algemeen Protech Skystar topic

HOLY SHIT!!!

Das wel een heeeel erge crash geweest zeg... Mijn vleugel vloog er een keer af omdat mn elastieken braken... Maar er zat alleen een scheurtje in de romp, thats it!

Erg knap dat je hem heb weten te repareren, ik had idd ook een nieuwe gekocht (70 euro is een nieuwe skystar tenslotte!)

welja toen ik het topke vgan mn uitlaat vond juist boven de aarde, had ik derest ook maar uigegraven(gelukkig niets aan mn elektronica, juist 2 contacten die uigebroken waren en de plastieken stukskes tussen de stekerkes op de ontvanger waren ook allemaal kapot(is maar behuizing)
ja heb er toch eerst een avond op gekeken en daar laten liggen.
en toch maar besloten om het erop te wagen met hem opnieuw te herstellen, voor alles moet er een eerste keer zijn en na wat puzzelwerk en genoeg lijm en enkele stukken volledig opnieuw te maken is het me toch gelukt.
dus ziede niets wegsmijten..
greetz

ja hoor, identiek hetzelfde (de striping op de romp is iets anders van kleur en is gewoon kleeffolie ipv oracover) maar blijft nog goed hangen en dat kleine kleurverschil valt zelfs niet op. heb gewoon aan de vleugel waar hij op de romp rust ook een rode band gemaakt(langs onder) omdat ie daar ook een duw gekregen had en heb dat gerepareerd maar je zag dit nog een beetje dus wat egcamoufleerd:)( nu kan ik de vleugel ook perfect op de rode streep leggen en zien dat hij mooi gelijk op de romp ligt

normal_a%7E0.jpg

Heel mooi gerepareerd hoor! Klasse.

Maar heb jij ook het probleem bij het taxien dat het voorwiel erg doorzakt? bij mij is de skystar niet te taxien en moet ik zelfs met rolroeren tegen sturen om hem niet te laten kantelen....

hoe bedoel je met doorzakken? naar achteren plooien ofzo??

ik heb wel de laatste 3weken(na het repareren had ik nieuwe voorwiel gemonteerd inc het stalen frameke ervoor) dat bij het landen hij terug een halve meter opsprong, of dat mn voorwielophanging telkens uitbrak...
ik heb dan vorige week mn ophanging het "wiel" redelijk wat omgeplooit naar achteren toe en het probleem is opgelost. taxien doe ik zowiso niet veel, ik draag hem meestal tot op de startbaan(want ons veld is getijsterd van de molshopen!:pmaar dat taxien op de baan doet ie wel goed hoor...

de skystar vind ik toch wel een top trainerke, waar veel mee te doen is.iemand is bij ons ook begonnen met zo een t40 ofzo van kyosho, en is ook overgeschakeld op skystar.
succes met het taxien:p

Nee ik bedoel dat hij naar de rechter kant buigt, en dus zeg maar naar voren omkantelt..

Weet iemand of er nieuwe neuspoten te koop zijn voor de skystar? Want deze ben ik behoorlijk zat.

Anders mischien een Taildragger ervan maken?

die poten zijn apart te koop, en ik heb op een andere club de skystar gezien met staartwiel, wel raar zicht maar het werkt!
je moet wel de 2achterste naar voren brengen op de romp(of zelf een soort wielophanging maken en dan langsachter klein staartwielenke, werkt prima

Ik vlieg ook met de SkyStar (van Hangar in Kampen). Vliegt erg goed en ik kan er prima mee lessen. Ik heb geen brandstof motor maar vlieg met een Graupner Compact 555 met en 13x10 en 14 cellen.

Bedenk me nu net iets wat een clublid van mij heeft gedaan op zijn calmato, en een andere op zijn four-star.... aflakken!!! blanke lak uit een spuitbus ( methanolbestendig) erover heen en is nu na 3 jaar nog als nieuw!

en bij ons op de club is er soms wel eens eentje die heeft bij de skystar de V-stelling eruit gehaald en er een 10!!!CC, ja je leest het goed, 10cc op gezet, die maakt nog net geen sonic boom :lol: . hij vliegt wel de fourstar eruit ermee.....

ik weet er ook ene staan met§ nen 10cc erop. wel al oude 10cc os maar heeft nie veel nodig om op te stijgen :wink:

en gaat redelijk omhoog:p

Ok dus het kan wel...

Mene broertje gaat nu met de skystar van mij vliegen, en we zoeken dus nog naar een 7.5cc moter, want die 6,5cc trekt hem amper meer.

Maar 10cc om te trainen is zeker geen goede keus :P

ik vlieg em met de os 46fxi en een 11*6apc prop en dan gaat ie toch wel deftig vooruit en heb je voldoende over! eerst vloog ik met een gewone 11*6 prop maar met die apc vliegt et stukken beter en stiller.

greetz

Ik zie het probleem niet... Je hoeft toch niet volgas te vliegen :roll:

Als de kist verder niet te zwaar is...
Uiteraard moet de motor dan wel netjes stationair draaien, anders vliegt ie op stationair nog vrolijk zn circuitjes :roll:

Als je er een prop met weinig spoed opzet, is ie denk ik ook op volgas nog wel in bedwang te houden. :idea:

Eindelijk..........na hard sparen heb ik eindelijk gnoeg geld voor
de zender (een Graupner Mx-12).
In de winter kan ik 'em dus bouwen en volgend jaar vliegen 8)

Ps;tegen de tijd dat het winter is heb ik de motor oowk wel (OS max 46 fxi)

Als budget zo'n probleem (geld voor mij ook :sad:), kun je bijv. ook een magnum overwegen... (zegt hij die een os 46 ax heeft gekocht :roll:)

Overigens: als je toch voor die os gaat, zou ik persoonlijk voor de ax gaan ipv de fx, daar je nogal eens verhalen hoort over loskomende chroomlagen oid :roll:

dan heb je een goede motor...ik vlieg hem met 5% nitro en 20%olie en een graupner 11x6 prop,en die gaat ook lekker..de motor is al een jaar oud en heeft al meer dan 200 vluchten gedaan,en ik vlieg altijd vol gas.er staat wel een beetje speling op de as want hij is al zo vaak op zijn kop gevallen en hij klinkt verder nog erg goed en start altijd in 1 keer met de startvinger.ook afslaan doet hij nooit.soms denk ik wel eens nu gaat hij niet meer lang mee,maar het is gewoon een super motor die alles al heeft doorstaan... :D

Back