algemeen Protech Skystar topic

Eindelijk me ouders zover gekregen om naar de Hangar te gaan,om daar me Graupner Mx-12 te halen :D
Was de zender alleen nog maar te krijgen in 40 Mhz :evil:
Gelukkig krijgen ze nog 35 Mhz binnen en word ik gebeld als ie er is :P

de motor word waarschijnlijk een Jba 46A
aangezien de gunstige prijs en 2 jaar garantie

Edit:
het word geen JBa 46a.
aangezien deze niet leverbaar is :evil:
het word een Irvine of een OS

:bye:
PJ

Ik maak van dit topic gelijk ook het montage verslag van mijn Skystar :P
Dit zijn de onderdelen die ik tot nu toe heb:

Alleen nog de lijm en wat klein grut kopen en de bouw(Montage) kan beginnen 8)

PJ

Ps:
de echte bouw begint waarschijnlijk over 2 weken als ik de lijm gekocht heb :oops:

pfff wat ziet dat er nog mooi uit in de doos.wacht maar tot je een jaartje verder bent:p ik zou voor de os gaan, bij mij staat er een os46FXi op en dit gaat zeeer goed. 2de zo motorke aangekocht op dortmund voor 89euro inc uitlaat...

let erop dat je het latje in de vleugels met de juiste kant erin lijmt! zit daar ook V stelling in. ik had bij het gewoon in elkaar steken daar niet op gelet, gelukkig niets gelijmd:p
folie ook wegsnijden waar d staart in de romp gaat,maar dit staat allemaal wel in de handleiding!
en mn voorwieleke heb ik ietswat naar achteren geplooit, want dit brak soms uit, nu is dat probleem weg, en de achterste wielen ietswat meer uit elkaar geplooit, zodat ie meer met zn gat naar de grond zit:p

succes ermee!!

Jup, mijn skystar is ook geen schoonheidje meer :P

Met een 7,5cc is de skystar inderdaad een genot om te vliegen. Geweldig gewoon!
Wat ik ook zou doen is even met de strijkbout over de Folie gaan, deze laat namelijk ERG snel los bij de Skystar.

Ook ben ik niet helemaal tevreden met de standaard neuspoot. Ik heb deze na een tijdje vervangen voor een Robbe Dubbelpotige neuspoot, en dat gaat ene stuk beter.

Succes met de bouw, en neem vooral de tijd om de (nederlandse :D ) handleiding goed door te nemen.

Mvg Jesse

flying jesse zei:
Even een vraagje hoor.

Is dat de MX-12 zender?
En komt deze als set met 4 servo's?

Het is inderdaad de Mx-12 zender.
Deze set komt niet met 4 servo's ,deze heb ik voor €9.95 per stuk erbij gekocht.
eclipse86 zei:
pfff wat ziet dat er nog mooi uit in de doos.wacht maar tot je een jaartje verder bent:p ik zou voor de os gaan, bij mij staat er een os46FXi op en dit gaat zeeer goed. 2de zo motorke aangekocht op dortmund voor 89euro inc uitlaat...
De motor heb ik al.
Het is een Irvine 40 ABC mocht het op de foto niet goed te zien zijn heb ik er hier nog een foto van:

Een beetje wazige foto..maarja

PJ

Goede keus, irvine motoren zijn prima

ik zou wel even langs de club gaan voor hulp bij het inlopen, als dit namelijk verkeerd gebeurt kun je de motor zo'n beetje weggooien :roll:

(en nog iets, ik begrijp dat al je zakgeld erin zit, maar hou wel in je achterhoofd dat het natuurlijk een keer fout kan gaan, en dat 'ie crasht, dit zeg ik niet om je bang te maken, maar je moet er wel rekening mee houden :wink:)

ik ga inderdaad langs de club gaan i.v.m het inlopen.
ik zal ook rekening houden met het crash gevaar.
al wil ik hier nog even niet aan denken :lol:

PJ

idd inlopen is belangrijk,en geen schrik hebben van crashes, heb er ook al 2zware gehad,1 skystar(door mn eigen schuld) en 1maal de edge( door de instructeur, maar de rolroer kabelkes naar de ontvanger waren gelost, dus niemand zn schuld):p gewoon repareren:p

Ik gister mijn romp van de Skystar even uit de doos gehaald en de motor er even los op gezet om te kijken hoe het staat. :P
wat blijkt nou, de plek waar de motor mee op de steun hoort te zitten(de 2 balkjes o.i.d waar de schroeven doorheen gaan) zweeft er 7mm boven. :evil:
de ronding aan de onderkant van de motor(wat het ook is) is te breed waardoor mijn motor niet helemaal op de steun zit. :roll:
weet iemand wat ik hier aan kan doen :?:

PJ

Misschien even een foto'tje :?:

IK denk dat je wat ruimte moet maken voor de uitlaat en hoofdnaald. kan dit echter niet helemaal uit je verhaal opmaken :wink:

idd dit kan! gewoon romp vastleggen op uw werktafel,en de balkjes wat bijwerken schuren of vijlen?? ik zou de motor vastzetten met van die spanschroeven of bouten die aan de onderkant van de balkjes met pinnekes in het hout trekken. eerst was deze met gewone bouten en moeren vastgezet, waardoor ik in het begin veel miserie had dat mn motor loskwam.
en idd voor de naald heb ik ook stukje uit de zijkant van de romp moeten zagen! groeten chris( na het zagen mss effie het hout vernissen,zo kan er geen naft in

Foto:

En inderdaad als de motor 7mm naar beneden gaat moet er ook een stuk uit de zijkant gezaagd worden want anders past de demper niet. :evil:
gelukkig past de naald er net wel. :D

Pj

dit is bij de meeste arf's zo, dit omdat ze je zelf een motor uit willen laten zoeken en niet alle motoren even groot zijn. gewoon netjes uitzagen/vijlen en afronden. 4 gaten boren en imbusbouten en stopmoertjes gebruiken om de motor vast te zetten en je kunt vliegen.
ben zelf helemaal gek van irvine, kan niet meer zonder :wink:

heb zelf een 6,5cc irvine op mijn charter (toestel van bijna 2 jaar oud) en die is vandaag door een storing volgas een boom in geknald, met als enige schade een dwars door mnidden gebroken vleugel, zelfs de dihedral brace ( dat balkje met een v vorm) is nog heel 8)

Als je doet wat Danny zegt, smeer dan de bewerkte randen in met lijm.
:idea: Epoxy is hiervoor het mooiste, maar secondenlijm werkt ook :idea: . Dit is om het indringen van brandstof tegen te gaan. Irvine maakt trouwens hele mooie motoren :D

:idea: Epoxy is hiervoor het mooiste, maar secondenlijm werkt ook :idea: . Dit is om het indringen van brandstof tegen te gaan. Irvine maakt trouwens hele mooie motoren :D

Back