Algemeen Savage Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mattijn, 26 jan 2006.

  1. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Hah. Onderhoud af en toe is prima.
    Ik vergeet het ook steeds hoor, dan staan de auto's weer met een laag opgedroogde blubber op de werkbank en ga ik er weer mee rijden.

    Misschien dat je volgende keer eens kunt kijken voor de BP tandwielen.
     
  2. thedevilsdriver

    thedevilsdriver

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    rotterdam zuid
    Ja die vallen je auto aan als een leger borstels
     
  3. thedevilsdriver

    thedevilsdriver

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    rotterdam zuid
    Ik heb weer eens een probleempje met mijn savage X 46... heb een tijd terug de double stainless disc brakes gemonteerd en na 1 week rijden ongeveer liep het buitenste schijfje van de meenemer af en verboog gelijk omdat alles vastliep dus was waardeloos. Weer een nieuw setje gemonteerd(had ik ondertussen overgenomen van iemand, nieuw in verpakking) en na een tijdje probleemloos rondrijden en goed remmen liep weer het schijfje van de meenemer af met bijbehorende ellende. Dus remmerij gedemonteerd en maar zonder remmen op de baan gaan rijden.(geen gevaar voor omstanders, kan of het riet invliegen of het water in mocht hij op hol slaan). Word er langzaamaan een beetje gek van, die remmerij is niet goedkoop en rijden zonder remmen is compleet waardeloos en onnodig. Waar kan dit aan liggen?
     
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Als je schijven van de meenemer aflopen denk ik dat de schroeven die je remplaatjes vastzetten dol zijn.. Anders kan het lijkt mij niet gebeuren.
    Een nieuwe center gearbox is dan de beste oplossing.
    Tijdelijk die schroeven vastzetten met wat secondelijm oid, maar zeker niet te lang.
    Ook raad ik je de dubbele rode remschijven aan. Die blijven toch een stuk beter werken. Dual stainless vervagen ma een tijdje enorm is mijn ervaring.
     
    thedevilsdriver vindt dit leuk.
  5. thedevilsdriver

    thedevilsdriver

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    rotterdam zuid
    Vandaag voor mijn Savage een nieuwe motor besteld, want van de originele f4.1 was de krukas gebroken terwijl het motortje nog geen 4 liter gelopen had.. eerst viel mijn oog op een lrp .32 spec 2, maar omdat ik niet door de geluidsbarriëre wil gaan werd dat al gauw een lrp .28. Totdat ik in de locale modelbouwzaak een lrp .25R sport zag liggen. 4.1cc lekker hoogtoerig en wat meer vermogen dan de originele f4.1. Heb die ook gekocht. Morgen monteren dan WOT inlopen en dan eens kijken of het een beetje wil.
     
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Die .25 zal zeker wel willen gaan hoor.
    Goede kwaliteit motoren altijd imo.

    Ik ben zelf aan het kijken naar die .25 voor op mijn buggy.
    Welke winkel heb je hem gescoord en voor welke prijs?


    Een .32 spec2 zal je savage niet heel blij mee zijn. Veel te sterk ben ik achter gekomen. :) :) :) (en helemaal als hij nog gekieteld is ook...)
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2017
  7. thedevilsdriver

    thedevilsdriver

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    rotterdam zuid
    Ik heb hem bij Minos r.c in rotterdam gekocht voor 149.95. En ja dat van die .32 zag ik laatst inderdaad voorbijkomen haha.
     
  8. thedevilsdriver

    thedevilsdriver

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    rotterdam zuid
    Vandaag begonnen met het wot-inlopen van de LRP .25R. Heb het stationair tankje en de 6 tankjes volgas al gehad en ben nu klaar met het 2de tankje kwartslag armer . Klemming was na het eerste tankje echt heel extreem, moest de motor voorverwarmen om hem weer aan de gang te krijgen (was na het stationair draaien helemaal afgekoeld dankzij een zeer geïnteresseerde motor-agent). Motor vertoont vrij veel vermogen, zelfs nu de afstelling nog flink te rijk staat. Ziet er naar uit dat een lrp .25 en een Savage een leuke combinatie is. Morgen langzaam op scherp zetten. Ik laat wel weten wat hij doet als hij perfect afgesteld staat en de 3-bak ook op de motor afgestemd is.
     
  9. thedevilsdriver

    thedevilsdriver

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    83
    Locatie:
    rotterdam zuid
    Vandaag begonnen met het wot-inlopen van de LRP .25R. Heb het stationair tankje en de 6 tankjes volgas al gehad en ben nu klaar met het 2de tankje kwartslag armer . Klemming was na het eerste tankje echt heel extreem, moest de motor voorverwarmen om hem weer aan de gang te krijgen (was na het stationair draaien helemaal afgekoeld dankzij een zeer geïnteresseerde motor-agent). Motor vertoont vrij veel vermogen, zelfs nu de afstelling nog flink te rijk staat. Ziet er naar uit dat een lrp .25 en een Savage een leuke combinatie is. Morgen langzaam op scherp zetten. Ik laat wel weten wat hij doet als hij perfect afgesteld staat en de 3-bak ook op de motor afgestemd is.
     
  10. Dylan2002

    Dylan2002

    Lid geworden:
    28 apr 2017
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Woudenberg
    Ik heb mijn savage na 3 jaar uit de kast gehaald. Maar ik vind dat hij best veel verbruikt,is daar wat aan te doen? En hij word ook heel heet als ik ermee rijd.
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2017
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Zolang hij niet lekt (uitlaat niet meegenomen), kun je daar niets aan doen.
    kan wel dat na al die tijd je slangen rot zijn, en dat er een deel van de brandstof verdwijnt zonder in de motor te komen..

    dat de motor heet wordt.. wat is heet..
    de jbf test: spuug op je vinger, en die vinger tegen de kop duwen.
    sist het meteen, motor te warm.
    sist het nooit, kun je je vinger lang laten zitten zonder hem weg te trekken, veel te koud.
    in principe moet je je vinger (met het spuugje) na 2 tellen weg willen trekken omdat het niet lekker meer voelt.

    wordt hij te warm - motor rijker zetten.
    te koud - armer zetten.

    verbruik is verder zoals het is. doe je weinig aan.
    wel per rijdag afstellen..
    iets verteld me dat je niet aan de afstelling hebt gezeten nu je hem na 3 jaar weer uit de kast hebt gehaald...
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Na 3 jaar kan de carburateur lichtelijk verstopt zijn door opgedroogde olie waardoor de motor wat armer loopt,
    Even de carbeurateur schoonmaken.
     
  13. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    IMG_20170520_105546.jpg IMG_20170520_105535.jpg IMG_20170520_105628.jpg IMG_20170520_105554.jpg Oplossing voor de sterke lrp.32 is gevonden in een set tandwielen van Hot Racing.
    Volgens meerdere lrp gebruikers zijn deze bestand tegen de kracht van de. 32.
    Ook heb ik ze volledig geshimmed in een oude stijl gearbox om te zorgen dat ze ook geen speling aan de bovenkant krijgen.
    Ik lees namelijk wel vaker dat door te hard aandraaien het schroefdraad van de top nog wel eens los kan komen. En dat resulteerde in meerdere gevallen in het slippen van de tandwielen.
     
  14. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ben benieuwd.
     
  15. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Anders ik wel.
    Maar waarschijnlijk gaat de savage weg voor ik hem goed ga testen.
     
  16. dirkhpi

    dirkhpi

    Lid geworden:
    6 feb 2011
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Peer, België
    Beste heren,

    Na 3jr heb ik mijn 'hobby' nog eens van onder het stof gehaald. Bij het wegzetten van de SS en XL zo een 3jr geleden, de motoren netjes in de afterrun, de cilinder op het ODP en de tankjes en leidingen leeggemaakt en uitgeblazen. Nu netjes alle batterijen terug geladen (waarvan er een paar zijn van gesneuveld). Alles goed en wel tot hier toe. Ik ben begonnen met de Savage SS. Elektronica en servo's nagekeken, carb even getest, fabrieksinstelling van de naalden, nieuw plugje erin, verse brandstof en vanaf poging 1 dat spel onmiddellijk aan de praat. Motor netjes kunnen afregelen. Mooie topsnelheid, netjes schakelen naar zijn 2, wheellies on demand, maar..... De HSN staat goed, zeker niet te arm. de LSN naar mijn mening ook. trekt netjes op, mss net even te rijk en valt niet uit. Maar als ik nu van gas 'vol open' naar gas 'los' ga, dan is het net dat er brandstof blijft ingespoten worden, terwijl ik er zeker van ben dat de carb naar stationair wordt gebracht. Bij het uitbollen is het alsof die blijft zingen...(het geluid dat die te arm loopt, of dat de brandstoftank bijna leeg is). Als ik de wielen van de grond laat, en geef vol gas en laat daarna gas los wil hij niet terug naar stationair terwijl op dat moment de carb op 1mm staat, tenzij ik de rem laat inkomen om de toeren te laten dalen. Mijn eerste gedacht gaat naar de mid range needle. Deze staat flushed. 1/8 slag naar buiten (rijker) geeft geen verbetering, nog 1/8 rijker, geen verbetering, vervolgens 3/8 slag andere richting (armer) ook geen verbetering. Tot hoever kan je zo een mid range needle inregelen? Flushed + 1/8 is nog altijd flushed, wil hiermee zeggen de je deze een volledige slag kan draaien (+180 / -180) en er is geen verandering te zien/horen...

    PS: bij de zoekfunctie heb ik iets gevonden over de instelling van de LSN ivm volgas, dan los, en dat dan de motor binnen een 3tal seconden terug op stationair zou moeten draaien, duurt dit langer dan staat deze te arm. Als ik dan de LSN rijker draai, trekt deze voor geen meter meer op en valt dan uit (te rijk)... Zijn er tips voor dit probleem? Moet ik vanuit een ander punt beginnen met tunen? Ben afgelopen week al meermaals vanuit fabrieksinstelling begonnen met steeds hetzelfde eindresultaat.
     
  17. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    als hij gewoon goed optrekt, dan lijkt me de LSN ok staan, maar de HSN mag een tikkel rijker? Eventueel een extra veertje om de carb sneller of zekerder terug naar stationair te brengen, 1 keer gehad dat dit het probleem was. Maar met te spelen met de stangetjes in je hevel en de veertjes daarop, moet het ook lukken.
    Moeilijke..
     
  18. Manixxl

    Manixxl

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    66
    Locatie:
    heerlen
    beste iedereen ,
    sinds kort heb ik mijn wagen parkje uitgebreid met mijn eerste nitro auto . ik heb een hpi savage x 2e hands kunnen kopen . nu heb ik tot nu toe alleen maar zitten prutsen met dat ding en krijg hem niet lekker aan het lopen . nu weer geen aandrijving op de achter wielen .

    mijn vraag is of er iemand uit Limburg zuid bereid is me te helpen deze auto eens goed na te kijken en er weer een top auto van te maken want alleen kom ik er denk ik niet uit. dus wie wil me helpen ???

    heeft er misschien ook nog iemand een tip voor een leuke club in het zuiden die ook een buiten baan hebben waar ik ook met mijn X-Maxx op mag knallen.

    Alle reacties zijn welkom !
    Groetjes Mani
     
  19. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ik woon wat verder weg maar kan je nu wel op afstad een beetje helpen.

    Dat je geen aandrijving op de achterwielen hebt komt hoogstwaarschijnlijk door het missen van een schroefje in een drivecup.
    Grootste kans is de cup bij je achterdiff. Minder grote kans is de pen die in je brakehub zit.

    Schroefje ziet er zo uit. Er zijn 2 maten leverbaar.
    Kijk even in de manual welke je precies nodig hebt.
    [​IMG]

    Mocht het schroefje er nog gewoon in zitten hoor je vermoedelijk ook iets klikken of ratelen met rijden. Dat betekend dat je pinion van je achterdiff vermoedelijk doorslipt of een paar tandjes mist.
     
  20. Manixxl

    Manixxl

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    66
    Locatie:
    heerlen
    hi . bedankt voor je reactie . schroefje zit er nog in . heb het vandaag weer uit elkaar gehaald om mijn dif na te kijken . ik heb me laten vertellen dat de tandwielen niet raken en hebben me washers verkocht om het tandwiel van de aandrijf as iets naar voren te zetten , boeltje weer vast geschroefd en nog doet het het niet goed . heb bij ali nieuwe kogellagers besteld dus even wachten tot die binnen zijn en vervangen , want die waren ook gaar . maar waar het mij echt om gaat is dat hij niet trekt , geen wheelies. al twee keer de aandrijf as naar achteren moeten vervangen omdat ie gebroken was . nu havy duty erop achter . voor heb ik ook liggen maar moet ik nog monteren ,. ook slaat hij telkens af als ik plots rem. cab staat op 1 of 2 mm met veertje ertussen. voor de rest prima autootje maar kan echt niet tegen maxx op!
     

Deel Deze Pagina