Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Het backplateje van mijn motor was afgebroken (ik begreep door de rotorstart?) dus heb ik een nieuwe gehaald en meteen maar een trekstarter.
Nu start de motor bijna niet meer. Heel veel moeite en 2 blaren later kreeg ik hem aan de gang. Hij loopt nu vreselijk is niet vooruit te branden en maakt een raar donker geluid. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

ik heb een savage X met een 4.1 motor.

Groet,

Bas

Even kijken of er niets intern aanschuurt...
Alles grondig nalopen, en als er niets te vinden is en alles loopt mooi soepel:

Even terug naar fabrieks instellingen..
Kan zijn dat het valse lucht trok, en daarom anders afgesteld diende te worden. Met de standaard X f motor, is alles flush.

Ik ben bezig met het assemblen van een Savage SS 4.6 kit.
Momenteel heb ik eenonderdeel over. Het komt volgens mij overeen met 'B072' uit de manua, althans de afmetingen komen toch nagenoeg overeen. (manual blz9: http://www.hpiracing.com/graphics/instr/871_web.pdf).
De component is een metalen bushing (5x11x4) . Hier een fotootje:

IMG_0400.jpg

Ik heb de manual al een paar keer doorlezen maar vind nergens waar het gebruikt wordt. De online manual is spijtig genoeg ook niet doorzoekbaar, daar deze PDF een soort bitmap is en geen pure tekst.

Weet iemand waar dit deeltje gebruikt wordt ?

..en we zijn alweer op pagina 200!

[modedit Psygho (emil) ]
Ik kan begrijpen dat je blij bent, maar mag wel met wat minder "music beweeg mannetjes"..
Ik heb je post dan ook even aangepast naar wat leesbaarders.

Bij het weer uitelkaar halen van mijn motortje kwam ik erachter dat hij zich vacuem (oid) had getrokken. Ik heb mijn nieuwe backplatje naast mijn oude gelegt en eens vergeleken. Nu blijkt dat deze niet precies hetzelfde zijn. Maar weer terug naar de winkel en hopen dat ik niets gesloopt heb :(

errorken zei:
Momenteel heb ik eenonderdeel over. Het komt volgens mij overeen met 'B072' uit de manua, althans de afmetingen komen toch nagenoeg overeen. (manual blz9: http://www.hpiracing.com/graphics/instr/871_web.pdf).

knip

Ik heb de manual al een paar keer doorlezen maar vind nergens waar het gebruikt wordt. De online manual is spijtig genoeg ook niet doorzoekbaar, daar deze PDF een soort bitmap is en geen pure tekst.

Ik heb ook net een Xss gebouwd en kwam dit deeltje ook tegen, samen met nog veel meer onderdelen die je niet nodig hebt, je niet druk over maken en gewoon de manual volgen.
Mijn Xss rijdt als de brandweer en dat ring geval (glijlager) ligt nog steeds in m`n kist.
Succes met je wagen.

hoi zjeraar

Jammer dat het niet lukt. Ik woon zelf in hoorn (kop van noord holland) dus dat is een beetje ver om naar U toe te komen.
in ieder geval nog bedankt voor de moeite, en hoop het wel een een keertje te zien en te horen :P

MVG

Mark

rc gek hugo zei:
..en we zijn alweer op pagina 200!

[modedit Psygho (emil) ]
Ik kan begrijpen dat je blij bent, maar mag wel met wat minder "music beweeg mannetjes"..
Ik heb je post dan ook even aangepast naar wat leesbaarders.

:offtopic:

Wordt opeens wel zwaar gemodereerd hier.... Kom op Emiel, laat het lekker lopen.. verder :thumbsup:

Ferry zei:
errorken zei:

knip

Ik heb ook net een Xss gebouwd en kwam dit deeltje ook tegen, samen met nog veel meer onderdelen die je niet nodig hebt, je niet druk over maken en gewoon de manual volgen.
Mijn Xss rijdt als de brandweer en dat ring geval (glijlager) ligt nog steeds in m`n kist.
Succes met je wagen.

Ok, bedankt voor de reactie. Ik ga het dan gewoon laten liggen.

Dan heb ik nog een vraagje aangezien je zelf zo'n kit gebouwd hebt:

De schokbrekers die je zelf moet vullen met olie, maken na verschillende pogingen nog steeds een 'sprits sprits' geluid wanneer je ze induwd.
Is dit bij jou ook ?

Leonduin zei:
Is dit eigenlijk ook bij een S-25 motor van HPI (dat flush de standaard instelling is?)
Psygho (Emil) zei:
Nee!, dit is terug te vinden in de manual, of anders op de meegelverde dvd.
Wel dus. :? Bij de S-25 (nagenoeg gelijk aan de latere F4.1) is alles flush de fabrieksinstelling. Om makkelijker te kunnen starten met een gebruikte motor kun je de HSN gelijk 1 slag indraaien.

Ik heb hier vroeger ook naar gezocht (standaard afstelling v de S-25) omdat het in de handleiding flush stond, en op de DVD anders...

Wat blijkt is dat de vroegere SS (met S-25 motor) een oudere carb had, met standaardafstelling zoals beschreven op de DVD, en de savage 25 (RTR) een geupdate carb, waarbij de instellingen idd gewoon flush zijn.

Over dat glijlagertje, ik denk ook dat het datgene is dat tussen het kogellagertje van je clutchbell en het schroefje is, en ik zou dat er eerlijk gezegd liever wel op steken. De clutchbell heeft zo al tamelijk veel axiale speling, en zonder dat glijlagertje kan het denk ik zelfs zo zijn dat het ene kogellagertje vanuit je clutchbell schuift (en of dat zo gezond is....)

HSN 1 slag indraaien van fabriekafstelling ????

De hoofdsproeier van mijn S25 staat nog geen halve slag ingedraaid en is van de rijke kant afgesteld dus een volledige slag zou de motor toch te arm draaien naar mijn mening

Hangt af van auto tot auto, en brandstof ook, Sleurhutje heeft altijd met 25% gereden, wat meer koelt, dus zou het best kunnen dat het wel een hele slag is

(in de handleiding staat trouwens ook dat de afstelling rond de 1 slag vanaf flush is)

Sleurhutje zei:
Leonduin zei:
Is dit eigenlijk ook bij een S-25 motor van HPI (dat flush de standaard instelling is?)
Psygho (Emil) zei:
Nee!, dit is terug te vinden in de manual, of anders op de meegelverde dvd.
Wel dus. :? Bij de S-25 (nagenoeg gelijk aan de latere F4.1) is alles flush de fabrieksinstelling. Om makkelijker te kunnen starten met een gebruikte motor kun je de HSN gelijk 1 slag indraaien.
Mierenneuk modus, 1 slag dieper dan flush is niet flush.. :wink:

Anny way, heb dus toevallig gisteren de dvd bekeken die bij mijn savX geleverd werd, en daar werd alles gebaseerd op de s25, en daar week de fact. settings dus behoorlijk af van flush! Gezien het voor de minder bekenden met afstellen behoorlijk uit kan maken, had ik er een uitroepteken bij gezet.

o, ik ben nu mijn nieuwe Savage X aan het inrijden op de hpi methode van dat Cdtje af , is dat dan niet goed als je het nadoet?
ik heb pas 1 tankje ingereden . Moet ik nog veranderingen maken .
Alvast bedankt

veel success met je nieuwe Savage, ik heb pass mijn 9'nde tankje al gehad en behalf en probleem met idle (vlegen draien etc) alles gaat prima.

Back