Algemeen Tamiya TA04 chassis topic!!!!!

• Topicstarter Topicstarter wouterhil
  • Startdatum Startdatum
:lol: grappig die discussie hier, snelheid is wel belangrijk.. zekers wel..! Alleen als je er maar voor zorgt dat je je snelheid en stuurkunsten in evenwicht houdt;)

apexi Geplaatst: Di Januari 02, 2007 2:01 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Who cares about speed...

Vind je het nu echt zo belangrijk hoe hard ie gaat?

Ik vind jou opmerking beetje gaar... je zegt met who cares about speed net alsof niemand het belangrijk kan vinden?! Ik kan me zekers wel vinden in als iemand het belangrijk vind.. maarja je bent vast een drifter ofzo

Dit is hier dood een heel klein beetje :rolleyes:

Goed , voor ze hier een pleziertje te doen :)

Ik heb al een jaartje een 2dehands ta04 gekocht ,

rij met de verhouding 23/81 gaat die snel genoeg maar met mn set is het onmogenlijk voor op circuit te rijden althans voor mij..

met veel getaffel en gesukkel heb ik eindelijk het perfecte setje gevonden:
een brushless xcelorin 6.5T setje, gaat snel genoeg en als jullie lekker discusiere over snelheid met dit setje haal je vette snelheden maar voor de kracht van dit op de grond te krijgen met slicks heb je wat rijkunsten nodig en een zeer lange baan voor't optrekken!! en het is met een nimh batterijtje geklokt op 80 , niet dat snelheid iets uitmaakt , je kan sturen als je grip hebt maar dan maakt je wagentje een salto'tje of 10..

heb de tamiya ge-upgrade tot een tamiya pro volledig uit carbon ed..

misschien kan ik dit topic na 2 jaartjes een beetje leven in blazen ?

nniet dat er veel ta04 rijders zijn naar mn vermoede sinds de ta05 er is :)

Dit is hier dood een heel klein beetje :rolleyes:

Goed , voor ze hier een pleziertje te doen :)

Ik heb al een jaartje een 2dehands ta04 gekocht ,

rij met de verhouding 23/81 gaat die snel genoeg maar met mn set is het onmogenlijk voor op circuit te rijden althans voor mij..

met veel getaffel en gesukkel heb ik eindelijk het perfecte setje gevonden:
een brushless xcelorin 6.5T setje, gaat snel genoeg en als jullie lekker discusiere over snelheid met dit setje haal je vette snelheden maar voor de kracht van dit op de grond te krijgen met slicks heb je wat rijkunsten nodig en een zeer lange baan voor't optrekken!! en het is met een nimh batterijtje geklokt op 80 , niet dat snelheid iets uitmaakt , je kan sturen als je grip hebt maar dan maakt je wagentje een salto'tje of 10..

heb de tamiya ge-upgrade tot een tamiya pro volledig uit carbon ed..

misschien kan ik dit topic na 2 jaartjes een beetje leven in blazen ?

nniet dat er veel ta04 rijders zijn naar mn vermoede sinds de ta05 er is :)

Ik heb ook een TA-04, maar die staat al een tijdje stof te happen op de kast omdat er een storend geratel inzit en hij trager rijd, maar ik vind niet waarom. Als iemand zou weten wat het kan zijn, zou die mij heel blij maken. Tandwielen zijn al een keer of 7 grondig nagekeken.

Dit topic valt steeds dood XD
Naja is mee eerste post geloof ik.
Ik heb 5 weekjes geleden een tamiya t04 gekocht (ging me meer om de zender die in winkel 250 is en ik voor 75 heb XD(hij doet het goed))
Maarja ik heb dus ook een ta04 maar met een paar probleempjes :P
Ik zit bij een club waar ik al veel leer hoe alles zit en kom ik in de RC wereld met steeds meer kennis.

Mijn vraagjes:
-Hoe duur is een koeler voor de motor voor TA04 (ja die heb je)
Als je het op internet vind (wat mij nie lukt) zou je de link willen posten?

Gr,
Coolhits

idd valt egt altijd dood :D

@Joris check het zwarte rondje achter de spur waar je spur opzit eigenlijk. die zijn vaak gescheurt

ik neem aan dat je weet dat een universele niet past in een ta04
dus ik bedoel de moterplaat met koelribben XD

Ik heb nu zo een koeling en de motor word nu minder warm :)

Da's nogal logisch. Verder doet mijn TA04 het nog steeds niet 100% en dus heb ik hem met véél spijt maar naar de kast verbannen. Erg jammer, met die auto is amper gereden :( ik snap het echt niet hé. Ik ga er natuurlijk geen tijd in blijven steken hoor...

hé , stuur anders in pm wat er nu net scheelt met je ta04 tot in detail. ik heb die wagen wel 50 keer in en uit elkaar gehaald zonder boekje en ken hem dus degelijk wel en wat zn zwakheden zijn..

ik kan je vast wel helpen ;)

heb ook een TA-04 heb er alleen wat veel probleempjes bij.
ik heb de laatste tijd last van een vastloper
dan blijf het gas hangen en komt ie ''bijna'' niet tot stilstand.

Klinkt eerder als een instelling van de zender/regelaar die het nulpunt van het gas, iets teveel naar voor staan heeft.

Ik mag veronderstellen dat je niet met een mechanische snelheidsregelaar rijdt?, die kan namelijk ook wel eens blijven hangen als de accu leeg is, wanneer de motor alle stroom vraagt, en de servo niet meteen terugkeert...

Back