Algemeen Sebart Sukhoi S29 140E topic!

De site van E-flight is al een tijdje uit de lucht, tenminste, bij mij verschijnt er "geen verbinding" op het scherm..

Groet,
Gerben

Nee, in de UK, Electric Flight UK radio controlled model planes
Overlander heb ik laatst ook geprobeerd, maar ik kreeg brandstof JXF props ipv de E xoar's die ik bestelde :?

Hoi Lespinoy,

Dit stukje text is wat op de site van Pe Reivers staat,
Beachwood propellers by XOAR, The world's best wood propellers. In stock now!
Xoar propellers (pronounced "zoar") are produced by JXF Aerosports Ltd. Xoar International LLC is responsible for all international sales.
See Xoar Propellers, Props for RC Model Airplanes, UAV, Ultralight Aircraft for all available items. The production facilities are ISO 9000 certified, which guarantees constant quality.
Xoar props are made of imported German red beachwood and have a high gloss finish of four coats of scratch resistant paint. All propellers are balanced during production and ready to fit to the plane.

Misschien is dit wel het antwoord op jou JXF propeller ;)

Grtz,
Heino

Ik heb het volgende te horen gekregen van e-flight toen een zemding van 4 Xoar pjn props
had besteld ( 3 van de 4 waren kapot ) . Dit was in juni.

Would you prefer a refund on these rather than risk sending them again. We are no longer sending propellers abroad but will re- send them in your case if you still wish.
Regards
Ben
E-flight

ik heb dus aangenomen dat ik bij overland moet zijn tegenwoordig ?

Bart,

JXF=Xoar idd... Maar als je een -E besteld hoor je geen brandstofprop te krijgen.

Grote hoeveelheid JXF,
Prices,JXF : Page 1

Ik zou het graag eens nameten, maar ik heb gehoord en zelf ook het vermoede vanwege pylonracetijden dat een jxf prop minder spoed heeft dan bv. een apc-e met dezelfde opgegeven maten.

Laatst bewerkt:
Het zal dan wel zo zijn dat Xoar en JXF hetzelfde zijn, maar ik heb beide naast elkaar gelegd, en er zaten toch verschillen tussen. vandaar dat ik aan neem dat ik brandstof props heb gekregen. Stroomverbruik & Power waren ook anders, en met die JXF nam mijn Hacker regelmatig niet op (met bijhorende "squeel" geluiden).

XYZ,

Het is al even geleden dat ik daar nog besteld heb, dus zou evt. kunnen dat ze niet meer leveren buiten de UK..

Laatst bewerkt:
Nando,

APC heeft inderdaad meer werkelijke spoed dan een zelfde maat prop van een ander merk.
Overlander is een stuk duurder dan e-flight. Heb 2x bestellingen bij Overlander gedaan en dat was binnen 3 a 4 dagen binnen, zonder problemen.
De site van e-flight opent bij mij nog steeds niet, zal wel iets met mn instellingen ofzo te maken hebben. Een vliegmaatje heeft nu een bestelling voor me geplaatst, we zullen zien.

Groet,
Gerben

ik zal wel niet goed lezen maar welke leverancier is de meest voor de hand liggende? wie heeft een linkje? en welk type moet ik nu hebben? de gebruikte afkortingen zeggen me niet veel..

Mijn Sukhoi heeft ondertussen gevlogen.
Weinig hoeven trimmen, enkel met de twee servo's achterin is het lastig je zwaartepunt goed te krijgen. Het is wel gelukt. De kist vliegt echt super. Veel beter dan de sukhoi 50

Peter, in de titel staat suhoi... :?

Een clubgenoot van me, Robin, heeft sinds zaterdag zijn Sukhoi S140 af.
Maiden ging goed, Kist vliegt echt super. Heb het begin van die vlucht gefilmd, komt op enig moment als er wat meer mee gevlogen is en hij meer afgesteld is wel een filmpje op youtube.

Ik mocht de 3e vlucht doen :mrgreen: Thanx Robin.
Kist vliegt echt ongelofelijk goed, Heel erg licht. Op geen enkel moment ook maar een beetje het idee gekregen dat hij een vleugel wil laten vallen of anders wil stallen. Meskant super stabiel en rustig, met maar weinig rudder. Hoewel er (zoals bekend) wel een rudder->hoogte mix in moet.
rollen start en stopt hij lekker snel snaps ook, rolrate op grote uitslagen was lekker hoog, maar controleerbaar. En rollende figuren waren ongelofelijk makkelijk, nog nooit zo makkelijk gehad. En wil je hem tijdens het rollen een kant op gooien dan is dat in een zeer kleine ruimte te doen. Ik heb Derk met deze kist heel wat krappe rollende loopings zien doen, die kist geeft je echt het vertrouwen om het ook zo krap te doen. (heb me ingehouden ;))
Bij het landen laat hij zich gemakkelijk afremmen, ik liet hem iets slippen maar er moest gelijk weer gas op, was dus niet nodig.
Over kunstvlucht, f3a-achtig vliegen kan ik weinig zeggen, de kleine uitslagen waren daar te groot voor. En dan moet hij gewoon goed afgesteld zijn. Hoewel ik zeker potentie zie. Het was wel duidelijk een heel stuk beter dan de sebart funtana S90 waar dit spul eerst in zat.

Vergeleken met de Sukhoi S50 waar ik een paar vluchten mee heb gedaan was alles een heel stuk beter controleerbaar, en totaal geen zoekerig gedrag in meskant, wat ik bij de S50 wel merkte.
Vergeleken met de Angel S50, VEEEEL meer '3D', meskant gedrag redelijk vergelijkbaar, de S140 voelde lichter dan mijn angel.
Nu nog maar eens gaan vergelijken met de 88" en 58" EF extra...:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Heren, Aangezien ik mijn Sukhoi laats met spijt verkocht heb ben ik van plan hem opnieuw aan te schaffen. Ik wil deze op 6S gaan vliegen. Ik ga JR 8715 Servo's gebruiken met een 6108 Futaba 2,4Ghz ontvanger. Nu ben ik nog opzoek naar een motor, regelaar, accu en prop combo. Wat is het beste. En is deze kist mogelijk op 6S?
Anders word het 10. Maar liever 6.

Grt.

Voor 6s is er eigenlijk maar 1 motor. De axi, waar gernot en donatas (hij met een extra op 6s) mee F6A vlogen. (zou het kunnen opzoeken)
Daarmee kan de kist precies onder de 5kg komen (moest voor die wedstrijd) en dan heb je genoeg voor 3D, maar jou kennende zou je waarschijnlijk meer vermogen willen.
Persoonlijk zou ik het niet doen, 8, 10,12s kan even zwaar, maar ik zou kiezen voor iets meer gewicht meer vermogen. Er is meer keuze in, en je kunt lekker volgas omhoog scheuren met een goede snelheid. Ik denk dat een 10s (4000-3500) of 12s (3300-3000) (altijd met hoge C) het makkelijkst is te maken omdat er redelijk wat motoren zijn rond die maat (500-690g) met een redelijk laag kv.

Daarnaast kun je gewoon elke 'f3a setup' pakken met een net iets andere prop en 10s 4000. De SU is erg vergelijkbaar, wel met meer weerstand en iets meer gewicht maar je wilt de max snelheid van een f3a kist toch niet kunnen.

als je hem onder de 5 kilo wilt krijgen raad ik je aan om eens naar deze te kijken.

HP-ZS4035-10

Ik draai die op 7s 5000mAh met een 20x9 Xoar PJN ( goed voor 6 to 8 min )
meer power in verhouding tot mijn extra 88"

Maar je regelaar zal dan wel een hele fatsoenlijke moeten zijn, want de Jeti 99 kon het niet aan
Heb gisteren extra baffels voor de regelaar gemonteerd, voor betere koeling. Bij een meskant rondje vliegen kapte hij er op 3/4 rondje mee, door dat de temperatuur boven de 100 gaden uit kwam.

Maar zoals nando als zegt kun je een vele efficentere setup maken met 8 of 10s die net zo zwaar weegt, gewoon wat minder capaciteit en ook minder stroom trekken.

Ik zou nu het volgende doen.
8S met een ZS4045-10 voor kleine prop of een ZS4045-12 voor grote prop, en gewoon back mount zonder problemen ( mijn ervaring )
en 4000mAh of 4500 mAh 6 tot 8 min vliegen.

Bart

PS: welke axi bedoel jij nando, ik kan zo niks vinden waar Hyperion geen antwoord op heeft, en dan wel met een grote bel lager en 2 main lagers voor in de motor.

oeps propeller iets te groot = 20x9

Laatst bewerkt:
axi 5320/18 met 20X8
370kv en 495g

De 4035/10 komt denk ik het dichts in de buurt met 354kv en 521g
en zou waarschijnlijk ook prima vliegen, een " spoed erbij oid.
Hoewel de axi een bekend concept is in deze maat, met enkele van werelds beste piloten die er mee vliegen.

En veel motoren in deze maat met een kv van 350+ zijn er niet.
Ik weet niet zeker wat ik zou doen, maar ik denk 10s. Als je licht wilt kun je prima een erg lage capaciteit nemen, 3700 of mss zelfs 3300. Met de stromen die de accu's tegenwoordig aankunnen is dat het probleem niet. Gewoon korter vliegen.

Laatst bewerkt:
Back