Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Ah, die kende ik nog niet. Ziet er goed en compleet uit, ik zou voor die gaan. Wellicht met de A-parts van de D.

Hugo

Die had ik ook gevonden. :) Ik was inmiddels opzoek naar een stuur servo en regelaar. De keuze qua regelaar is beperkt (vanwege het regelement), maar de keuze voor een servo is veel te groot.
Voor de body zat ik aan de Audi R8 of de Eneos Sustina.

... de keuze voor een servo is veel te groot...

Ik gebruik deze:
Corona DS-319HV Digital Metal Gear Servo 4.2kg / 34g / 0.05s

Bloedsnel, digitaal, metal gear, sterk genoeg gebleken tot nu toe, en goedkoop. Ik heb er ook eentje reserve, voor dat geld ga ik geen tandwielen wisselen mocht er ooit een sneuvelen. Wel heb ik een instelbare arm tussen de servo en de stuurinrichting, anders past het niet lekker. Maar dat is toch wel aan te raden welke servo je ook kiest.

full

Bij de -02 zit het dan in spiegelbeeld, maar het idee is hetzelfde.

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe heb jij die vastgezet aan het chassis Hugo? Ik heb er een Savox 1252 (Low Profile) en die is echt een stukje breder dan de Corona (heb er ook 1 thuis liggen).

Originele steunen gebruikt, alleen een extra gaatje geboord voor de montage aan de tunnelzijde.Het slobgat in het het chassis is niet breed genoeg.

Let wel, ik heb de H(igh)V(oltage) versie gelinkt, die zit bij mij ook buiten de BEC om direct op de LiPo. Als je alles op de BEC wilt hebben moet je de niet-HV versie kiezen. Ik vind dit prettig omwille van de snelheid, en de BEC van de Tamiya ESCs is niet erg sterk. Een kleine sterke digitale servo moet ergens zijn kracht vandaag halen, en die ampères komen direct uit mijn LiPo, niet via de BEC.

Hugo

Let wel, ik heb de H(igh)V(oltage) versie gelinkt, die zit bij mij ook buiten de BEC om direct op de LiPo. Als je alles op de BEC wilt hebben moet je de niet-HV versie kiezen. Ik vind dit prettig omwille van de snelheid, en de BEC van de Tamiya ESCs is niet erg sterk. Een kleine sterke digitale servo moet ergens zijn kracht vandaag halen, en die ampères komen direct uit mijn LiPo, niet via de BEC.

Hugo

hmm, 4kg torque op het " stuur" ,is dat genoeg ?

Makkelijk, ik heb zelfs competitie gereden met een S3001, een 3kg servo. Met de huidige krachtige servo's wordt er snel het idee gecreëerd dat men ook veel kracht nodig heeft.

Makkelijk, ik heb zelfs competitie gereden met een S3001, een 3kg servo. Met de huidige krachtige servo's wordt er snel het idee gecreëerd dat men ook veel kracht nodig heeft.

Zoals Roelof zegt, in een TT heb je absoluut niet zoveel kilo's nodig en zelfs een hele snelle servo is niet nodig.
Zoals bij de Savox zou ik eerder voor de 1252 high speed (die Roy noemt & heeft) gaan dan voor de 1251 die wat meer kilo's aankan en inboet op snelheid, aangezien je de helft van de kilo's die hij aankan nog niet nodig hebt.

Ik heb zowel de 1251 (1x) en de 1252 (2x) en allen zijn gewoon fijne Servo's. Ik mijn TT en F1 zit een 1252 en in mijn M-05 een 1251. Er is inderdaad een licht snelheidsverschil maar in de praktijk merk ik het nauwelijks (kan natuurlijk ook komen omdat ik niet zo ervaren ben).

Vooral op krappe baantjes zal je het verschil aardig merken als je de stap maakt naar een high framerate zender en een snelle digitale servo. Ik merkte dit toen ik van gewoon PPM naar Futaba HRS ging met servo's van 0.1 naar 0.07 sec.

Met mijn micro moest ik ook naar een digitale servo vanwege de HRS zender en ging van een 0.11 servo naar 0.05. Dat was ineens heel precies sturen.

Is een TT-02 R eigenlijk wel toegestaan in de Tamiya Stock klasse? De TT-02S mag niet vanwege (bepaalde) tuning delen, de TT-02 R zie ik niet genoemd worden in het regelement.
Ik vroeg me ook af of RapidHobbyImport een betrouwbare winkel is? Ik dacht eerst dat het een NL winkel was, maar het is volgens mij een Duitse winkel, opzich niks mee, hooguit wat vaag.

Back