Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Hallo,

Ik heb ergens een keer gelezen dat je je remsysteem beter kan maken door hem wat te buigen ofzo... alleen kan ik dat niet meer vinden. Mischien weet iemand wat ik bedoel.
alvast bedankt!

Jorrit

Mensen het was loos alarm!!! mijn axial loopt als een zonnetje, maakt wel veel toeren ( krijst in ieder geval wel) mar da hoort denk ik want er komt echt een dikke rookpluim uit dus dat zit wel goed.

mvg Hein

Axial.28 zeker een aanrader ( hij zal geen picco of een ander highbudget merk overtreffen maar komt wel in de buurt, zeker beter als de standaard hpi motoren)

Hein,

de mensen op savage central zijn behoorlijk te spreken over de axial motoren. Zelfs Slapmafro raadde mij deze motor aan. Bij de motoren die in aanmerking kwamen stond ook de picco .28. Er zitten wat low budget onderdelen in die motor, maar hij komt gewoon uit de fabriek waar ook de HPI K46 gemaakt wordt. Dus backplates...carbs...etc zijn allemaal van HPI over te nemen.

Dus.....top motortje! Hehe...

Ik ben echt nieuwsgierig hoe goed ie over een paar tankjes loopt! Keep us posted svp

Gr.Marc

jorrit14 zei:
Hallo,

Ik heb ergens een keer gelezen dat je je remsysteem beter kan maken door hem wat te buigen ofzo... alleen kan ik dat niet meer vinden. Mischien weet iemand wat ik bedoel.
alvast bedankt!

Jorrit

Dit is een beetje een slecht voorbeeld, maar vervang de standaard verbinding van de standaard arm van de savy met glijdertjes en je bent er. Oh ja..mocht je toch het standaard armpje willen gebruiken..net als in de link hieronder..vergeet dan niet de veren in het armpje er uit te halenb. Het zijn JUIST deze veertjes die er voor zorgen dat je domweg niet kan remmen met je savy. Ik kon zo snel even geen andere plaatjes vinden:

http://www.savage-central.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=45250

http://rapidshare.de/files/36857027/DSCF0502.WMV.html

Dit is mijn nieuwe axial.28. Het enige probleem is dat hij niet schakelt maar het filmpje heeft geen geluid, maar hij gaat nu al harder als een standaard savage x :P .

en nog wat fotos

dscf0498he8.jpg

de axial .28

dscf0499vk6.jpg

en nog een van de axial.28

dscf0500vt4.jpg

en dit kwam eruit na 2 tankjes stationair inlopen op fabrieksafstelling.

http://img433.imageshack.us/img433/9193/dscf0501da7.jpg
Op de een of andere manier kreeg ik hem niet geupload.

Ik heb vandaag overigens al 2 liter gelopen inclusief inlopen. Ik heb de afstelling van de highspeed needle niet meer dan een halve slag van de fabrieks ( inloop ) afstelling gedraaid.

mvg Hein

jorrit14 zei:
Hallo,

alvast bedankt!

Jorrit

Je kunt het hefboompje van de rem ongeveer in het midden ombuigen zodat de bovenkant meer richting de motor komt te staan. Hierdoor verandert de hoek waarmee je aan het hefboompje trekt (je weel wel, wiskunde in combinatie met natuurkunde met vectoren en krachten). Dit voobeeldfotootje komt van het forum van HPI af, is dus nite mijn Savage en ja, er is wat schade aan de TVP en de servo zit naast de motor.

brake_mod.jpg

Hey Hein,

ziet er goed uit die axial! Jammer dat ik geen geluid heb bij je filmpje!

Cheers

Hallo,
Weet iemand van jullie of de crankcase van een 4.6 ook op de 4.1 past.
Met andere woorden kan ik het binnen werk van een 4.1 in een 4.6 zetten.
HPI heeft het over twee bestelnr nl voor 4.1 de 1446 en 4.6 de 15219.

gr Gert

Ik denk dat dat niet past want anders zal hpi ze wel dezelfde nummers gegeven hebben.

Nou ik heb de versnellingsbak eens open gemaakt,tandwielen zijn er prima uit.Bijna geen slijatge te zien.Wel viel me op,dat de As waarop de spur ligt veel speling heeft en dat klopt ook wel,2 lagers waarin ie ligthebben speling ten opzichte van de behuizing 8O .De achterste kan zo een aantal milimeter naar voren schuiven,met as en al samen.

Ik heb eerlijk gezegt geen idee,hoe ik dit zu kunnen veranderen :?

Spul vervangen,is wel de makkelijkste oplossing,maar misschien hebben jullie nog een ander idee

Raimond zei:
Spul vervangen,is wel de makkelijkste oplossing,maar misschien hebben jullie nog een ander idee

@Rai,

Wat je wil weten is…heeft ie onder druk een bepaalde weerstand. Dat zou echt je spurs achter elkaar slopen! En..dat de as waar je je spur op het zitten speling heeft zou me niet veel vertrouwen geven.

Ik kan je mijn defecte bak wel geven, dan kun je daaruit de onderdelen halen die bij mij er nog wel lekker uitzien. Ik vermoed dat bij mij juist het lager kapot is. Dan kun je mijn lagers / behuizing pakken. Als je het daarmee redt…scheelt dat een boel centen. Die bakjes kosten toch rond de 40 a 45 euro.

Ik koop op termijn toch de nieuwe X bak of de 3 bak. Deze hebben namelijk alle twee metalen tandwielen.

Laat me het maar even weten!

Cheers,

Marc

P.S. Ik kan het deze week wel om de deur knikkeren. Moet je voor de grap eens voelen hoe weinig weerstand ik in mijn bak heb. En dat heeft mijn motor al beroofd van zijn prestaties. (Ik heb evengoed nog steeds een probleem, maar ik weet nu wel waar! Als het iets is…dan is het een lekkage bij de LSN!)

Hoi marc,dat geeft me zeker geen vertrouwen,ik ben wel blij dat de tandwielen er als nieuw uitziet :D,maar dat asje is inderdaad niet ok :(

Weet je zeker dat je ehm niet wilt bewaren?,ik heb er zeker wel interesse in!.Het is inderdaad geen goedkope hobbie,dat ding te vernieuwen,dat zekers niet!

Maar tis de vraag of ik die van mij ook niet ga vervangen voor een 3 bak inderdaad :? Ik laat het je weten!,alvast bedankt voor het aanbod,als je wat van mij nodig bent,dan hoor ik het wel.

Ik heb ook genoeg onderdelen over,straks :roll:

Moet ik alleen wel via ebay bestellen,want hier zijn ze me te duur 8O

Als je een driebak wilt, ik heb een gloed nieuwe (dus nog niet gebruikt en in doosje) liggen, mag je voor 75,- overnemen. Dit de complete dus niet alleen de tandwiel upgrade.

Ik had mijn Savage weer helemaal gestript om de diffs te upgraden met de FLM alu diff-cups voor wat extra stevigheid. Dus in het album zijn weer wat foto's toegevoegd van de inbouw van de FLM (Fast lane Machine) diff-cups, klik hier voor het foto-album:
http://www.rc-junkies.nl/gallery/index.php?list=3

diffs-11.JPG

Na het opbouwen heb ik, geïnspireerd door die foto van die servo-mod op de bladzijde hiervoor, ook maar de gas/rem servo naast de motor geplaatst, de brandstoftank op de plek van de radiobox, en de stuurservo direct op het FLM chassis gemonteerd. Nu nog even het accupack een plekkie geven (waarschijnlijk op het voorste bulkhead), de motor en uitlaat monteren en dan is deze Savage volgens mij wel gereed om te kijken of 'ie een beetje race-klaar is, voor de BMC-wedstrijden van komend seizoen..

Bart,hoe heb jij je diffs trouwens geshimt,heb je de pakking er tussen weg?

Nee hoor, met die FLM diff cups past alles perfect, geen speling of niks. Gewoon helemaal afgevuld met 40wt silikonen olie, de oude pakking ertussen en klaar. Ik heb zelden zulke soepel en mooi draaiende diffs gehad!

ik heb een vraag als ik weg wil rijden met mijn x dan slaat die steeds af staat dan mijn stationair te laag of te hoog of waar ligt het aan BVD

Bart_Banaan zei:
Nee hoor, met die FLM diff cups past alles perfect, geen speling of niks. Gewoon helemaal afgevuld met 40wt silikonen olie, de oude pakking ertussen en klaar. Ik heb zelden zulke soepel en mooi draaiende diffs gehad!

Kijk, dat is nou mooi :D ,ik ben benieuwt hoe dat met mijn Nova cups gaat,straks :|

Raar dat degene die Nova cups heeft,ze wel moet shimmen,misschien toch een betere pasvorm,die FLM cups? :|

Back