algemeen Robbe spirit-3D topic

dag,ik ben misschien vanplan om volgende maand een spirit-3D te kopen van robbe,en hem zo licht mogelijk te bouwen,de fabrikant geeft 500 gram op,ik ga proberen 400 gram te halen.

maar nu zou ik nog wat meer info willen hebben over dit dingetje,ik dacht dat ik hier al eens een topic was tegengekomen maar ik vind hem niet meer.

*goed vlieggedrag ?
*leeggewicht ?
*is deze motor ( http://www.perba.be/product_info.php?cPath=24_37&products_id=129 ) goed genoeg als ik hem probeer op 400 gram te bouwen ? met 9x3.7 prop geeft hij 520gram trust,ik wil hem met een 9x4.7 aan gaan drijven,wat is de trust dan ?
*overige informatie is altijd welkom!

gr.senne

de meeste mensen hier op het forum geageren alleen in de avond.. beetje meer geduld dus :wink:

over het verschil tussen 9x3.7 en 9x4.3.. de laatste heeft meer spoed en een evengrote dia, de trust zal dus minder zijn (minder toeren door hogere belasting) dan de 9x3.7. de snelheid zal bij de 9x4.3 wel hoger liggen.

@ Senne

de robbe 3d spirit heb ik nu 3 weken in mijn trotse bezit. Hoe ie vliegt met fabrieks opgave :?: geen id.
heb hem gelijk naar mijn eigen hand gezet. (plane aangepast naar lipo's) ik was namelijk al in het bezit van een 3s1p 2200 20c lipo.
met een hi-model 25amp regelaar en een brushless motor met en trust van 1,1 kg ( http://www.4rc.nl/N_art_1053.html ) wil ie zeker onlimit straight up. weg gooien (niet nodig) , gewoon uit het handje. gewicht met die setup 715 gram. prop 9x6.
Hij vliegt zeer stabiel, zowel met lage als met hoge snelheid. Verleden week een mx 12 zender aangeschaft en met dual rate en mix is het een geweldige ervaring wat dat kleintje allemaal kan.
Als je besluit met de boven genoemde lipo's te gaan vliegen moet je wel het middelste rib in de batterij ruimte weg snijden/fresen, vanwege de cg en plaats.
minder is het landings gestel, het dwarsbalkje waarop je het bevestigd wil snel loslaten/afbreken. een flinke scheut epoxy heeft bij mij geholpen.

verder een super toestel.

veel plezier ermee,

groeten bas

bedankt voor de info! ik denk dus niet dat het met mijn motor haalbaar is,ofwel ?
het landingsgestel,daar vind ik wel iets op :lol:

ik vlieg m met een SPITZ 10 motor, en een lipo pakketje van 1100 mAh 20 C
vlieg makkelijk 15 minuten volgas en trekt m recht omhoog.

De kist is echt SUPER. helemaal geen vervelende eigenschappen, landingsgestel vind ik redelijk.. maar als je voorzichtig land gebeurt er niks.
ik ben heel tevreden over deze kist.

@Senne,

Moter is te licht, is goed voor een shocky, of lichtere toestellen.
anders ga je nooit mooi kunne prophangen, moter moet te veel werken.
dus bijna full power voor hover.

je kan beter ff kijke een 50grams moter, bv robbe roxxy 2827-34?

na,..
als ie zo goed vliegt zal ik hem deze week ook eens inelkaar schuiven
heb hem al 2jaar op zolder liggen
denk dat ik er een zo'n roxxy inprop
accu 700/1000
paar 5gram servotjes met lackdraad
en de rest van de elektronics ook een beetje uitkleden
dan moet onder de 500 zeker wel lukken

vandaag nog ff een paar rondjes gemaakt met de spirit. :P

na de derde batterij ff straight up, motor uit, mix hendeltje op on en stunten maar!
een paar tuimelingen later klinkt mijn plane net een verbrandings plane (volgens mij klonkt het net een 4-takt)
NOODLANDING!! Wat blijkt, motor los getrild van het schotje. Gelukkig veilig aan de grond gekregen, alleen gaat ie nu door het leven zonder geel motor kapje (vond het toch al een lelijk ding :wink: )

verder nog steeds zeer tevreden .

mvg bas

@ Senne

de robbe 3d spirit heb ik nu 3 weken in mijn trotse bezit. Hoe ie vliegt met fabrieks opgave :?: geen id.
heb hem gelijk naar mijn eigen hand gezet. (plane aangepast naar lipo's) ik was namelijk al in het bezit van een 3s1p 2200 20c lipo.
met een hi-model 25amp regelaar en een brushless motor met en trust van 1,1 kg ( http://www.4rc.nl/N_art_1053.html ) wil ie zeker onlimit straight up. weg gooien (niet nodig) , gewoon uit het handje. gewicht met die setup 715 gram. prop 9x6.
Hij vliegt zeer stabiel, zowel met lage als met hoge snelheid. Verleden week een mx 12 zender aangeschaft en met dual rate en mix is het een geweldige ervaring wat dat kleintje allemaal kan.
Als je besluit met de boven genoemde lipo's te gaan vliegen moet je wel het middelste rib in de batterij ruimte weg snijden/fresen, vanwege de cg en plaats.
minder is het landings gestel, het dwarsbalkje waarop je het bevestigd wil snel loslaten/afbreken. een flinke scheut epoxy heeft bij mij geholpen.

verder een super toestel.

veel plezier ermee,

groeten bas
ik heb ook,het is nu al twee jaar geleden,de robbe spirit 3d gekocht.maar kocht kort daarna een trainertoestel...er is nu al wat tijd verstreken en ik wil nu de spirit gaan bouwen.het probleem is dat de handleiding niet in de doos zat.zou iemand mij aan een handleiding kunnen helpen?vriendelijke groet.

Back