pagina