Algemeen Savage Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Mattijn, 26 jan 2006.

1. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Jammer dat je zo ver weg woont, (ik woon in Almere) zou je graag helpen met hem weer tiptop in orde krijgen.

Als hij afslaat bij remmen staat je carb niet goed afgesteld. Idle moet hij ongeveer 0.5-1.0mm open blijven staan.
    Of je koppeling is niet goed meer. Maar dan wil hij al gaan rijden als je hem aan het starten bent.

Slecht optrekken en geen wheelies kan aan diverse dingen liggen.
    Slipper versleten of te los, motor niet goed afgesteld, of je bak staat misschien al vanaf het optrekken in de 2e versnelling.
    Dat is zo moeilijk te zeggen.

Dat hij niet tegen een maxx op kan is een discussie die ik niet met je aanga. :)

2. Manixxl

Manixxl

Lid geworden:
    31 mei 2016
    dat schakelen indd , op de weg hoor ik dat wel duidelijk maar op ruw terrein niet eigenlijk . ik zou evt wel eens een dag naar almeren kunnen komen. kan de vrouw mooi shoppen in de outlet daar.

oke oke . de savage die ik ken kan er niet tegenop. al ligr die ook in reparatie . al de electro eruit en opgestuurd om door te meten . stuurde niet meer en alles los van elkaar werkte wel. maar das een ander toppic.

3. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Als je het meeste off road rijdt kun je het beste on road je schakelpunt afstellen.
    En dan lekker vroeg zetten. Ik heb hem ongeveer binnen 10 meter staan. Dan heb ik off road een heel mooi schakelmoment.

Langs komen kunnen we een keer aan denken. Al garandeer ik niet dat alles in 1 dag voor elkaar is.. Als ik hem echt goed moet nakijken kan het wel wat langer duren misschien.. Ligt er aan wat er mis is.

4. Manixxl

Manixxl

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Okee. Hou het in gedachten. Als ik er echt niet uit kom is dat altijd een optie. Zal me eens verdiepen in het schakel gebeuren. Weet waar en hoe het moet alleen nog nooit gedaan. Maar eerst wachten op nieuwe lagers voor de drive cups

Groetjes

5. Manixxl

Manixxl

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Moest ik ook mijn lagers van het diff achter vervangen. Boekje erbij en daar stond dat ik onderdeel B085 ( een lager van 8x16x5) ik die maat besteld. Passen niet. Ik het orginele hpi onderdeel besteld. Past niet. ik naar de plaatselijke hobby winkel gegaan. staat daar in het boek een heel ander nummer van een andere lager (10x16x5) deze past wel. Hoe is het mogenlijk dat in mijn boekje iets anders staat dan het andere boekje. Maar nu past het gelukkig.

6. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Heb je bullet proof diffs gemonteerd?? Die hebben namelijk andere lagers nodig op het kroonwiel.

7. Manixxl

Manixxl

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Weet ik niet. ikheb m 2de hanhands. Maar get vreemde vind ik dat in mijn boekje iets anders staat dan dat van de hobby winkel. Ik heb zelf ook handleiding (wel duits) van savage x.

8. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Dus je hebt het uit elkaar liggen, je komt erachter dat je 1e bestelde lagers niet passen en je controleert dan niet dat je volgende bestelling wel overeen komt met wat erin zit? Hmmmmmm.... vreemd.

9. Manixxl

Manixxl

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Nou ik had gebeld met de shop en gezegd dat de lagers die ik had niet paste. Als ze nu eens 1 boekje met dezelfde nummers en maten zouden kunnen n maken zou t een stuk makkelijker zijn. Heb geen schuifmaat dus moest wel gokken.

10. Manixxl

Manixxl

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Iemand toevallig een underhead liggen part number 1448 voor de hpi 4.6 nitro. Dit is dus het volgende probleem. Nog ff en hij gaat de verkoop in. Ben het best wel zat nu!

Lang leven de electro modellen. Zeker de x maxx.

11. mark0126

mark0126

Lid geworden:
    15 feb 2005
    Er is niks mooier dan brandstof modellen ;)

M.v.g. Mark

12. Manixxl

Manixxl

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Alleen het gekloot ermee. Is mijn ervaring. Was er maar iemand uit de buurt die me kon helpen dan zou ik het misschien ook nog leuk gaan vinden. Mocht ik hem weg doen is het wel met pijn in mijn hart. T is een leuke auto.

13. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005
    Gewoon zorgen hij rijklaar is en ermee gaan rijden. Komt goed.
    Tegenslag heb je altijd wel een beetje.
    Soms iets teveel achter elkaar maar het komt goed.. ;)

Deel Deze Pagina