Zo bedoel ik het niet, maar denk eens na hoe hard zon auto gaat op 3s.... dat hou je niet snel heel, ik heb zelf ook een aantal tt02s en tt01s gehad. En iets dikkere motor erin, en er valt niet mee te rijden vond ik vergeleken met andere autos
Op 3s rijden heeft niks met snelheid te maken.
dat zou niet het doel moeten zijn.
3s heeft als voordeel dat de amperes omlaag gaan bij hetzelfde vermogen.
Dus, als je een auto hebt die 60 km/uur kan, en volgas 50 ampere verbruikt. dit doe je op 2s, dus 8 volt.
dat is 400 watt.
ga je op 3s rijden, en je past de vertanding aan zodat hij volgas weer 60 km/uur doet, zal het verbruik (watts) hetzelfde zijn.
auto is verder hetzelfde.
de amperes gaan dan naar 33 A.
voordeel is dat de boel koeler blijft.
Kijk, omdat de amperes omlaag gaan op 3s, kun je in principe wel meer snelheid uit de motor halen.
maar ja, ga je 2000watt uit een motor trekken die maar 500watt aankan, dan krijg je vlammen.
zelfde met de regelaar.
des te harder je gaat rijden, des te hoger het verbruik.
dat gaat in kwadraat.. dus de energie nodig om 5 km/u harder te rijden, wordt voor de volgende 5 km/u een kwadraat hoger.
dus, als de eerste 5km/u een extra 2 ampere vraagt, zal de 2e 5km/u harder (2x2) 4ampere hoger zijn. dus in totaal 10 km/uur sneller, 6 ampere meer stroom.
rijd je auto 50, en je wilt naar 70, zal er dus een hele bak extra vermogen in moeten.
wil je naar de 100 km/u, moet er een heel erg serieuze bak extra vermogen in.
daarom zie je ook niet veel standaardauto's die dat kunnen.
Je moet aanpassingen maken als je dingen veranderd.
Zelfde setup, accu met meer cellen = tandwielen veranderen.
ga je harder rijden, zul je ook wat met de vering en afstelling moeten doen.
op 30 km/uur nog niet zo spannend... op 70 km/uur wel.