Algemeen Serpent Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door DiezeL, 6 nov 2006.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Die veertjes zijn gewoon los te koop, niet nadenken en gewoon halen.

    En zo praat je niet over je ouders !
    Ik wil niet stoken maar je bent 16 jaar en dus al op een dusdanige leeftijd dat je je eigen beslissingen kan nemen. Niet naar het circuit mogen lijkt mij onwaarschijnlijk, zeker als je ouders niet met de moeite en onkosten opgezadeld wordt.
     
  2. hendrikiver

    hendrikiver Guest

    Ach ik weetet...
    Voor de rest zijn het zaalige ouders maar op dit vlak doen ze echt verschrikkelijk rot!!
    Daarbij komt dat mijn zus het engeltje is en de goede hobby's beoefend én nog eens goede
    resultaten op school....

    Werkt enorm frustrerend... En roelof je hebt volledig gelijk over die 16!! Ze hebben geen onkosten
    want ik bekostig alles zelf!!

    je begrijpt wel....


    grtz hendrikiver
     
  3. DiezeL

    DiezeL Guest

    Roelof heeft wel gelijk, maar ik kan wel inzien dat als je
    een hobby hebt waar je helemaal gek van bent, en nou is dit
    nog niet zon heel erge, maar wel dure hobby, maar als je alles zelf betaald, net als ik,
    dan vind ik niet dat je ouders moeten klagen, mijn moeder vind het ook helemaal niets,
    maar ze heeft wel respect voor me dat ik het leuk vind...

    gelukkig heb ik dan wel een vader die het interresant vind, maar goed :D

    Greatz,

    Diezel
     
  4. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    en waarom zouden ze dan langer meegaan en je meer kans hebben op storing? concept is exact hetzelfde en er zit in die 5de batterij net zoveel mah. en de 5de cel is gewoon vast gesoldeerd en ingekrimd dus losse contacten heb je echt geen last van. en beetje meer snelheid ik vind 20% tog best een hoop zeker als je hem net moet omgooien voor een chicane.

    ik mocht van me pa alleen maar op het circuit rijden omdat die het anders zonden van de spullen vond en hij wilde dat ik goed leerde rijden.

    mvg jarno
     
  5. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Met 4 cellen heb je theoretisch iets minder kans op storing, maar ik denk dat dat verschil te verwaarlozen is. Dat de batterijen langer meegaan per laadbeurt is ook een verschil wat te verwaarlozen valt.

    De keuze voor 4 of 5 cellen hangt vooral af van wat voor servos je gebruikt. Als je Ko Propo, Sanwa of andere snelle servos gebruikt dan kun je rustig met 4 cellen gaan rijden omdat de servos dan alsnog veel sneller zijn dan jij stuurt. Bij goedkopere 'standaard' servos kan de 5e cel wel net het beetje extra stuursnelheid of extra remkracht leveren dat je anders net te kort zou komen.
     
  6. mijn moeder boeit de hobby helemaal niks maar mijn vader begint het steeds leuker te vinden normaal ging ik 1 keer in de week op zaterdag naar de parkeerplaats wwaar we rijden en dat was dan een paar uurtjes en dan gingen we weer maar nu is het 2 keer in de week op zaterdag en zondag en dan brengt mijn vader me om 12 uur en komt zelf rond 2 uur terug en dan blijven we daar to ongeveer 6 uur (dat was natuurlijk in de zomer nu rijd ik niet meer .. is me te koud...:p)

    ikzelf ga volgend jaar wedstrijd rijden ..:D:D
    en me vader gaat met mijn oude kyosho rijden

    en ik heb ook geluk dat mijn vader veel betaald voor mij maar het is niet zo dat ik er niks voor dooe ik geef verder eigenlijk geen geld uit en ik doe ook krantjes maar mijn vader wil bij de meeste dingen niet dat ik het zelf betaal allen mijn wagen + motor+zender endergelijke heb ik zelf moeten betalen


    gr michel
     
  7. DiezeL

    DiezeL Guest

    Dat is helemaal fijn, dat je pa meebetaald! :D

    ik wou dat ik zon vader had, dan zou ik waarschijnlijk elke zaterdag met hem op het circuit staan...!

    Greatz,


    diezel
     
  8. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Is dat niet ongeveer alles wat je moet hebben om te rijden? :lol:
    Hehe, nee, ik begrijp jou wel.
    Leuk dat je zo'n gezamelijke hobby hebt!

    Veel geluk met de wedstrijden volgend jaar!

    JaZz.
     
  9. dankjewel

    tja de brandstof en reserve onderdeeltjes die elk seizoen der doorheen gaan kosten ook heel veel geld ik denk dat als ik alles bij elkaar tel dat ik dan nog wel schrik met wat dat allemaal heeft gekost (en de bandjes niet te vergeten)

    gr michel
     
  10. hendrikiver

    hendrikiver Guest

    hoi allemaal!!

    Een centax-koppeling is toch moeilijk!!
    Ik snap het niet meer... Moet je vliegwiel nu erg strak rond je krukas zitten of eerder losjes?(ik denk strak)
    Want ik heb dat altijd zo(losjes) gedaan (denk ik!!)op mijn cd3 en dat werkte!! maar ofwel ben ik nu dat conische dingetje kwijtgeraakt wat ik mij niet kan voorstellen want ik ben altijd erg oplettend...ofwel klopt er gewoon iets niet...
    Nu keek ik in de onderdelenzakjes van de cd3 en daar zat nog zo'n conisch vormpje in maar dat past niet op mijn vliegwiel en is relatief dik... maar past dan weer wel perfect over de krukas van mijn motor met een mooie nauwe sluiting en ziet er hetzelfde uit als in de handleiding... doe ik er kwaad aan om mijn vliegwiel wat uit te boren om de conische vorm er passend in te maken of beter niet?
    Moet die conische vorm volledig in het vliegwiel of steekt het er een stukje uit??


    hartelijk bedankt :D

    Hendrikiver
     
  11. DiezeL

    DiezeL Guest

    Het moet naar mijn weten, en even logisch nadenken
    heel erg strak zitten, omdat het de beweging van je starterbox naar de motor over zet,
    dus ik denk gewoon even zoeken naar de juiste conische ring(die ring zat bij mij bij de motor bijgeleverd)

    verder ben ik nog lang niet zo ervaren om het antwoord zo maar even,
    te bevestigen dus correct me if i'm wrong!

    Greatz,

    Diezel
     
  12. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    nee hoor.. :wink:
    Strak ja.
    Dat conische dingetje steekt een klein stukje uit (tot 1mm ofzo), zou die dat niet doen namelijk is de kans aanwezig dat hij niet goed vastklemt....
    Niet uitboren.....
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Uitboren niet, een randje van de conus af vijlen kan nog we. Let wel op dat je een randje laat staan zodat het vliegwiel niet tegen de motor aan komt.

    Let wel op dat het opschuiven van het vliegwiel je mogelijk meer moet shimmen om de klok op de juiste gap af te stellen.
     
  14. hendrikiver

    hendrikiver Guest

    Ok bedankt :)

    kzal na school een foto plaatsen zodat jullie het beter kunnen zien!!
    tot straks :p


    grtz hendrikiver
     
  15. hendrikiver

    hendrikiver Guest

    Hier ben ik met de foto's!!

    scherp zijn ze niet want ik weet helemaal niet hoe je dat instelt op het fototoestel... ik had het op 0,5 m gezet maar ook dat was nog niet goed genoeg :?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De dikt van het materiaal waaruit de conus is gemaakt is ongeveer 1.5 mm... vrij dik dus!

    Hoe moet ik dit nu oplossen of denken jullie dat het een totaal verkeerde conus is... mss komt deze ook ergens anders in de auto voor...
    btw de conus heeft een sleufje in zich!!

    hartelijk bedankt :D

    grtz hendrikiver
     
  16. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    De conus mag aan de kant van de motor best een stukje uit het vliegwiel steken, alleen niet aan de andere kant.

    Als je het vliegwiel niet goed strak vastgezet krijgt dan steekt de conus er waarschijnlijk een stukje aan de voorkant uit. Om dat te verhelpen moet je logischerwijs aan de smalle kant van de conus wat wegslijpen. Maar je mag absoluut niet gaan boren in het vliegwiel of de conus.
     
  17. hendrikiver

    hendrikiver Guest

    Probleem is opgelost!! :D

    Er zat een conusje in het vliegwiel maar dar kreeg ik niet los dus ik dacht dat een vast item was bij het vliegwiel... Heb ik een schroevendraaier perfect op maat gemaakt en met een hamertje kreeg ik het conusje toch los. Nu kon ik de dikker conus erin plaatsen!!

    hartelijk bedankt allen... Ik denk dat ik zonder jullie had beginnen boren!! al een geluk heb ik dat niet gedaan :) :eek:

    grtz hendrikiver
     
  18. DiezeL

    DiezeL Guest

    Mooi,

    Verder nog mensen met Leuke Serpent Weetjes??

    Greatz,

    Diezel
     
  19. DiezeL

    DiezeL Guest

    Heey,

    ff om dit Topic weer even op te "Kricken" wat foto's van mijn uiteindelijke Serpent 705! :D

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Enjoy :D

    Greatz,

    Diezel
     
  20. BIG charlie

    BIG charlie Guest

    Strak maar mooi !!!!!
    Zo een fluogele kap zonder franjes is altijd mooi vind ik persoonlijk...


    Greetz

    BIG charlie
     

Deel Deze Pagina