Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
@Raimond: Had ik ook, maar na 3 maanden zitten ze toch lekker weer vol zand. Zand is nu eenmaal allesverwoestend. :evil:

@buism01: Ik haal het bij Modelbouw Bloemendaal, is niet zover van Beverwijk dus als ik voor mijn werk in de buurt ben haal ik meestal even een gallon (3,78 liter). Kan ik weer 2 à 3 weken rijden.

En na gisteravond de hele aandrijflijn gecontroleerd, schoongemaakt en waar nodig vervangen te hebben (vooral lagers, lagers en lagers :?) ging de Ravage vandaag als een raket. Met een 17T/49T clutch bell/spur trekt-ie doodleuk wheelies, vliegt retegoed (aantal vlieguren voor de STS.28 nu weer gelijk aan het aantal kilometers :wink:). En het lijkt erop dat het na elk tankje steeds harder gaat. Hij rookt best aardig, zeg maar gerust flink, maar wordt en blijft toch zo rond de 150*C. Maar koelt vreselijk snel af bij uitzetten en alles klinkt alsof het nog veel te rijk staat (er is zeker nog veel meer vermogen als ik hem iets armer zet). Maar ik ben zeer tevreden over de STS.28 in combinatie met de Sidewinder 25%.

hey, ik heb momenteel een tamiya rally wagen, dit is heel leuke auto maar wel redelijk basic.

Ik ben daarom erover aan het denken om een savage aan te schaffen.
Ofwel nieuw
ofwel tweedehands hier op het forum (of mss iemand die nu dit leest en nog eentje heeft staan :P )

Als jullie modellen kenne die wel goed snel gaan en veel aankunne maar niet ver boven de 300€ gaan??
of anders waar zijn de dingen waar je moet op letten als je een savage koopt??

grtz sennaloba

(het is waarschijnlijk al tientallen keren gevraagd in dit topic, maar ik had eerlijk gezegd niet de goesting om al de 137pagina's af te gaan :P)

Sleurhutje zei:
@Raimond: Had ik ook, maar na 3 maanden zitten ze toch lekker weer vol zand. Zand is nu eenmaal allesverwoestend. :evil:

@buism01: Ik haal het bij Modelbouw Bloemendaal, is niet zover van Beverwijk dus als ik voor mijn werk in de buurt ben haal ik meestal even een gallon (3,78 liter). Kan ik weer 2 à 3 weken rijden.

En na gisteravond de hele aandrijflijn gecontroleerd, schoongemaakt en waar nodig vervangen te hebben (vooral lagers, lagers en lagers :?) ging de Ravage vandaag als een raket. Met een 17T/49T clutch bell/spur trekt-ie doodleuk wheelies, vliegt retegoed (aantal vlieguren voor de STS.28 nu weer gelijk aan het aantal kilometers :wink:). En het lijkt erop dat het na elk tankje steeds harder gaat. Hij rookt best aardig, zeg maar gerust flink, maar wordt en blijft toch zo rond de 150*C. Maar koelt vreselijk snel af bij uitzetten en alles klinkt alsof het nog veel te rijk staat (er is zeker nog veel meer vermogen als ik hem iets armer zet). Maar ik ben zeer tevreden over de STS.28 in combinatie met de Sidewinder 25%.

Zand schuurt lekker inderdaad! :( :D ,maar ach je moet inderdaad toch een beetje lol er aan hebben :D

Die lagers hebben veel te lijden door zand,wat voor lagers gebruik jij,nog van een bepaald ,merk of?

Er is weer ieens wat stuk gegaan,tenminste de rotorstart doet vreemd,dat hoort er blijkbaar ook bij!Maar het scheeld,ik heb er nog 1 over:)
Met de ander lijkt het,dat er een los contactje, of de aan en uit knop stuk is,dat doet het niet,dan weer wel

Dramadag,

ik probeerde wat coolpower dat ik nog had staan, dat betekende de motor opnieuw afstellen. Die STS van mij is werkelijk een drama als je opnieuw de sweet spot opzoekt. Ben de hele tijd bezig geweest, maar geen succes! Terug naar 35% tornado, maar ik heb dat ook niet meer goed gekregen. Hij begon ook af en toe te leanen en om vervolgens weer helemaal in te kakken. (Rubbertje/ coupler was kapot)

Zo goed als ie gisteravond draaide...zo slecht draaide hij dus vanmiddag!!! Toch blijft die STS een achterlijke snelheid halen...mijn banden zijn van de velgen afgetrokken...dat kan er ook wel bij! Af en toe trekt ie op halve snelheid stomweg nog wheelies...hoeveel power moet je blok dan hebben? (Heb al wat mulchers in de bestellinge staan) Maar goed, als de motor voor de zoveelste keer afslaat....dan begin ik...wel een beetje geirriteerd te raken.

Naarmate ik ouder word...ben ik ook wat rustiger geworden, maar vanmiddag had ik toch bijna dat hele ding aan gort getrapt.

Ik maak mijn savy wel schoon en wacht op mijn nieuwe carb!

@Raimond: De meeste lagers die ik heb, hebben een teflon afdichting. Enkele waar het echt tekeer gaat, zoals bij de diffs, hebben zelfs een stalen afdekking over de afdichting zitten. Merk ben ik even kwijt, hou je tegoed van me.

En lol heb ik zeker wel. Zelfs als er iets vreselijk stuk gaat, kan ik er nog vreselijk om lachen. Vandaag ging het helemaal super met de 25% nitro en het motortje ging steeds sneller lopen (ondanks 3 liter inrijden op MT QuikFire 16% op aanraden van anderen). Mooie vluchten gemaakt boven ons terrein. En vooral de meest afschuwelijke landingen, 6 of 7 keer over de hele zijkant rollen (over de vier wielen op z'n kant) was heel normaal. En dat vele tientalle keren. Totale schade: Ken heeft zijn hand geamputeerd en het moertje van de slipper loopt steeds los ondanks de thread lock. Daar moet dus een nieuw nylock moertje op.

@sleur,Bedankt ,ik hoor het wel :)

@Marc,ai das pech hebben,oops banden van de velgen af,ehm zijn ze ook gescheurt?,ik bedoel dat de binnenwand die op de velg ligt

En die STS,ik hoop echt voor je dat die nieuwe cab gaat werken.

sennaloba zei:
hey, ik heb momenteel een tamiya rally wagen, dit is heel leuke auto maar wel redelijk basic.

Ik ben daarom erover aan het denken om een savage aan te schaffen.
Ofwel nieuw
ofwel tweedehands hier op het forum (of mss iemand die nu dit leest en nog eentje heeft staan :P )

Als jullie modellen kenne die wel goed snel gaan en veel aankunne maar niet ver boven de 300€ gaan??
of anders waar zijn de dingen waar je moet op letten als je een savage koopt??

grtz sennaloba

(het is waarschijnlijk al tientallen keren gevraagd in dit topic, maar ik had eerlijk gezegd niet de goesting om al de 137pagina's af te gaan :P)

Een Savage onder de 300 euro is onwaarschijnlijk, of er is iets niet helemaal goed meer. Als je echt wilt genieten, kies dan een Savage SS 4.6. De 4.6cc motor is een absolute topper. Maar ook met een Savage 25 (4.1cc) kun je al goed uit de voeten. Een Savage 3.5 komt net even wat vermogen te kort voor in het terrein. Alternatieven voor de monster trucks zijn de off-roads als een MT2 die wat kleiner is of een Hell Fire. Deze zijn allemaal van HPI. Voor HPI's kun je ontzettend makkelijk de standaard onderdelen krijgen.

Als je niet thuis bent in de techniek, dan is tweedehands een gok. Als een auto glimt zegt dat nog niet dat-ie in goede staat verkeerd (je weet wel, leuke nette (echte) auto is van een oud omaatje geweest, maar gebruikt wel liters olie etc.). Als je een Ready-to-Run (RtR) versie koopt, controleer dan alle voetjes en schroefjes of ze goed vast zitten voordat je gaat rijden en nadat je wat tankjes hebt leeggereden.

In dit draadje nog even over extreem gebruik en kosten.

Ik wil graag weten of je op een savage 25 ruimte genoeg is om een trekstarter op te zetten zonder dat je er nog een gat in de kap moet voor maken is dat zo of moet je er wel een gat bij maken ?
En zit die ruimte ook bij extra kappen of moet je daar alles nog zelf uit knippen ?

MetalD zei:
Ik wil graag weten of je op een savage 25 ruimte genoeg is om een trekstarter op te zetten zonder dat je er nog een gat in de kap moet voor maken is dat zo of moet je er wel een gat bij maken ?
En zit die ruimte ook bij extra kappen of moet je daar alles nog zelf uit knippen ?

Hangt van de kap af. Als je een kap hebt zonder opening voor de koelkop van de motor, is de kans groot dat je een gat moet maken of moet starten zonder kap. Als je handig bent met trekstarters in elkaar zetten, kun je een langer touwtje erop zetten en de rubber isolatie langer maken zodat de "trekker" boven de kap uit komt. Dan hoef je maar een klein gaatje te maken.

hallo mannen,

Vraag me niet "hoe" Maar ik heb me stale tandwielset van robbinson racing naar de hemeld geholpen. nu wil ik zoiets nieuws gaan bestellen en toen kwam ik dit tegen:

TSAV1049T - Titanium main gear 49 tands € 28,00

Titanmaingear.jpg

in combinatie met deze:

HSAV1619T - €. 13.95
Clutch Bell 19 tands

HSAV1619T.jpg

is dat wat? Of is de clutch bell niet gehard?

Ik had ze een mailtje gestuurd maar ik kreeg na 2 weken nog steeds geen antwoord :roll:

www.www.dc-radiografisch.nl

Wat een rare smurrie is die siliconen olie 8O ,hoe hebben julie het aangebracht,zonder met dat spul in aanraking te komen,tis nogal troep volgens de verpakking 8O .

Ik zat zelf te denken aan wegwerp handschoenen en een kwastje,als iemand anders ide een heeft,laat maar horen :D

Ik ben met nieuwe diffs bezig,maar had pech,de pakking van een diff(waren in elkaar gezette)ging kapot,toen ikehm los draaide,ik wou de diffcups vervangen voor alu,die ik hier heb liggen van Nova.

Nou kan ik weer nieuwe bestellen,want zonder,krijg ik het tandwiel er niet mooi recht op,je ziet ehm dan,als ik ehn in de bulkhead doe slingeren.

Verder ben ik bezig,met het uitvinden,waarom mijn Savy stroef loopt,als ik stuur,maar ik kan het probleem niet vinden(dogbones asjes.alles nagekeken,nu maar eerst een ander dif proberen),wel is de 2 bak aan vervangen toe,althans een plastic tandwiel(ook zonder de bovenkant van de 2 bak,erop blijf ik dat geluid horen).

Raimond zei:
Wat een rare smurrie is die siliconen olie 8O ,hoe hebben julie het aangebracht,zonder met dat spul in aanraking te komen,tis nogal troep volgens de verpakking 8O .

Ik had je gewaarschuwd :wink:. Zo'n lekker klodder die ineens uit het flesje komt en duidelijk teveel blijkt te zijn. En alles wordt glibberig (maar gaat wel mooi glimmen). Je wordt er steeds handiger in, mijn eerste diff ging goed ernaast, bij de tweede zat er iets teveel in en dat kwam eruit na het passen van de bevel gear. Daarna heb ik mijn diffs niet meer hoeven vervangen, althans geen olie erin, wel de lagers vervangen.

Raimond zei:
Ik ben met nieuwe diffs bezig,maar had pech,de pakking van een diff(waren in elkaar gezette)ging kapot,toen ikehm los draaide,ik wou de diffcups vervangen voor alu,die ik hier heb liggen van Nova.

Nou kan ik weer nieuwe bestellen,want zonder,krijg ik het tandwiel er niet mooi recht op,je ziet ehm dan,als ik ehn in de bulkhead doe slingeren.

Je kunt ze van 100/120 grams papier knippen, die zijn dan dun genoeg om niet te lekken. Of gebruik vloeibare pakking dan zijn ze gelijk goed afgedicht. Wel heeeeeel weinig gebruiken, het moet net een dun filmpje zijn. Als je een pakking plaatst veranderd ook afstand tussen de tandwielen in de diff. Let dus op dat je geen speling krijgt anders vreten ze zo weer weg.

Raimond zei:
Verder ben ik bezig,met het uitvinden,waarom mijn Savy stroef loopt,als ik stuur,maar ik kan het probleem niet vinden(dogbones asjes.alles nagekeken,nu maar eerst een ander dif proberen),wel is de 2 bak aan vervangen toe,althans een plastic tandwiel(ook zonder de bovenkant van de 2 bak,erop blijf ik dat geluid horen).

Ingesleten cup joints (zie onderstaande foto, die is bij de versnellingsbak maar in soortgelijke situatie heb je dat ook bij de c-hubs) of versleten lagers waardoor de wielen niet meer goed passen en aanlopen op de c-hubs. Controleer of je velgen aan de binnenkant slijtagestrepen vertonen.
diff_cup_worn_out.jpg

Ingesleten cup joints (zie onderstaande foto, die is bij de versnellingsbak maar in soortgelijke situatie heb je dat ook bij de c-hubs) of versleten lagers waardoor de wielen niet meer goed passen en aanlopen op de c-hubs. Controleer of je velgen aan de binnenkant slijtagestrepen vertonen.

Als dit het geval is wat is er dan mis??? Cup joints vervangen of dogbones of lagers. En wat te vervagnen als de wielen zijn beschadigd?

Mijn Cup joints zijn ook iets ingesleten van me versnellingsbak

Alvast bedankt voor de reacite kan een hoop leren hier...

Groetjes spoiler.

PS gaat er nog iemand naar Bennekom zondag?

kom allemaal maar naar Raalte, Industrie terrein :)

Daar gaan we,tenminste als het mooi weer blijft,rijden,offroad,met 2 Savy's ,een Marder en een Rockwilder

Sleurhutje zei:
Raimond zei:

Ik had je gewaarschuwd :wink:. Zo'n lekker klodder die ineens uit het flesje komt en duidelijk teveel blijkt te zijn. En alles wordt glibberig (maar gaat wel mooi glimmen). Je wordt er steeds handiger in, mijn eerste diff ging goed ernaast, bij de tweede zat er iets teveel in en dat kwam eruit na het passen van de bevel gear. Daarna heb ik mijn diffs niet meer hoeven vervangen, althans geen olie erin, wel de lagers vervangen.

Raimond zei:

Je kunt ze van 100/120 grams papier knippen, die zijn dan dun genoeg om niet te lekken. Of gebruik vloeibare pakking dan zijn ze gelijk goed afgedicht. Wel heeeeeel weinig gebruiken, het moet net een dun filmpje zijn. Als je een pakking plaatst veranderd ook afstand tussen de tandwielen in de diff. Let dus op dat je geen speling krijgt anders vreten ze zo weer weg.

Raimond zei:

diff_cup_worn_out.jpg

Ik heb 1 ingesleten cup vervangen,van de achterste bevel gear,die was ingesleten.

Verder hebben de wielen inderdaad strepen aan de binnenkant,de wielen hebben ook veel speling,als ie volgas rijd,dat zie ik goed op foto's waar de wielen aardig dubbel gaan.

Maar het rare is dat de assen daarintegen weinig speling hebben,dus ik snap et niet :?

Ik had al wel nieuwe assen besteld,misschien nou ook maar effe nieuwe lagers bestellen(ik heb straks een compleet nieuwe auto,met alle nieuw onderdelen!)
Eneffe kijken voor andere velgen en banden.

Spoiler zei:
Hallo,

Winkel is niet meerrrrrrrr....

Bij Rc Fun hebben ze deze ook..

Groetjes,

Spoiler

Wat bedoel je nou?

Niet meeerrrrr??

Beetje duidelijk aub.

Hebben ze de titanium bij rc fun ook? Ik dacht alleen de robbinson racing..

Sorry dat ik niet duidelijk ben. Wat ik bedoel te zeggen is dat de winkel er niet meer is, heb ik gelezen op http://s3.phpbbforfree.com/forums/dcracing-about154.html

Hieronder een kort berichtje.

In goed overleg, met mijn ouders, broer en mijn vrouw, hebben we besloten de autohoek stop te zetten. De autohoek moet plaats maken voor iets anders bij ons in de winkel. Vandaar dat ik alle onderdelen moest opruimen. Martijn heeft bij mij alle HPI onderdelen opgekocht.

Dus vandaar winkel is niet meer......

Bij Rc Fun hebben ze inderdaad robinson en ik dacht dat deze van titanium waren maar heb zojuist even gekenen en volgens mij is dit gehard staal. Misschien heef martijn ze nog liggen. Die heeft de HPI onderdelen ovregekocht van dc racing.

Nogmaals sorry voor het misverstand.

Groetjes,

Spoiler

Welke Martijn is dat??

Die van robson racing heb ik gesloopt. Vraag me niet hoe :P

Die is inderdaad gehard staal..

Ik wou nu die van tita kopen.

Maar die Martijn zit hier niet op het forum toch??

Back