algemeen Protech Skystar topic

Discussie in 'Beginners' gestart door Peter-Jan, 24 jan 2006.

  1. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Hallo,
    Ik heb 3 dagen geleden een Skystar gekocht,van het merk Protech.
    In de winkel zeiden ze dat dit een goed beginnerstoestel was.

    Kan iemand zijn ervaringen delen met mij over dit model ?
    Bijv. over hoe die vliegt en waar je op moet letten.

    Bedankt !

    P.J.
     
  2. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    hallo,

    ik vlieg al jaarke ermee en vliegt zeeer goed!! zat eerst gewone prop op maar nu een apc prop(meer mesvormige bladen) en vliegt stukken beter.
    rolroeren niet teveel uitslag gegeven maar voor derest goede vlieger, vele dingen mogelijk!bijna alles. bij ons vliegen er nu 4.sommige halen hem zelfs terug boven na enkele jaren om parachute,camera,...in te bouwen. nu een toerenteller en hoogtemeter enz ingebouwd bij 1.

    ikzelf vind hem dus een goede trainer!
    na paar weken dan ook in depron begonnen wat nu ook goed lukt(kunne maar 1dag vliegen in de week met brandstof) dus thuis depron he:p
     
  3. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Hoi

    ik vlieg ook met de Skystar, en ook ik ben er zeeer tevreden over.
    Simpel om in elkaar te zetten (met Nederlandse handleiding, is ook wel handig voor beginners)
    Ik vlieg nu ook een jaar en heb mn brevet al na 15/20 vluchten gehaald, en ook nu heb ik er nog veel lol mee.

    enige nadeel is dat de standaard wieltjes een beetje aan de kleine kant zijn. Ik vlieg hem nu met een 7,5 cc voor de wat extra power.

    Ben ook van plan om er binnenkort een camera onder te hangen.

    En de meeste standaard acro's doet hij ook wel goed.

    Als laatst, zoek eens op skystar, ik heb er ook al een topic over gemaakt :wink:

    Groetjes jesse (en veel plezier met dit fantastische trainertje!!)
     
  4. Bart Verleng

    Bart Verleng Guest

    hoe groot is die?
     
  5. Bij ons op de club vliegt er ook een. Zowel de instructeur als de leerling waren er tevreden mee. Die heeft een 8.5cc met reso pijp en dat gaat erg hard. Hij zal zo'n 1,60m spanwijdte zijn.
     
  6. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Jup, 1,65 m span :wink:

    Mijn god, een 8,5cc!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Wat wil je ermee doen????
    Ik vlieg hem nu met een 7,5 cc en dit is al dik overpowered, gaat bijna verticaal!!!!!

    Daar wil ik wel eens een filmpje van zien.


    Groetjes jesse
     
  7. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Bedankt voor jullie antwoorden
    hier kan ik wat mee.
    ik dacht zelf eraan om hem te gaan viegen met 6,5 cc.
    hij is 1.65 m span.


    pj
     
  8. gertbartelink

    gertbartelink

    Lid geworden:
    15 jun 2003
    Berichten:
    731
    Locatie:
    Kampen "The city that rock's, the city that never
    Hallo.....

    Een vliegmaatje van me kocht er 1 om het vliegen mee te leren, deze kist beviel hem en mij zo goed dat ik er zelf ook maar 1 wilde kopen. Dus de plaatselijke vlieguigonderdelenboer ( HANGAR ) met een bezoekje vereerd en vragen of hij er 1 kon bestellen. dit werden er "iets" meer....
    Ondertussen vliegen er bij ons op de club nu 7 en ik kan met zekerheid zeggen dat je van deze aankoop geen spijt zult krijgen ! Het is een perfecte beginnerskist, hij vliegt zo goed dat je hem gerust kunt gebruiken als 1e kist ( dus de bijna 3x zo dure charter gewoon overslaan ) Het enige nadeel is dat de folie zeer snel loslaat, als iemand dar nog eens iets op kan verzinnen :cry:
    Zelfs een aardig aantal kunstvlucht capriolen zijn met deze kist zonder meer mogelijk

    qua motorisering is een 6,5 cc al voldoende, maar wil je echt lekker tekeer gaan en er uit halen wat er in zit neem dan een 7,5 cc.....
    Persoonlijk vlieg ik de skystar meer met de wielen aan de bovenzijde, dan andersom :D

    En om de prijs lach je je helemaal een breuk...Op marktplaats worden ze nieuw al aangeboden voor 65 euro, normale prijs 79 euro..

    gr. Gert
     
  9. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    bedankt !
    mijn skystar komt ook bij de HANGAR in kampen weg.
    zo zie je maar wat een klein wereldje het is !


    pj
     
  10. Bart Verleng

    Bart Verleng Guest

    8,5+reso is tog nix voor beginner?
     
  11. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Deze kist is ook zeker goed te vliegen als je geen beginner meer bent hoor!!

    Ik ben nu ook geen beginner meer, heb mn brevet maar ik vlieg met 7,5cc en dat is dikke lol hoor!!

    Doet bijna alles!!

    Idd heb ik ook last van dat mijn folie los laat :(

    Ik lijm het steeds vast met sec. lijm maar daar word hij ook niet zo mooier van. Iemand tips??

    Groetjes jesse
     
  12. gertbartelink

    gertbartelink

    Lid geworden:
    15 jun 2003
    Berichten:
    731
    Locatie:
    Kampen "The city that rock's, the city that never
    Doe zoals mij en maak er een winterproject van STRIPPEN DIE HANDEL of gewoon een nieuwe kopen ( 65 euro)

    Alhoewel anderhalve meter ora kost minder.. :wink:

    gr Gert
     
  13. Met die 8,5cc kon hij iedergeval snel opstijgen. Maar in de lucht hoef je niet perse volgas te vliegen. Een 8,5cc is wel te veel het ziet er ook belachelijk uit hoe dat vliegtuig weg schiet.

    Ik zou eerder een 7,5cc kopen dan 6,5cc. Ik ben ook begonnen met een 6,5cc FX40, maar al de gevorderden vliegtuigen in de .40 klasse viegen wel met een 6,5cc, maar met 7,5cc kun je er toch meer uithalen en hoef je niet zo vaak vol gas te vliegen en dat is wel fijn.
    Een OS AX46 lijkt me wel een goede motor. Een magnum 7,5cc kan ook.

    RObert
     
  14. gertbartelink

    gertbartelink

    Lid geworden:
    15 jun 2003
    Berichten:
    731
    Locatie:
    Kampen "The city that rock's, the city that never
    Ik heb er een nieuwe (99 euro) OS 46 FXI (7,5cc) opgezet, en inderdaad gas geven.... 3 x huppelen en bijna vertikaal :roll:

    gr Gert
     
  15. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Jup, 7,5 cc Os AX zit er bij mij op :D :D :D

    Groetjes jesse
     
  16. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    bij mij ook 7,5cc os. stickers lossen inderdaad maar de randen met wa ca insmeren en dat hielp van mij.wielen waren oke maar ik heb gewoon ze iets meer uieen moeten buigen en dan steeg ie achter een paar meter.
     
  17. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    je lacht je inderdaat een breuk om de sky star van protech,ik heb zeze al te koop zien staan als complete set met zender,ontvanger,accu,servo"s,motor(osLA)en lader+gloeiplug en 5 liter brandstof voor 300 euro nieuw.leuk voor de beginnende vlieger dus..
     
  18. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    bedankt voor jullie info !
    hier kan ik wat mee !!

    PJ
     
  19. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Hoor net van de man uit winkel waar ik m'n vliegtuig gekocht heb dat het folie los gaat laten als je er mee gaat vliegen.
    Komt door de benzine.
    Daar ben je klaar mee !
    Weet iemand hier een oplossing voor ,of moet ik hem gewoon opnieuw bespannen met Oracover ?

    Mvg
    PJ
     
  20. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen
    ik heb een jaar met de calmato van kyosho gevlogen,en de oracover ging ook na enkele vluchten al loslaten,je kunt het dan wel weer gaan vast lijmen,maar dan blijf je bezig.ik heb er telkens als er weer iets los kwam gewoon een doorzichtig plakbandje over gedaan.dat blijft prima zitten en kan ook nog eens tegen brandstof.

    wel kun je ook het beste je vliegtuig uit de doos nog even strijken.
    ik doe dat nu altijd bij mijn arf"s en dat scheelt wellicht

    groetjes..
     

Deel Deze Pagina