Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Nee, maar die heb je toch eruit gedraaid bij het loshalen van je oude chassis?? Dus die heb je dan toch?
Dat zijn trouwens van die 'plastic' schroeven, die kan je toch niet bij de ijzerhandel of doe-het-zelf zaak krijgen... Als hij zulke schroeven nodig heeft moet 'ie echt naar de modelbouwwinkel....

wat een crime om die FLM dtvp platen te instaleren zeg,ik heb de verkorte versie van de low Gravity bij de voorste bulkhead past het prima..maar bij de achterste heb ik grote problemen met de motor plaat,die loopt tegen de belvel gear cup aan 8O .Misschien toch maar een stuk er vanaf vijlen :(

kan iemand me vertellen waar het slangetje voor is en wat het doel is van het slangeteje van de tank naar de uitlaat bij de x

Raimond zei:
wat een crime om die FLM dtvp platen te instaleren zeg,ik heb de verkorte versie van de low Gravity bij de voorste bulkhead past het prima..maar bij de achterste heb ik grote problemen met de motor plaat,die loopt tegen de belvel gear cup aan 8O .Misschien toch maar een stuk er vanaf vijlen :(

Ik moest er ook een stukje afhalen...

Bart_Banaan zei:
Nee, maar die heb je toch eruit gedraaid bij het loshalen van je oude chassis?? Dus die heb je dan toch?
Dat zijn trouwens van die 'plastic' schroeven, die kan je toch niet bij de ijzerhandel of doe-het-zelf zaak krijgen... Als hij zulke schroeven nodig heeft moet 'ie echt naar de modelbouwwinkel....

De standaardschroeven kun je niet gebruiken, aangezien deze te kort zijn geworden. Dus...zal je inderdaad nieuwe moeten kopen. Ik stel voor dat je dan NIET de plasticschroeven koopt. Bouten met veel draad zitten een stuk beter! Volgens mij druk ik er nu gewoon m3 en m4 bouten in. Dat kan ik controleren..als je wil?

Gr.M

Daanos164 zei:
kan iemand me vertellen waar het slangetje voor is en wat het doel is van het slangeteje van de tank naar de uitlaat bij de x

Via die slang drukt de uitlaat --> de druk in je uitlaat --> de brandstof in je motor.

Je zorgt voor wat overdruk in je tank waardoor de doorstroming van brandstof naar de carb goed verloopt. Bij een defecte slang (lek of slechte rubber ring in de tankdop) heb je geen druk in je tank waardoor de motor arm gaat lopen/afslaat.

Je ziet ook rook in je tank als je de dop open maakt.

Foto's van de accubevestiging van .060"dik lexaan en van de ontvanger op de versnellingsbak:

batterybox5.JPG

batterybox6.JPG

@rainmond: Op de onderste foto zie je goed wat ik uit mijn motorbevestigsplaat heb gevijld om de achterste outdrive voldoende ruimte te geven...

Burp zei:
Je zorgt voor wat overdruk in je tank waardoor de doorstroming van brandstof naar de carb goed verloopt. Bij een defecte slang (lek of slechte rubber ring in de tankdop) heb je geen druk in je tank waardoor de motor arm gaat lopen/afslaat.

Je ziet ook rook in je tank als je de dop open maakt.

Het principe is inderdaad dat je zorgt voor een kleine overdruk in de tank waardoor de brandstof wat makkelijk de brandstofslang naar de carburateur in gaat.

Geinig, die discussie hebben we toevallig afgelopen zondag aangezwengeld en cenmonster heeft het tegendeel ook bewezen. Ik heb voor de gein wel eens een hele tank leeggereden zonder die slang van de uitlaat naar de tank en qua temp en rijgedrag maakte het geen ene fluit uit. Je voorkomt er alleen wat makkelijker luchtbellen in je leiding mee, en het starten gaat makkelijker (zeker als je geen choke/primer op je tank hebt zitten door je uitlaat even dicht te houden). Het vacuüm in van de motor/carburateur is groot genoeg om ook zonder dat slangetjes alles eruit te halen.

Zorg voor een langere brandstofleiding zodat eventuele luchtbellen eruit kunnen trillen. Heeft tevens als voordeel dat je motor langer blijft lopen als de auto op z'n kop ligt. Zorg dat er een punt is dat boven de carb uit komt zodat daar de eventuele luchtbellen blijven hangen.

ik had een vraag aan sleurhutje ( dacht ik, kan ook iemand anders zijn geweest). Volgens mij had jij op de diffs van je savage van die hotbodies bevelgears zitten met die kromme tandjes. Mag ik vragen waar jij deze gekocht hebt en hoe duur ze waren want mij 13 tands bevelgeartje mist 1 tandje ( kan er nog wel mee rijden maar het is maar afwachten tot die het begeeft, vooral als ik mijn motor armer ga afstellen)

mvg Hein

Hein.vandenbroek zei:
ik had een vraag aan sleurhutje ( dacht ik, kan ook iemand anders zijn geweest). Volgens mij had jij op de diffs van je savage van die hotbodies bevelgears zitten met die kromme tandjes. Mag ik vragen waar jij deze gekocht hebt en hoe duur ze waren want mij 13 tands bevelgeartje mist 1 tandje ( kan er nog wel mee rijden maar het is maar afwachten tot die het begeeft, vooral als ik mijn motor armer ga afstellen)

mvg Hein

Tandwielen (Hot Bodies 10T en 43T Spiral Gears) via eBay, hier 10T voor $10,99 en hier 43T voor $12,99. Komt er nog $3,50 verzendkosten bij. En je hebt een extra HPI B032 lagertje nodig omdat de buitenste diameter op de askant van de HB 43T kleiner is (8mm i.p.v. 10mm). En een borgmoertje in plaats van het pennetje op de aandrijfas naar de versnellingsbak. En veel ringetjes om alle asjes goed uit te vullen. En een andere verhouding van je clutch bell en/of spur gear. En je versnellingsbak opnieuw afstellen.

Als alles in elkaar zit, gaat de 10T pinion niet meer voor- of achteruit en maakt altijd contact met de 43T tandwiel (minimaal 2 tanden die elkaar altijd raken). Denk er wel aan dat de klappen nu dus worden opgevangen door de aandrijfassen en cup joints. Die zullen extra hard slijten. Ik heb slechts één setje compleet gemaakt en daar een stukje mee gereden. Het werkt perfect. Nu rij ik weer met standaard tandwielen maar komende winter ga ik een twee setjes monteren.

Bart bedankt voor je reactie.....

Ook 2brothers heb ik geprobeerde evenals PK racing, Pitstop, RC Fun, en Pase tuning. Maar helaas geen van allen kan mij hieraan helpen.

En 14 mm krukas is volgens mij niet zo gebruikelijk althans niet in combinatie met een buitendiameter van 25mm en een dikte van 6mm.

Iemand anders nog suggesties??

Alvast bedankt,

Groetjes,

Spoiler

PS ben op zoek naar een motorlager met de afmeting 14x25x6 zie vorige pagina.....

buism01 zei:
Raimond zei:

Had je dat ook tegen me gezegt,zo ja,dan heb ik dat niet onthouden :oops: ,past bij jou de achter skid ook minder als de voorste?

Verder,je hebt het er over gehad,dat die motorplaat niet goed paste,nou ik heb hetzelfde probleem,dat word ook wegschuren,vijlen(die ik morgen wel. :?
De inbussen waarmee de motor op de motormount is gescroeft,die passen niet onder de TVP door,waardoor de motor niet ver genoeg bij de spur vandaan komt.

Bart_Banaan zei:
Foto's van de accubevestiging van .060"dik lexaan en van de ontvanger op de versnellingsbak:

batterybox5.JPG

batterybox6.JPG

@rainmond: Op de onderste foto zie je goed wat ik uit mijn motorbevestigsplaat heb gevijld om de achterste outdrive voldoende ruimte te geven...

Ik zie het :) ,ik heb alleen een verkorte versie,met de bijhorende motorplaat,en daar kan ik helaas geen inkeping in maken,omdat dan de steigheid weg is.

Raimond zei:
buism01 zei:
Raimond zei:

Had je dat ook tegen me gezegt,zo ja,dan heb ik dat niet onthouden :oops: ,past bij jou de achter skid ook minder als de voorste?

Verder,je hebt het er over gehad,dat die motorplaat niet goed paste,nou ik heb hetzelfde probleem,dat word ook wegschuren,vijlen(die ik morgen wel. :?
De inbussen waarmee de motor op de motormount is gescroeft,die passen niet onder de TVP door,waardoor de motor niet ver genoeg bij de spur vandaan komt.

Nee, had ik je niet verteld en van die inbussen.....Ooops..ja, had ik ook. Jack had toevallig nog inbusjes liggen met een plat kopje. (rond kopje eigenlijk). Ik krijg een dezer dagen mijn schroevenset binnen...ik kan er waarschijnlijk wel een paar missen.

buism01 zei:
Raimond zei:
buism01 zei:
Raimond zei:

Nee, had ik je niet verteld en van die inbussen.....Ooops..ja, had ik ook. Jack had toevallig nog inbusjes liggen met een plat kopje. (rond kopje eigenlijk). Ik krijg een dezer dagen mijn schroevenset binnen...ik kan er waarschijnlijk wel een paar missen.

Hmm ik heb al zitten vijlen :oops:,hij gaat er nu wel onderdoor,maar hier ook weer,dat ze het zo krap bemeten hebben,je hebt totaal geen speling of zelfs veel te weinig ruime.

En als je een paar schroeven hebt,die zijn meer dan welkom :D

Het volgende probleem word de rotostart,ik kan er nu niet goed bij,dus moet ik effe bekijken hoe en wat.

Motorplaat
Ik had aan een paar tienden van een millimetern wel voldoende. Nu past het prima. Ja, je moet het inderdaad een beetje bijwerken, maar dat ik toch in een paar minuten gedaan? Zo erg is dat toch niet? En ja, ik vind ook dat die grappenmakers bij FLM ietsje beter moeten nadenken, maar dat heeft meer met de bodemplaat te maken.

Schroeven
Je kan er wel een paar krijgen, als mijn set zo overvolledig is. Maar ik moet m nog wel binnen krijgen! Dus...mocht je deze willen gebruiken, dan zul je wel meoten wachten.

Roto
Je roto moet passen! Als ik me niet vergis dan zit de roto uitgang bij een f4.1 linksbovenaan. De STS roto zit een heel stuk lager, namelijk links onderaan, en ik kan er ook bij. Je moet alleen even kijken hoe je het asje van je starter er in steekt.

STS
Een update over mijn motor; ik probeer contact te krijgen met STS, maar die jokers reageren niet op mijn mail. (Ik kan me voorstellen dat ze er nogal wat krijgen). Ik wil van hun een carb kopen. Hopelijk tegen een fatsoenlijke prijs. Het andere alternatief is...dat ik mijn carb opstuur. Dit ga ik natuurlijk niet doen.

Nou het word wel vervelend als je er achter komt,dat ook de alu motor mount van Nova niet past,1 van de bevestigingen van de plaat,waarmee ie op het chassis geschroeft moet worden komt tegen het TVP aan.Hier is niets aan te doen :evil: ,dus ik zal Lennert er over moeten mailen.

buism01 zei:
STS
Een update over mijn motor; ik probeer contact te krijgen met STS, maar die jokers reageren niet op mijn mail. (Ik kan me voorstellen dat ze er nogal wat krijgen). Ik wil van hun een carb kopen. Hopelijk tegen een fatsoenlijke prijs. Het andere alternatief is...dat ik mijn carb opstuur. Dit ga ik natuurlijk niet doen.

STS wordt officieel geïmporteerd en gedistribueerd door www.The-Border.nl , dus dat zal ook jouw aanspreek punt in Nederland zijn voor garantie-klachten....

Ok,

bedankt voor je hint!

Ik probeer nu via RcMall een carb te regelen. Ik wacht op een prijs van hem. Hopelijk kan ie wat regelen en voor een aardige prijs. Niet de $41 van racernine!

Gr.Marc

Even gekeken bij border.nl
Is wel niet de juiste carb, maar.......
STS Carburator 5.5 mm 120500
fits all Nova based engines like Nova Mega-Novarossi-R&B-STS easy too adjust very good quality

Hahahahahahahaaaaaaaaaaa......die is goed, alsof je dit op je novarossi wil hebben!!! EN....very good quality....Tja, als niemand anders het van STS zegt, dan moet je het zelf maar zeggen!

De site is wel een goede hint trouwens, mocht je onderdelen voor je STS nodig hebben! Thanks

Back