Algemeen Sebart Sukhoi S29 140E topic!

Hallo.

Aangezien er nog niet erg veel over de Sebart Sukhoi 140 beschreven staat open ik hier een topic er voor.

Mijn sukhoi gaat zondag zijn maiden doen.

De setup.

Hacker A60 24S
Jeti Master Basic 90 Opto.
FlightPower 10S 5000.
Futaba 6014 FS
Powerbox Battery 1500.
Powerbox Sensor.
Graupner Des 806 MG.
APC/Mejzlik 20*11

Grt.

Laatst bewerkt:
Die van mij duurt nog even voor hij klaar is. Ik heb niet veel tijd en moet eerst nog mijn f3p kistje afmaken. Ik hoop daarna weer met de Sukhoi verder te kunnen.
Hou 'em heel he!

Kan je er zelf eens bij gaan staan op de foto zodat we een beter idee krijgen vd grootte

De setup.

Hacker A60 24S
Jeti Master Basic 90 Opto.
FlightPower 10S 5000.
Futaba 6014 FS
Powerbox Battery 1500.
Powerbox Sensor.
Graupner Des 806 MG.
APC/Mejzlik 20*11

Hallo Peter,

Ik hoop dat je met die set-up geen mis-fire gaat krijgen bij volgas :(
Drie club genoten hadden met deze set-up die problemen, oplossing die er kwam was gas curve terug zetten tot 80% voor volgas en/of een kleinere propellor.

Ik hoop dat ik het mis ga hebben met wat ik hier zeg;) ik ben in iedergeval benieuwd hoe het jou af zal gaan met de hacker set-up.

Grtz,
Heino

Laatst bewerkt:
seb29s140e-y.jpg

Klein mannetje trouwens.

Ja het schijnt dat mensen die goed kunnen vliegen, zelden lang zijn :P..

Mijn setup:
Turnigy 63-54A 250kv (volgens mijn berekningen echter 207kv)
Turnigy Sentilion 100A
10S Turnigy 3000mAh
2x LiFePo 1100mAh + Jeti Maxbec
Dymond D9500 op hoogte en rudder
Hitec 5625MG op rol
Xoar 19x9
4950gr Vliegklaar

Ik vind het een top kist. Vliegt absoluut heerlijk en een mooi vliegbeeld.
Wil alleen de Hitec servo's vervangen. Hebben een soppig middelpunt, puntrollen etc komen niet mooi gedefinieerd uit. Heb een setje D9900's klaar liggen.

Groet,
Gerben

Hallo.

Aangezien er nog niet erg veel over de Sebart Sukhoi 140 beschreven staat open ik hier een topic er voor.

Grt.

Ik neem aan dat alles ok is gegaan want het was heerlijk weer deze zondag en weinig wind, kortom perfect vliegweer (ok was beetje aan de frisse kant maar dat is niet erg).

Nu ben ik zeeeer benieuwd. Ik weet niet of je AFPD gebruikt maar die S130 in AFPD als je alle gewichten er uit haalt, en hoogte en richting op 150gr zet ofzo, vliegt dat een beetje als jouw 140 ? Ben zeer benieuwd voor jouw reactie...
groetjes van deze kant...

Hallo Peter,

Ik hoop dat je met die set-up geen mis-fire gaat krijgen bij volgas :(
Drie club genoten hadden met deze set-up die problemen, oplossing die er kwam was gas curve terug zetten tot 80% voor volgas en/of een kleinere propellor.

Grtz,
Heino

weet het inmiddels, ik heb een incomplete motor van haroldvk gekocht.. helaas..

Met een jetispin 99 is er niets meer aan de hand, dan loopt de hacker bij alle belastingen perfect!

weet het inmiddels, ik heb een incomplete motor van haroldvk gekocht.. helaas..

Met een jetispin 99 is er niets meer aan de hand, dan loopt de hacker bij alle belastingen perfect!

Hoi Jan,

Mooi te horen dat jij het mooi aan het lopen hebt, ik zal de andere twee leden dit maar even mededelen want die vliegen dus nog steeds zo rond met 1 verschil dat ze de hackerregelaar hebben;) en dus niet de jeti versie iets wat ik dus niet goed gelezen had bij peter.

Wel raar want de regelaar is kwa hardware exact hetzelfde dus zal de software in de regelaar dus echt wel verschillen.

Ik wens jullie nog vele goede vluchten toe :) en misschien Jan zou een foto-tje hiero niet misstaan ;)

Grtz,
Heino

Volgens mij heeft Peter de motor inc de hacker versie regelaar van John overgenomen en daar heb ik bij hele zware belastingen nooit een misfire gehoord.

waar wil je een foto van? ik heb de hacker niet op een sukhoi staan..

Laatst bewerkt:
waar wil je een foto van? ik heb de hacker niet op een sukhoi staan..

Hoi Jan,

Hahaha :) een foute aanname van mijn kant dus, ik dacht namelijk dat je ook de grote versie vd Sukhoi had omdat je ook al de kleine broer vliegt ;) .

Even "off topic" Maar waar heb jij die motorisering nu staan dan?
En wat trekt jij momenteel aan belasting met die set-up?

"On topic" Ik hoop dat peter zeer snel met een verslagje/ filmpje komt, ik ben namelijk wel benieuwd. :thumbsup:

Grtz,
Heino

heb het nu op tafel liggen om op een piper van 2,45 mtr te zetten. ik heb het getest op de big lift omdat ik de motor niet vertrouwde. de aankoop ging niet soepel. vandaar.

heb het nu op tafel liggen om op een piper van 2,45 mtr te zetten. ik heb het getest op de big lift omdat ik de motor niet vertrouwde. de aankoop ging niet soepel. vandaar.

Hoi Jan,

Wow ok dat is wel ff iets anders als een 2m kist en je hebt met die motor al een biglift gevlogen.
Ook dat had ik niet verwacht want daar zal die motor en regelaar ook goed hun best moeten doen :thumbsup: .

Jammer te horen dat de deal niet soepel verliep :oops: normaal doe ik bij hem ook wel goede dealtjes maken en dat was al voordat ik lid was bij hun;) .

Maar zo te horen heb je toch alles een goede wendig kunnen geven zoals een goede modelbouwer/vlieger betaamd :worship: respect.

Grtz,
Heino

Owjaaa misschien wel leuk als je een threadje open voor die piper of is die eral? ;) maar nu weer :ontopic:

Als ik een tip mag geven, ga op zoek naar een 21x10 Xoar (E) prop, vliegt veel beter (naar mijn gevoel) dan met die 20x11E die ik er nu ook op heb staan.
Ik heb dezelfde motor maar met Jeti Spin 99 en 4000mAh/3700mAh accus.
Met de 20x11E gaat het ook wel, maar heeft net wat te weinig over..
Wat weegt die van jouw?

Bij mijn weten heeft Pe de Xoar electric (nog) niet.
Hij was er wel mee bezig.

De xoar props koop ik hier:
Propellor Wood Electric

Niet goedkoop, wel goed.
Een APC 20x11 trok 87A op de 230kv Sk motor, een 20x10 xoar 67A. En voor het gevoel is de power in de lucht vergelijkbaar.

Groet,
Gerben

Back