Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
@Mikebike, die kun je probleemloos monteren . als hij voor jouw motor bestemd is tenminste. De oneway bearing zit al in je rotostarter dus komt goed.

@minicross, als je de fiber remmen monteert kan het iets aanlopen maar zal niet veel zijn denk ik.
De clutchbell zou aanlopen met de klok en niet met de tandwielen.. Maar als je een 16T hebt ipv een 17t maakt het maar een minimaal verschil.

Ok,thanks!,kan voor mijn motor niet orgineel een trekstarter vinden..er is ook een Hpi 1428, maar die kan ook op de kleine 3.0 motor dacht ik:confused:
Met die rode remschijven kan er nog een schaamhaar tussen,slim opgemerkt,ik had het nog niet bekeken dat het zo dicht erop zit!

Op de site van Hpi staat dat de 1428 ook voor de X4,6 is,daar bedoelen ze de mijne mee?,graag hulp,ik wou hem vanavond of morgenvroeg bestellen..ik heb de nieuwste Savage X met 4,6 rotostart standaard..extern?..weet niet,volgens mij zit die onder het kapje,heb geen idee wat het is eigenlijk:(

Edit,volgens mij dus toch de 1428..zag net op de Hpi site dat je de Savage kon aanklikken..haha,mooi..

klein vraagje ,

Heb vandaag dus achter diff opnieuw gevuld met 50.000 olie.
Moet zeggen dat dat erg dikke olie is.
Is het niet zo dat de wagen daardoor meer wheelys gaat trekken ?

Ik merkte niets eigenlijk van de dikke olie in de diff's bij mijn eerste Savage?,ik ga ervan uit dat het beter is/was:confused:
Enuh,kom je de ontvanger en de regelaar nog ff langsbrengen eerdaags? ;)

yup , geen probleem mike :p

Zeg maar waneer je ff tijd hebt dan kom ik ze wel brengen.

Maar hoezo merkte je geen verschil ?
Neem aan dat als je de olie er dik in gooit dat je dat wel aan de rij eigenschappen gaat merken.

Kan het zelf nu niet uit testen, wacht op onderdelen voor de motor vandaar

Ben elke avond thuis,dus kijk maar..en die dikke olie merkte ik niets van,ik weet ook niet waar ik op moest letten?,las dat dat beter was in samenwerking met een alu diff.vandaar dat ik dat erin had gepropt..de as werd er volgens mij niet star van,ik weet eigenlijk niet wat er gebeurt???( hele discusies zijn erover,ook op het Hpi Baja gedeelte wat er nu beter is)

Ik heb trouwens mijn zgan nieuwe big shocks tekoop,en mijn zgan XL wheels op Marktplaats,als er hier liefhebbers voor zijn dan laat maar weten!

Laatst bewerkt:
Ik ben na een vakantie weer begonnen met mijn auto. Nu merk ik op dat nog niet alles vast zit, maar als ik de voorophanging inveer dan gaan mijn wielen naar buiten toe. Dit zal dan te maken hebben met de stuurstangen die te lang zijn. Echter als het geheel in zijn neutraal in de vooruit stand staat zijn ze prima... :S Heeft iemand dit ook gehad? Mn Mike aangezien jij ook de verlengde FLM ophanging hebt.

Ik heb geen problemen,of gekkigheid vernomen??,je kunt alles ook uitgebreid instellen naar wens,tot het perfect is..
Vandeweek op het strand gereden,eventjes grappig,maar wat een fijn opgespoten k.t zand op Ameland!,ga dat niet meer doen,lekker vliegeren is leuker dan.

Hallo iedereen,

Hierbij mijn lijstje wat ik van plan ben te kopen eerst daags.
Hpi savage x ss.
Hitec HS-5645MG Digital Ultra Torque Metal Gear 2BB,tweemaal.
Batterij pack.
Voor een prijsje bij Tower hobbies
Voor zender kies ik Ansmann W6.
Ik weet nog niet waar ik deze zal aankopen.
Nog een vraagje,zitten er metalen rollementen bij in deze kit?

Mvg

Mooi lijstje.
Maar
ik raad je aan om eventueel voor de X4.6 te gaan als je budget het kan hebben.
Dan heb je namelijk meteen de Bulletproof diffs, de rode fiber dubbele remschijf en de bigbore schokbrekers.

Ook is de gehele savage (zowel XSS als X4.6) voorzien van metalen lagers.. (rollementen.)

De Ansmann W6 is een leuk zendersetje.. De set die bij de X4.6 zit is trouwens ook al 2.4ghz, alleen een beetje plastic..

Hmmmmm raar,

Ik dacht dat juist de x ss versie beter was van kwaliteit ?
Als dat waar is dan spaar ik zelfs geld uit met de x4.6 te kopen.
Moet ik geen zender en servo's kopen ook nie.
Ik dacht dat de xss beter was vandaae deze aankoop.

Wel een probleem dan kan ik deze niet kopen bij tower hobbies,want bij deze set zit dus al een zender.
En deze zenders zijn niet CE gekeurd.
De douane kan er heel moeilijk overdoen.
Spreek uit ervaring.
Ben al eens een pakket in beslag genomen met een zender in.
Alles te waarde van 900 dollar.
Gelukkig had ik betaald met paypal en heb ik mijn geld terug gehad.

De XSS is een oudere versie.
Die heeft meen ik alleen maar de dubbele metalen remschijven en de hd tandwielen in het diff.

De X4.6 is het nieuwste model savage wat er is uitgekomen. Dus heeft daardoor ook de beste remmen, diffs en (shocks, meningen hierover zijn verdeeld).

Ik heb de zender in mijn handen gehad maar die viel me erg tegen..

De servo's zijn wel redelijk maar die zou ik toch wel vervangen voor iets beters..

In ieder geval de stuurservo, dan kun je de standaard stuurservo op je gas/rem zetten.

Jah , Belgische douane kan daar moeilijk over doen he..
Misschien via NL iets regelen, als je hier iemand kent net aan de grens.. Dan daar laten bezorgen? en dan ophalen.

Back