Algemeen Tamiya Mini M-0x Topic

• Topicstarter Topicstarter transparent
  • Startdatum Startdatum
vgezien ik m'n motor achter een (relatief oude) standaard regelaar heb zitten, denk ik neit dat het een probleem zou moeten zijn.

Ok, thnx, nog meer mensen die er zo over denken? of toch ff uitkijken?

Ik ga wel rustig rijden met de mini, beetje op een (glad) geasfalteerde parkeerplaats hier om de hoek, en op mini meetings (ook op glad asfalt)

Ik heb dus nu dat 12T BL setje van carson in m'n mini gegooit, en het bevalt al erg goed, maar:
Zijn er toevallig nog tandwiel sets te verkrijgen voor een M-03 chassis voor een hogere topsnelheid? (zit nu met de standaard tandwielen, en een 20T pinion) bij het optrekken kan ik de wielen erg makkelijk laten slippen, en de top zou van mij wel wat hoger mogen, dus als er andere tandwielen voor te vinden zijn, zou het (volgens mij) perfect opgelost moeten zijn! :)

ik heb zelf ook 2 chassis staan, 1x m03l met cooper en cooper s body en nog een m03 chassis met een swift body erop.
maar het probleem is, ik kan bijna geen wedstrijden hiervoor vinden in de buurt van rotterdam(mag wel een kilometer of 100 rijden zijn) aan het begin van dit topic staat er informatie over maar is dit nog steeds geldig of bestaan deze wedstrijden helemaal niet meer (heb ook al gelezen van de "Dutch Tamiya Challenge")

dutch tamiya challenge

Hallo Mark,

Klopt , de dutch tamiy challenge is actueel :
Zie rcwebmagzine.nl (is momentel niet bereikbaar..) zie op dit forum een link naar de inschrijfpagina.
Ik rijd zelf mee met de swift cup.

mvg Bjorn

de Dutch Tamiya Challenge valt precies in mijn vakantie(2 weken weg)

Is er voor de rest niks anders?

m03 of m03r

ik ben van plan om een m03 te kopen een swift of een mini maar ik zit te dubbe tussen een m03 of m03r gezien het prijsverschil tussen hier en hk
bv
m03r in nederland (als die nog te krijgen is ) 169 euro
m03r in hk bij rcmart usd 130.90 = 93.50 (ik ga van 1.40 uit )
maar zijn al die opties het geld waard
er zit alleen zoveel prijsverschil in
ik ben van plan om in hk een heel lijstje te bestellen waaronder

m03r,2x mini cooper body,regelaar,wielen en banden
alles bij elkaar + verzenden naar NL zit ik rond de 200 euro zonder invoerrechten natuurlijk
NL m03r + body zit ik al op de 200
wat is wijsheid aangezien ik geen ervaring heb met rcmart

mvg evo

Bij RCMart gaat het meestal wel goed met invoerrechten en dergelijke. Heb bijna nooit problemen met ze en nog nooit invoerrechten hoeven te betalen. Ook niet met een kit die ik laatst daar had besteld. 1x wat problemen gehad maar waren uiteindelijk toch opgelost na een aantal weken. Opzich alleen maar goed ervaringen met RCMart (Dinball op Ebay).

Verder is het de vraag wat je wilt gaan doen met de M-03r. Niet alle upgrades die erbij zitten zijn even nodig maar een aantal dingen als de dempers, veren, motor heatsink, servo steuntjes en kogellagers (Volgens mij zitten die erin?) zijn dingen die je op een M-03 vaak ook wel monteert. De alu hubs voor en achter geven je wat meer afstel mogelijkheden maar ook weer afhankelijk wat je wil gaan doen zijn deze bijvoorbeeld bij de meeste wedstrijden niet toegestaan. Ook zou ik afhankelijk van wat je wilt gaan doen kijken naar de regelaar. Voor wedstrijden is vaak een Standaard Tamiya regelaar verplicht (TEU-101BK).

Als je geen wedstrijden gaat rijden is het allemaal aan je zelf wat je wel en niet gaat monteren. Dan kan veel en mag alles.

Ik heb een standaard mini cooper (de cooper + een cooper s body) rijden met een poison 23t rijden(kogelgelagert)
en nog een Swift met een mini cooper van kap erop (moet nog gespoten worden)

Kan ik hier dan mee meedoen of zou ik hier nog iets aan moeten versleutelen?
want als ik de reglementen van verschillende cups zit te bekijken zijn ze bijna allemaal net iets anders!

Ik hoor het wel

Ligt er een beetje aan welke cup je mee wil gaan rijden.

Over het algemeen zijn de reglementen in grote lijnen wel gelijk. Zo zijn er bij sommige de reglementen iets uitgebreider dat je wat meer mag veranderen aan de standaard auto.

Maar meestal gaan ze uit van een standaard M-03 of ander mini chassis waarbij alles dus volgens de handleiding gebouwd moet zijn en de standaard regelaar (TEU-101BK) gebruik moet worden.

Dus of jij nog moet sleutelen aan je model is geheel afhankelijk waar je aan mee gaat/wil doen. Maar als ie geheel standaard is dan hoef je in bijna niet 1 cup wat aan je model te veranderen tenzij je dat zelf wilt natuurlijk en het binnen de regels van de cup valt.

@ Pasqual,

Bedankt voor je snelle antwoorden.
Ik zal kijken of ik mee kan doen met de m-cup maar voorzover ik begrijp kan je alleen met een swift body meedoen(Ik weet het, heb deze vraag ook al in een ander topic gesteld maar graag het begrip hiervoor,bij voorbaat dank)

Zijn er trouwens nog rijders in de omgeving van rotterdam die een een middagje/dagje zouden willen rijden samen willen rijden? ben zelf aan het zoeken naar rijders maar tot nu toe zonder succes. een aantal plekken om te rijden heb ik al gevonden, Als er genoeg animo is lijkt het mij wel leuk om eens samen te rijden. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, nietwaar?

Dat is jammer ja, het is trouwens voor on-road.off-road zou ook mogen maar de mijnes loopt niet zo snel.

ik hou hier in dit topic mee op want waarschijnlijk zullen sommigen dit topic vervuiling zien(als ik over off-road begin hé)

Hallo M-0x fans,

Om deze winter (modelbouwend :D) door te komen heb ik gisteren een Tamiya Suzuki Swift bouwpakket aangeschaft. Dit worden mijn eerste (voorzichtige) schreden in het on-road gebeuren. Van origine ben ik toch meer een off-road racer, ruig terrein, veel dirt, altijd goed ;) !! Maar dat is in de winter niet altijd een prettige bezigheid :rolleyes:. Het off-road rijden staat helaas al een tijdje op een laag pitje, af en toe een paar snelle runs, maar dat is het dan ook wel :(.

Het on-road gebeuren leek mij in eerste instantie altijd wat minder vanwege het feit dat je op een "vaste" baan rijd. Maar voordeel is (realiseerde ik mij kort geleden, lekker snel) dat je in de winter lekker indoor kan gaan rijden !!! :p Dat maakte het on-road wereldje ineens heeeeeeel interessant !! Dus gauw een Swift aangeschaft, onderaan de ladder beginnen ;).

De kit is onderweg dus begin ik maar met een beetje inlezen, ik heb al wat bouwverslagen op het forum gelezen, heel leuk allemaal (zeker die van Low_E) ! Ik heb alleen niets gelezen over de servo. Dus heb ik een vraagje:

Welke servo het beste te gebruiken in de M-03M Swift ?

In het M-auto regelement staat dat je alu dempers en andere lagers wel mag gebruiken. Nog een paar vraagjes:

Welke demperset/veren zijn toegestaan ?
Welke lagers worden dan bedoeld ?

Indien mogelijk hoor ik graag welke artikel nummers de onderdelen hebben welke jullie aandragen. Alvast bedankt !!!

Servo hoeft niet zo spannend te zijn bij een Swift. Je kan gewoon een Standaard 3KG servo gebruiken. Maar ja niemand houd je natuurlijk tegen om een ander soort te gebruiken die sneller zijn en/of krachtiger is. In de regelementen staat deze niet vast gelegd.

De wielen zijn standaard gelagerd bij de Swift maar de gearbox niet. Wil je lagers gebruiken heb je dus lagers nodig die passen. Weet zo even niet de maten maar die kan je terug vinden in de Manual die te downloaden is op Tamiya America Item #58368 | RC Suzuki Swift Super 1600 - M03M staan trouwens ook mogelijke hopups.

Dempers kan je vele soorten gebruiken. Maar de meeste gebruiken Tamiya TRF dempers die ze iets inkorten door spacers in de demper te monteren. Veren heb je kortere nodig om een beetje normale rijhoogte te krijgen. Dempers en de veren kan je ook op boven staande link tussen de hopups terug vinden.

Heey mini fans...

Ik heb een probleem ik ben een super raceM-03 aan het maken maar kan niet kiezen tussen Mini shock unit set van tamiya(50519) of een setje van 3racing voor m-03...

Gegroet Koen

Ff een paar kappen uitgesneden, in totaal 1,5 uur mee bezig geweest.(eerste duurde 1 uur, daarna had ik de slag te pakken)
IMG_6911.jpg

Back