Algemeen Serpent Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door DiezeL, 6 nov 2006.

1. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
  2. andyr74

andyr74

Lid geworden:
    13 feb 2005
    De veren zijn dus niet hetzelfde in tegenstelling tot wat in de reference manual staat. De ene is 1.7 terwijl er 1.8 staat en de andere is wel degelijk 1.8.

En voor de 2 speed shaft had ik het volgende ook reeds gezien op de serpent site bij nr 803158 (shaft bij 720):
    suitable for: Serpent 720 1/10th scale 200mm (de 710 wordt hier dus niet genoemd)
    en bij de omschrijving: 2-speed shaft for use with the Serpent 710/720 (dus hier nu wel beiden)

3. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    De 2 speed shaft, sorry ik pas..... ff wachten op een 710/720 medeforummer die dit weet....

Wat betreft de centax veer, nee ze zijn niet hetzelfde, de ene is dikker verenstaal en dus een hardere veer, maar ze passen alle 2 in je koppeling....
    Ook is deze veer iets langer, zodat je een grotere gap kunt hebben alvorens hij helemaal is ingedrukt en je koppeling niet meer werkt......
    Dus op je uiteindelijke vraag:
    "kan de veer uit de 710 koppeling gebruikt worden op een 720"
    is het antwoord, Ja......

4. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Ze hebben de koppeling gewoon iets vernieuwd wat iets beter zou moeten werken maar de onderdelen zijn gewoon uitwisselbaar en mogelijk zal een wat minder ervaren rijder niet tot amper de verschillen merken met bv. een andere veer.

5. andyr74

andyr74

Lid geworden:
    13 feb 2005
    Ik had al wel een vermoeden dat beide centax veren zouden passen in een 720.
    Enkel een beetje verwarrend dat in de refence guide bij beide veren dezelfde beschrijving staat en bij een van de veren dus een verkeerde beschrijving staat.

6. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    Die van de 720 is geloof ik iets korter en de uitsparing aan de linker kant zit op een andere plek. Er zit dus een klein verschil in wat je met 'n dremel kan verhelpen!

Als ik de website moet geloven is de http://www.serpent.com/909518 alleen voor 1/8. Dat de veer hetzelfde nummer heeft ( 1.8 ) wil niet zeggen dat ze even sterk zijn, dat heeft ook weer te maken met materiaal en hoe ze gewikkeld zijn... Ik zou voor de 720 dus de standaard veer bestellen/kopen...
    Ze passen overigens wel, zoals de rest al aangeeft, maar je moet ermee uitkijken, pas doen als je echt goed weet hoe je je koppeling moet afstellen.....

7. andyr74

andyr74

Lid geworden:
    13 feb 2005
    In de refenceguides hebben ze dezelfde nummer (1.8 ) maar op de serpent site niet. Daar is het 1.8 en 1.7. Dus is het dan redelijk logisch dat ze een ander partnumber hebben. Het is dus gewoon een beetje verwarrend door 1 cijfertje verschil.

8. masterwebber

masterwebber Guest

Ik heb de Serpent Tunings-2speed as van de 720.... die past perfect in mijn 710... ze zijn dus uitwisselbaar.

9. _cyclops_

_cyclops_

Lid geworden:
    23 mei 2003
    Vergeet de manier van wikkelen niet!
    Overigens, als je echt weet hoe zo'n koppeling werkt kan 't echt niet kwaad om verschillende veertjes te hebben, 'k weet dat ze op 't EK ook met veren wat geprobeerd hebben....

Ik hou 't altijd lekker bij 't standaard gebeuren :)

10. freebutterflyx

freebutterflyx

Lid geworden:
    23 jan 2005
    Ik heb enkele vraagjes over mijn serpent 720

* Hoe vol moet de de diffs vullen? Tot nu toe vulde ik die behoorlijk vol. Eigenlijk tot op het randje. Ik heb nu ergens gelezen/gehoord dat je ze eigenlijk maar halfvol mag doen. Dat dus het bovenste tandwiel na het vullen niet in de olie/vet ligt.
    * Ik heb vorig weekend enkele serpent 1/10de autos gezien waarbij aan de achterkant 2 horizontaal gemonteerde bodyposts zaten. Is dit als extra steun voor de body? En wat is het effect hier dan van?
    * Wat is het effect van de lange servo stuurarm? En deze met verwisselbare inserts om nog meer posities te hebben?
    * In de tabel in het setup boekje van de 710 stonden 3 grote onderdelen: onderstuur, overstuur en tracktion rol. In het boekje van de 720 staat traction rol daar niet meer in. Enige reden? En waar moet je dan kijken? Naar overstuur?

11. kyoshodriver-->Bartje

kyoshodriver-->Bartje

Lid geworden:
    10 dec 2004
    -De Diffs mogen helemaal vol, het is dan alleen wat moeilijker dan om ze lekvrij te krijgen, en dat is wel belangrijk! Zelf doe ik er olie in totdat het niveau 1mm boven de asjes staat, dan het laatste tandwiel erop en dan schroef ik hem dicht.
    -Die horizontale bodyposts zijn ervoor om te zorgen dat de body stijf blijft als je hem snel moet optillen bij bijvoorbeeld het tanken. Door die extra stijfheid flext je body ook minder als gevolg van de windbelasting op je spoiler waardoor je dus ook iets meer dowforce hebt op je achterwielen.
    -Daar kan je je ackermann mee verstellen, maar dat is niet echt relevant als je geen toprijder bent, standaard is goed.
    -Als een Serpent eenmaal traction roll heeft dan krijg je het er noooooooooooooooooooooooooooooooit meer uit, dat weten ze zelf ook dus daarom hebben ze het maar uit het boekje gelaten. :p
    Maar als jij het wel wilt oplossen dan kun je van de Hudy site een setup boek downloaden waar ook zo'n tabel in staat.

12. freebutterflyx

freebutterflyx

Lid geworden:
    23 jan 2005
    Wat bedoel je daarmee?

13. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    dat ie elke nacht met zijn Kyosho in bed ligt......

14. kyoshodriver-->Bartje

kyoshodriver-->Bartje

Lid geworden:
    10 dec 2004
    Nee mijn Kyosho is vreemd gegaan, ik rij nu ook Serpent...

15. kyoshodriver-->Bartje

kyoshodriver-->Bartje

Lid geworden:
    10 dec 2004
    Niks, ik denk dat ze het traction roll gedeelte eruit gehaald hebben omdat dat voor 95% van de rijders niet relevant is en zonder dat stuk traction roll past de tabel beter in het boekje.

16. WVK Performance

WVK Performance

Lid geworden:
    23 sep 2004
    is mss ook te gecompliceerd voor 95% van de rijders ;)

**ik wou dat ik eens tractionroll met een 1:8 had, woei wat een grip moet je dan hebben!!**

17. lobotm

lobotm Guest

Ik denk dat er geen bandje meer heel blijft bij een 1:8 in dat geval.

18. freebutterflyx

freebutterflyx

Lid geworden:
    23 jan 2005
    Zijn er opties voor een serpent 720 die een prestatieverbetering geven (voor een niet-toprijder) en niet enkel voor het zicht zijn?

19. QuiXoTic

QuiXoTic

Lid geworden:
    20 sep 2005
    Ja... zoveel banden als je nodig hebt om te oefenen om een toprijder te worden 8)

Zonder gekheid. Een veel gebruikte optie is CVD assen. Met name aan de voorkant draaien die wat vrijer tijdens sturen dan de standaard dogbones. Achter maakt dit niet zo veel uit, omdat de achterwielen nooit zo'n grote hoek maken.

Ook voor de niet-toprijder lijkt de '3rd one-way' een goede optie. Die zou de auto wat stabieler en constanter moeten houden als de achterbanden kleiner worden dan de voorbanden. Aangezien de meeste mensen (zoals ook ik) geen bandendraaier hebben lijkt het zinvol. Ik heb (nog) geen ervaring met de 3rd one-way, maar als het goed is wordt hij deze week opgestuurd.

Zelf gebruik ik ook de alu cross-brace en de single-piece motorsteun. Dat zijn zo'n beetje de opties die aangeraden worden in het 720 draadje op rctech.net. Ik heb zelf niet zonder deze twee opties gereden, dus ik kan niet zeggen of het erg veel uitmaakt.

20. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Volgens mij hebben alle verkrijgbare opties een functie buiten het uiterlijk.....
    Nu zal een motor monoblock niet echt merkbaar een verhogende prestatie hebben, en boze tongen beweren zelfs dat het prestatie verlagend is, maar doordat je het geheel om je motor NOG stijver maakt, geeft het weer extra bescherming aan de motor.....
    De CVD assen, geven ook niet een onwijze prestatie verhoging maar zeker voor een niet top rijder, erg handig om te hebben, want je bent in geval van schade met een crash niet je assen kwijt....

Alle opties bij elkaar opgeteld geven je auto misschien net dat beetje extra.....

Mijn mening is dat een "niet toprijder" zoals je het zelf noemt de meeste opties echt niet nodig heeft..... net als dat het voor een niet toprijder niet heel slim is om wel de allersnelste motor te willen hebben (en het bijbehorende kostenplaatje daarvan)

Deel Deze Pagina