Algemeen Tamiya Mini M-0x Topic

• Topicstarter Topicstarter transparent
  • Startdatum Startdatum
T

transparent

Guest
Beste Modelbouwers,

Naast mijn HPI RS4-3 en Savage heb ik er nu toch ook een elektro auto bijgekocht. (ja vaak zie je het andersom van elektro ->brandstof). Maar ik wilde al een tijdje een elektro erbij, en deze mini vond ik zo leuk. Vond hem hier op modelbowuforum, en ik dacht die moet ik hebben :).

Wat zegt een verhaal zonder pics ;).

DSC01436.jpg

DSC01435.jpg

DSC01434.jpg

DSC01433.jpg

Schattig hè? :)

Goed om even tot mijn verhaal te komen. Ik zou graag een algemeen Tamiya mini topic willen starten, ik doe de aftrap en wil even het animo bekijken en als een van de moderators er niet mee akkoord gaat, hoor ik het vanzelf wel.

Ik wil iedereen die eenzelfde mini uit deze Tamiya serie heeft vragen foto's en wat info te posten. Mijn mini is nog standaard, en dat blijft ie ook, want ik was (aangezien ik brandstof gewend ben) nog redelijk te spreken over de snelheid.

Algemene vragen van mijn kant:

1) Ik zag een boekje met een Tamiya mini cup bestaat dat nog?
2) Zijn er uberhaupt nog actieve tamiya rijders?
3) Zijn er algemene gebreken kenbaar aan deze auto in standaard utivoering?
4) Waar kan ik hiervan een nieuwe body bestellen, geheel onbespoten, of geheel nieuw, incl. bumpertjes spiegels e.d.? Heb ze nog niet kunnen vinden?

Graag jullie reacties en ik zie graag foto's tegemoet. [/img]

Hallo,

Dit is de m01. Heb er binnenkort 1 te koop. Dit chassis is inmiddels aardig wat geld waard omdat die al een aantal jaartjes niet meer word gemaakt. Opvolgers m03 mini cooper en m03l mini cooper s(nieuwe mini). Ik heb welleens op een beurs gezien een wedstrijd van allemaal mini's. Volgens mij was dit van een club uit omgeving Arnhem.

Lees en kijk even de club's door van http://rcauto.pagina.nl om te kijken of er nog races mee worden gereden.

Groet,
Cees

Is dit chassis aardig wat geld waard? Is dat zo? Ik heb hem eignelijk voor een habbekrats kunnen kopen dus dat is altijd leuk om te horen.

Ook leuk dat je me verteld dat het de m01 is en niet de 03, wat ik dus dacht. Ik zal evne gaan zoeken of er nog races mee gereden wordne.

Tenminste niet heel veel geld maar toch wat meer dan de m03.

Ja volgens mij is dit de m01, die heeft zo'n grote stang van de servo naar de stuurinrichting.

mini cooperkap blijftgaaf om naartekijken, zelf heb ik een 1:8 kap, die met aangepaste bodyposts kan monteren op een van me TT-01's (wel incombinatie met langere wiel-assen, en dikkere wielmoeren achter de velgen en +4 ofset velgen, anders staat hte niet mooi)

het is inderdaad in m-01
bij modelbouw wouters te bergeijk ligt nog een volledige mini cooper body parts set dat is dan een doos waar alles inzit.

@tvs, bedantk voor je bericht. Heb je misschien een website of mail ofzo van die man? Wat zou dat kosten?

@Hans, ja ik vind het zelf idd ook erg gaaf om naar te kijken, vandaar deze tweede hands aankoop.
Btw, jullie zeggen het is de m01 vanwege de stang naar voren, maar volgens mij heeft de m03 dat ook, toch?

Ik heb alle M-0x type chassis' ik zal straks wel even foto's maken, dan zie je de verschillen goed...
Ik zal er trouwens ook meteen even een Robbe Mini Cooper nieuw model en een Kyosho Mini Cooper 'Rally Monte Carlo' uit de jaren 80 bij zetten.

Zo'n M-0x is niet veel geld waard, zelfs een M-01 niet, maar..... er zijn wel een paar bodies voor deze kleine Tamiya's die heel erg gezocht worden, een M-01's met bijvoorbeeld een VW bus pick-up body of een gewone VW bus body zijn wel heel erg gevraagd, maar vooral vanwege de bodies....

Nou ja: later vandaag plaats ik wel even de foto's zodat je de verschillen goed kan bekijken....

bij REYNE EN ZONEN BV was een tijdje geleden een magazijn uitverkoop, ze hadden toen 2 stuks staan ,een d.groene, en een rooie montecarlo.
geheel gebouwd enz., 100 euro/st. , ik zat nog te twijvelen, om er een tekopen, wat ik dus gewoon had moeten doen.

op marktplaats worden ze af-en-toe ook wel aangeboden met fikse gebruikers sporen, vaak bied ik, maar meestal willen ze gewoon de belachelijke hoofdprijs, verdwijnen ze ff van marktplaats, en komen ze een maand later ofzo weer tekoop....
nieuw / bouwpakket, kosten ze 149 euro, maar goed gebruikt zijn ze gewoon vaak niet meer waard dan de helft.
het nadeel is geloof ik ook de bandjes, spec. maat, kan alleen maar standaard tamiya asfalt jongens onder volgens mij...

@Bart, waar blijven je foto's nou? Ben nog steeds benieuwd :).

@Beethoven, heb je geen mail of adressen van een paar van die mensen, zodat ik even contact met hen kan opnemen?

@Iedereen, dus ik kan nu moeilijk/niet aan een nieuwe kap komen? NIemand nog een mail/winkel waar ze een nieuwe kap aanbieden? Worden 1/10 mini bodies dan helemaal niet meer gemaakt.

Bedankt maar weer.

transparent zei:
@Iedereen, dus ik kan nu moeilijk/niet aan een nieuwe kap komen? NIemand nog een mail/winkel waar ze een nieuwe kap aanbieden? Worden 1/10 mini bodies dan helemaal niet meer gemaakt.

Bedankt maar weer.

neem ff contact op met REYNE EN ZONEN BV, ik weet wel zeker dat ze de 1:10 hebben liggen (kost ongeveer 45 euro, en zit dan in zo'n mooi schoene doosje)

Hum, ik heb gemaild naar Reyne en Zone BV, dan krijg ik ene prijslijst terug met alle prijs.

Dit stond er in de mail:

Beste Eric Bun,
De producten op onze prijslijst kun je via ons dealernetwerk verkrijgen.
Met vriendelijke groet,

Lex Avis
REZ (REYNE EN ZONEN BV)

Hier heb ik dus niet veel aan, aangezien er in de rpijslijst alleen de officiele mini staat. Die is daar dus wel ngo leverbaar voor 119 euro? Alleen daar zit dus een heel dealernetwerk achter en die moet je dus bij een van die winkels bestellen en niet bij reyne en zonen? Volgens mij is dit meer een importeur?

@Bart, sorry voor de ongeduldigheid :).

transparent zei:
Hum, dus bij een van die winkels bestellen en niet bij reyne en zonen? Volgens mij is dit meer een importeur?

klopt, meestal bel ik ff of het nog leverbaar is bij Reyne, zodat je nix voor nix naar de RC winkel gaat, maar gezien er een nieuwe serie XB uit is MOET de kap wel leverbaarzijn :wink:

transparent zei:
@Bart, waar blijven je foto's nou? Ben nog steeds benieuwd :).

@Beethoven, heb je geen mail of adressen van een paar van die mensen, zodat ik even contact met hen kan opnemen?

Bedankt maar weer.
Kom eens langs op donderdagavond bij ons op de club
http://www.mbcdesluis.nl

Kan iemand me vertellen welke 1:8 kapjes er mogelijk zijn en waar die nog bestelbaar zijn ? Ik heb net een 1:8 benzinemini gekocht zonder kapje namelijk.

Back