Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Waarschijnlijk, want ik kan tegenwoordig wel aardig een diffje opbouwen, en ik kan zeggen dat deze echt een heel perfect aanvoelen, en echt niks van spanning of speling vertonen, dus de pasvorm blijkt erg goed..

Wat piccies van mijn 'servo-mods' en van mijn 'mid-tank conversion'; allemaal simpel uit te voeren aanpassingen dankzij het FLM chassis....

servos-mod3.JPG

Gas/rem servo naast de plek waar de motor komt

servos-mod6.JPG

De stuurservo rechts onder aan het chassis, en de tank daarboven...

Meer foto's in het album: http://www.rc-junkies.nl/gallery/index.php?list=11&page=2

Bart,

Vind het super hoe je bezig bent, een echte modelbouwer!!
Maar 1 ding, je tank boven een servo??? Ben je niet bang dat daar benzine op gaat komen?

Ach, daar maak ik wel even een lexan lekkapje voor.... De servo is al behandeld met vaseline om hem echt vloeistof-dicht te maken en een extra stukkie lexaan zorgt dat er geen brandstof op kan komen. En natuurlijk verleng ik het overlooptje even met een stukkie silikonen slang..

Daanos164 zei:
ik heb een vraag als ik weg wil rijden met mijn x dan slaat die steeds af staat dan mijn stationair te laag of te hoog of waar ligt het aan BVD

Kan aan verschillende dingen liggen. Maakt de motor een pruttelend geluid en veel rook bij het weg rijden? Dan staat hij te rijk. Gewoon uitvallen kan betekenen dat hij te arm staat. Ook kan je plugje defect zijn of een verkeerde waarde hebben. Check ook je slangen van je uitlaat naar je tank op lekkage en kijk controleer meteen of je tankdop goed afsluit. De rubber ring kan niet goed afsluiten of defect zijn. Laat je bevindingen even weten.

Ik denk dat ik vanmiddag effe op zoek moet gaan,voor vervangende schroeven,die TVP van FLM,is echt veel te dik,voor de standaard schroevn 8O

Ik hoop dat ik vanmiddag alles binnen krijg :D

@Bart: ziek er fris uit. Mooi chassis. Ik zal de FLM spullen toevoegen aan mijn lijstje voor 5 december. :wink:
Wordt de servo zo niet een beetje warm? Zeker als er een wat steviger blok op staat wordt de ruimte wat krapjes en omdat de servo "uit de wind" staat koelt het ook niet echt lekker daar. Of doe je er een plaatje alu tussen?

Wel nee, dat chassis is zo open, daar komt meer dan genoeg 'koellucht' langs, en de afstand is voldoende.. Bij een buggy staat de servo niet veel verder...

Bart_Banaan zei:
Bij de FLM chassis' worden alle benodigde schroeven bijgeleverd!!

Ok,ik heb wel een ander FLM chassis,de gewone,niet de extended verlaagde of verlaagde versie.
Ik neem aan dat daar ook alles bijgevleverd is,dan :?

Vandaag heb ik het als het goed is binnen :D ,en dan nog wachten op de bulkheads.Die waren nog niet binnen dus,dat duurt nog effe.

Ook een tuned alu uitlaat,ik ben benieuwtof dat nog verschil uitmaakt :)
Dan ga ik ook maar eens met de diffs beginnen.

Raimond zei:
Vandaag heb ik het als het goed is binnen :D ,en dan nog wachten op de bulkheads.Die waren nog niet binnen dus,dat duurt nog effe.

Ook een tuned alu uitlaat,ik ben benieuwtof dat nog verschil uitmaakt :)
Dan ga ik ook maar eens met de diffs beginnen.

De meeste schoeven zitten bij de bulkheads.
En als je een complete set schoeven goede zoekt,( die niet zo slecht zijn als die van hpi )kan ik je deze aanraden;
http://www.rcplace.nl/index.php?manufacturers_id=14&osCsid=0aa20d677cc65dd8c19a832fdcdbe00f
die uitlaat gaat zeker schelen.

Gr.

mja als het een neiwu setje word,komt het denk ik bij SMF vandaan,hetzelfde als de 3-speed, koppeling en steel spur gear(over die laatste,daar mail ik je nog wel over )en misschien een andere motor.

@Marc,misschien hoef je de 2speeds van je dus niet te brengen,ik laat het je weten :D

@ Raimond

Ik heb ook die stale spur ( originel van hpi ) bij smf bestel en ik ben er zeer over te spreken (positief), en ook mijn axial .28 is echt een beest. Ik heb nou mijn versnellingsbak kapot want ik kan alleen maar in zijn 2 rijden en optrekken en nog trek ik er een standaard savage mee uit 8O .
Ook de alu koppelings schoentjes (origineel van hpi) werken super de auto is in een keer weg. De axial motor ( staat nog steeds vrij rijk ) word niet warmer dan 90 à 100 graden.

http://rapidshare.de/files/36857027/DSCF0502.WMV.html

Hier trek de auto in zijn 2 op ( nog niet naar zijn top denk ik want het stuk was te kort en de motor staat maar een halve slag armer dan de fabrieksafstelling.)

Ik heb ook een hpi gt2 kap gekocht en wil ik laten spuiten bij
http://www.airbrush-attack.com/.

@ bart

Super hoe je jou savage hebt gemaakt maar waar wil jij de ontvanger nou laten?

mvg Hein

Hallo savage toppers,

Ik ben op zoek naar een lager voor me HPI.28 (K4.6). Het gaat om het grote lager met een asmaat van 14. De totale afmetingen van het lager zijn: 14x25x6. Op het lager staat de volgende tekst vermeld: EZO AY14 JAPAN.

Ik ben er inmiddels achter dat dit lager niet via een autohandelaar, SKF of een ditribiteur van wat voor een lager dan ook. (lees beerenpooot, Gering, eriks openvelde)te verkrijgen is. Via de modelbouwwinkels wil het ook niet echt vlotten. Het antwoord van de importeur (merrit) luid, dit lager is alleen te verkrijgen in combinatie met het carterhuis en kost omenabij de € 70,00

Het artikelnumemr van HPI is 15221. Is wel los te vinden op de site maar helaas niet leverbaar.

Ik krijg te horen dat het een lager is met een afwijkende inwendige diamer met een geperste kooi. (pertinax ring met 14 kogeltjes)

Iemand suggestie?????

Groetjes,

Spoiler

PS wellicht doet iemand binnen kort een bestelling in de US. hier is hij wel verkrijgbaar via ebay
Spoiler

Probeer een 2brothers in Bussum, die heeft heel veel lagers voor wedstrijdmotoren op voorraad, en daar zal wel een passende bij zitten, want 14mm krukassen worden veel gebruikt...

@Hein: ik gebruik een kleine Futaba 40mHz FM ontvanger, en die plak ik met dubbelzijdige tape rechts bovenop de versnellingsbak...

is deze dan niet erg vatbaar voor stof en water??? ik zie ook vaak van die midtankmods met de radiobox ( kleintje van een buggy of iets dergelijks) op de plaats van de tank. En ik vraag me ook af of zo een mid tank mod nou echt helpt in de verbetering van de wegligging ( niet dat een savage ook maar iets wat op wegligging lijkt heeft :D ) en het tanken zal ook wel een stuk lastiger gaan, maar het blijft toch een super savage.

mvg Hein

Ach, door water moet je eigenlijk toch nooit rijden, en een beetje stof is zo weg met een compressor... Eventueel plaats ik de ontvanger in een ballon, kleine moeite. Ik zal wel ff foto's maken van de auto, want ook het accupack en ontvanger zijn nu gemonteerd...
Kreeg vandaag te horen dat het pakket met motor verkeerd was bezorgd, en dat die nou overmorgen aankomt...

Bart,

Niet alle benodigde schroeven zijn aanwezig! Feitelijk zijn alle schroeven waaraan je een FLM onderdeel vastzet aanwezig. Maar bjivoorbeeld niet de versnellingsbak en dergelijke

Gr.Marc

Back