Peter, in de titel staat suhoi... :?
Een clubgenoot van me, Robin, heeft sinds zaterdag zijn Sukhoi S140 af.
Maiden ging goed, Kist vliegt echt super. Heb het begin van die vlucht gefilmd, komt op enig moment als er wat meer mee gevlogen is en hij meer afgesteld is wel een filmpje op youtube.
Ik mocht de 3e vlucht doen

Thanx Robin.
Kist vliegt echt ongelofelijk goed, Heel erg licht. Op geen enkel moment ook maar een beetje het idee gekregen dat hij een vleugel wil laten vallen of anders wil stallen. Meskant super stabiel en rustig, met maar weinig rudder. Hoewel er (zoals bekend) wel een rudder->hoogte mix in moet.
rollen start en stopt hij lekker snel snaps ook, rolrate op grote uitslagen was lekker hoog, maar controleerbaar. En rollende figuren waren ongelofelijk makkelijk, nog nooit zo makkelijk gehad. En wil je hem tijdens het rollen een kant op gooien dan is dat in een zeer kleine ruimte te doen. Ik heb Derk met deze kist heel wat krappe rollende loopings zien doen, die kist geeft je echt het vertrouwen om het ook zo krap te doen. (heb me ingehouden

)
Bij het landen laat hij zich gemakkelijk afremmen, ik liet hem iets slippen maar er moest gelijk weer gas op, was dus niet nodig.
Over kunstvlucht, f3a-achtig vliegen kan ik weinig zeggen, de kleine uitslagen waren daar te groot voor. En dan moet hij gewoon goed afgesteld zijn. Hoewel ik zeker potentie zie. Het was wel duidelijk een heel stuk beter dan de sebart funtana S90 waar dit spul eerst in zat.
Vergeleken met de Sukhoi S50 waar ik een paar vluchten mee heb gedaan was alles een heel stuk beter controleerbaar, en totaal geen zoekerig gedrag in meskant, wat ik bij de S50 wel merkte.
Vergeleken met de Angel S50, VEEEEL meer '3D', meskant gedrag redelijk vergelijkbaar, de S140 voelde lichter dan mijn angel.
Nu nog maar eens gaan vergelijken met de 88" en 58" EF extra...