Algemeen Serpent Topic

  • Topicstarter Topicstarter DiezeL
  • Startdatum Startdatum
D

DiezeL

Guest
Heey,

ik dacht ik maak even een Serpent Topic aan wat mij vrij handig lijkt als het gaat om somige
afstellingen problemen over je Serpent...

dus hiero even wat foto's van mijn 705 om het Topic wat op te fleuren! :D

p1010076ac5.jpg

p1010080eq3.jpg

p1010083mr5.jpg

p1010087xx6.jpg

p1010090yf4.jpg

p1010090yf4.jpg

p1010093nf4.jpg


ZO VEEL MOGELIJK REACTIES!! :) en laat even weten welke Serpent jij hebt! ;)

Greatz,

Diezel
 
Maak dan wel een beetje goede begin post :)
http://www.serpent.com/

Huidige modellen

Serpent 720 1:10 de opvolger van de 710 erg succesvol in de debuut race heeft daarna wat pech gehad op het ek met het weer.
Serpent 835 1:10 235mm klasse die voornamelijk in belgie lijkt te leven.
Serpent 960 FD 1:8 de opvolger van de succesvolle 950r deze lijkt het nog weer beter te doen dan de 950r

Oudere modellen waarmee nog veel wordt gereden :

Serpent 710 (ondergetekende heeft er ook 1tje) opvolger van de 705 met het legendarische DRS.
Serpent 705 opvolger van de impulse pro

Serpent 950r 1:8 zie je ook nog best vaak op de circuits rondrijden


Heb helaas geen linkje naar de geschiedenis van serpent kunnen vinden. Maar het is natuurlijk wel geweldig dat een nederlands merk zich met de top kan meten qua prestaties en dat de andere merken als kyosho en mugen vaak achter de serpents eindigen.
 
DSCN0602.sized.jpg

DSCN0598.sized.jpg

DSCN0593.sized.jpg

DSCN0592.sized.jpg

laguna_seca.sized.jpg

de wit-blauwe bmw ben ik op het BK in luxemburg.
recht_eind.sized.jpg

DSCN4603.sized.jpg



ik zal het hierbij maar laten :P :P :P :P
zeg maar wat je er van vind!
Groeten!
 
lobotm zei:
Serpent 835 1:10 235mm klasse die voornamelijk in belgie lijkt te leven.
[

En tijd dat daar verandering in komt! De 835 is imho een geweldig goede en fun auto. Ik laat mijn 960 er graag links voor liggen. Geen duizend en één afstelmogelijkheden, goedkope onderdelen, zowel voor de beginner als gevorderde, ... en in Belgie krijg je er gratis het enthousiasme van WillyW erbij! 8)

Waarom de 200mm klasse nu meer succes heeft dan de 235mm is mij nog steeds een raadsel. :?

Ohja, had ik al gezegd dat ik mijn 835 graag zie? (en mijn vrouw natuurlijk ook hé) :-)

Hieronder wat foto's van de toen nog maagdelijk auto's (geloof me... je zou ze nu niet meer herkennen)





 
Moet dit draadje ?

Je had er al 1 lopen:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=48790

DiezeL zei:
Heey,

ik dacht ik maak even een Serpent Topic aan wat mij vrij handig lijkt als het gaat om somige
afstellingen problemen over je Serpent...

Afstellen van auto's is een algemeen iets

DiezeL zei:
ZO VEEL MOGELIJK REACTIES!! :) en laat even weten welke Serpent jij hebt! ;)

O jee, dit moet gewoon weer zo'n super "kijk eens wat ik gestart heb" draadje worden.

Nou, ik heb een Serpent Cobra.

Ennuh.... foto's hebben we al een draadje voor.
 
Dit was bijna tot op de seconde te voorspellen, dat Roelof even kwam grommen :-) :-)
Laat de jongens even in hun fierheid joh.
Het is tenminste geen speelgoed dat al na vijf minuten stuk is. (alhoewel, pas toch maar op :-) )
En ondanks sommige miskleunen in het verleden, zijn ze echt een stuk van de RC geschiedenis.
Over het openen van dit draadje heb ik ook zo mijn bedenkingen, maar ik heb het al graag gelezen tot nu toe.
 
Willy, het ging mij niet om het merk maar gewoon om het soort draadje. Er zijn namelijk mensen die graag een topicstarter willen zijn van een superdraadje wat op dit forum met een groot publiek zeker voor dit merk een beperkte doelgroep heeft.

TS had al een draadje lopen met zijn auto en zie ik dit als een dubbelpost en er bestaat al een fototopic om je auto's te laten zien. Ik zie het nut niet zozeer.....

Maar ok, de Tenforce heeft misschien een jaar of hooguit 2 jaar bestaan ?
Het was ook gedoemd te mislukken, een electroauto met stalen aandrijfassen, aluminium bodemplaat en alu schokdempers behoorde niet tot de lichtste auto's.

Opvallend was dat de NOMAC er direct een soort van proefklasse van had gemaakt wat ik nog nooit van andere producten had gezien dus twijfelde ik toen aan de integriteit van de NOMAC.

Uiteindelijk zijn er lichtgewicht onderdelen gekomen zoals een carbon bodemplaat en ook plastic dempers (de gele van de Impact 1) maar het heeft niet geholpen.
Wel had Pieter Bervoets voor zichzelf een 2.5cc Irvine motor pasgemaakt op zo'n auto wat wel wat had.

De Tenforce had als kap een F1 maar kon gewoon niet meekomen met de F1 modellen van de echte electromerken en is zo aan een snelle dood gestorven.
 
Er gaan toch geruchten over een nieuwe serpent electro, als ik mijn oren mag geloven...

Zoals ik al zei, ik heb ook mijn bedenkingen over dit draadje hoor, maar ik vond je reactie als laat ons zeggen "niet bepaald grote fan van dat automerk" wel grappig.
 
Hey,

ik zie al dat veel Mensen veel info hier hebben gedropt, en dan bedoel ik met name Bart_Banaan! :D
over of dit topic er nou wel of niet behoort, het zet jullie wel weer aan het denken op het mbf.nl en laat jullie naar het mbf.nl komen :D

Jupken, volgens mij aan jou servo te zien heb je ook een specktrum Dx-2 of 3 maar ik kan me vergissen..

maar iig leuk dat iedereen zo veel info hier dropt...

Greatz,

Diezel
 
jupken zei:
ik zal het hierbij maar laten :P :P :P :P
zeg maar wat je er van vind!
Groeten!

Mooie foto's!
Gewoonweg magnifiek! :yes: :lol:

Ik zie ze toch graag rijden in Rumst, die 235 klasse!
Kheb nog op het punt gestaan om er mij ook een aan te schaffen, maar heb het toch maar niet gedaan wegens de grote kost (onderhoud dan vooral)...

Groeten,
JaZz.
 
Pertang...Melsele is niet zo heeeeel ver weg van Rumst hé...

Greetz

BIG charlie
 
Jazz... Grote onderhoudskosten?????
neuuuuu, dat valt reuze mee.
Banden, brandstof, af en toe een wielblokje, of riempje.
veel goedkoper kan je echt niet racen hoor...
 
Back
Top