Algemeen Serpent Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door DiezeL, 6 nov 2006.

  1. Atarikid

    Atarikid Guest

    Je kan er 'blijven' over lezen hé. Het klinkt net of je schrik hebt om je motor te starten. (in dat geval laat je de motor best inlopen door iemand met ervaring)

    Gewoon circuit op en hup met de geit ... heu .. 705. Als je denkt dat je door veel te lezen geen problemen gaat hebben ben je flink mis.
    Je leert door te doen. Fouten ga je maken en je zal daar ook ZELF uit moeten leren. Wie niets doet niets mis doet hé....

    En laat nu vooral je volgende forum post zijn 'JA, HIJ DOET HET'.
    Sterkte! :D

    Ohja, ik zeur niet hoor ... ik por je gewoon wat aan. :wink:
     
  2. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Ik denk dat de meeste "RC-junkies" geen auto bouwen in een paar dagen, maar toch wel iets langer. Ikzelf heb er ruim 60 uur over gedaan. Gewoon je tijd nemen en je niet gek laten maken. :bye:
     
  3. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Laat je niet gek maken man! Geniet van het perfect bouwen van jouw auto, want dat is minstens de halve pret bij een top wedstrijdauto!
    En zelfs een ervaren RC-Junkie ziet liever de auto goed en met aandacht gebouwd dan een afgeraffelde rammelende racer....
     
  4. DiezeL

    DiezeL Guest

    Bedankt Bart :D

    maargoed, ik wil wel een gaatje boren in het plastic van de wielophanging, maar mijn
    vader is er een beetje tegen, omdat hij denkt dat het niet goed zal gaan...

    kunnen jullie dan even een goed argument geven om toch te boren, of omgewoon een
    andere manier te gebruiken?

    als die uitlaat dan vast zit, is mijn Serpent 705 helemaal klaar om ingereden te worden :D

    Greatz,

    Diezel
     
  5. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Het zou vreemd zijn als bij jou in ene dat gaatje zou missen.


    Hier een plaatje van de situatie:
    [​IMG]

    Greetz.

    Bart.
     
  6. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Sjees, tegen de tijd dat jij klaar bent met een auto bouwen, is er al een nieuwe uit!!!!..... :wink:
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    In 10 uurtjes geheel rijklaar....
     
  8. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Als het je eerste auto is, zou ik het inrijden enzo toch samen met iemand die er ervaring mee heeft doen.
    Zo hebben er al veel hun eerste motortje verspeeld...
    En tis nu net zo'n mooie en dure wagen, tzou zonde zijn.

    Veel geluk ermee!
    JaZz.
     
  9. DiezeL

    DiezeL Guest

    Hey,

    Ja dat gat zit er niet Bartje, echt zo vaag...
    het gaat dus om het gat waar het inbus-schroefje in moet, om de uitlaatveer vast te zetten
    kheb al op die plaats een priem-gaatje gemaakt, maargoed,
    het gat zit er dus echt niet!

    word het dan toch maar boren...

    Greatz,

    Diezel
     
  10. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Kijk dan even dat je het blokje goed vastzet, en het gat met een kolomboor boort, anders heb je kans dat het gat scheef en niet op de juiste plaats komt te zitten.

    greetz.

    Bart.
     
  11. DiezeL

    DiezeL Guest

    Hey,

    Ok Bart, een kolomboor is naar mijn weten, zon boor die je met zon hendel bedient :p ?
    waar je in feite het blokje onder legt, onder de boor, dan de boor aanzetten, en de hendel langzaam
    overhalen om zo erin te boren?

    Greatz,

    Diezel
     
  12. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    :D :D :thumbsup:
     
  13. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Jij begrijpt het!
     
  14. DiezeL

    DiezeL Guest

    Hey,

    ik heb zon dillemma!

    mijn vader is er zo tegen dat ik een gaatje erin boor!
    hij zegt dat ik het eerst moet demonteren de auto, en dan vast zetten en dan boren met een kolomboor!

    ten eerste heb ik niet eens een kolomboor :S

    ten 2de: ik ben nu echt voor mijn gevoel al zooo lang bezig met het bouwen van mn auto
    dat ik echt GEEN zin heb om hem nu weer te demonteren :S:S:S:S:S:S:S:S

    dus de vraag is, kan ik niet gewoon dat gaatje met een handboor boren, het moet toch
    niet moeilijk zijn, gewoon een gaatje van 3mm, boren in een stukje plastic....

    A.U.B. mijn vader gelooft mij niet dat het zal lukken, kunnen jullie hem misschien overtuigen, alvast bedankt! :D

    Greatz,

    Diezel
     
  15. neoblader

    neoblader Guest

    ik zou het gewoon proberen te doen met een kolomboor. je vader weet vast wel een kolomboor te vinden, en je hoeft toch niet de hele auto te demonteren?
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat een gedoe om een gaatje te boren, sloop je het blok koop je voor weinig weer een ander en desnoods ga je terug naar de winkel en vraag je een ander omdat ze vergeten zijn een gaatje te boren.

    Boor je zelf moet je wel de juiste boor gebruiken, voor een M3 schroefje moet je 2.4 boren maar 2.5 gaat ook. Voor een M4 schroef moet je 3.2mm boren, in sommige sets is die aanwezig. Boor je 3.5 is de kans groot dat de schoef snel dol draait
     
  17. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Het is een M4 inbusje, dus gewoon 3 mm boren, dat kan makkelijk in kunstof. Je kan het beter niet demonteren want het gaatje moet aan de bovenkant komen en als het geheel in elkaar zit dan kan je het veel beter vasthouden/vastklemmen. Als je geen kolomboor hebt dan neem je een gewone accuboor, als je het puntje goed gecentreert hebt en je iemand de auto vast laat houden en jij het gaatje boort dan komt het allemaal goed.

    En als je pa niet wilt dat je het boort dan ga je garantie vragen, het is immers een fabricage fout en ze moeten dus garantie geven.
     
  18. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    'k kan me herinneren dat 'k ook ergens een gat miste.. ga gewoon terug naar de winkel.... die geven je gewoon 'n nieuw onderdeel, zo niet, dan heb je 'n slechte winkel :)
     
  19. DiezeL

    DiezeL Guest

    Hey,

    Ok mensen, dan doe ik het gewoon met een Accuboormachine, of een kolomboor
    als ik eraan kan komen...

    eigenlijk zou ik ook terug moeten gaan naar de winkel ( pkracing), en een nieuwe vragen
    maar dan moet ik dus weer het hele blokje demonteren, dus ik probeer eerst wel een gaatje
    te boren, en dan als dat niet goed gaat kan ik altijd nog een nieuw blokje kopen..

    Greatz,

    Diezel
     
  20. Atarikid

    Atarikid Guest

    Inderdaad! Als je al zo veel heisa maakt over een gaatje... tjonge ...
     

Deel Deze Pagina