Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Daarnet weer een uurtje geraced met de TT-01's op een parkeerplaats. Voorheen (oftewel vroeger) gingen er zo drie accu's per auto door heen; nu moesten we gewoon stoppen omdat we kapot waren, nog tijdens de eerste accu. Lang leve NiMh, en lang leve kleine baantjes en 19t pinions.
De TT01 blijft toch de beste auto voor 'close racing'.

Daarnet weer een uurtje geraced met de TT-01's op een parkeerplaats. Voorheen (oftewel vroeger) gingen er zo drie accu's per auto door heen; nu moesten we gewoon stoppen omdat we kapot waren, nog tijdens de eerste accu. Lang leve NiMh, en lang leve kleine baantjes en 19t pinions.
De TT01 blijft toch de beste auto voor 'close racing'.

haha ja dat is zeker de moeite waard;) mag ik vragen welke nihm accu jij gebruikt meer dan 3600mah???

Haha, toch wel leuk nieuwe battarijen ;).

Denk er wel om dat je de NiMhs beter met NiMh laders kunt laden dan met NiCd.
Toch leuk chassis tt-01, heb er zelf ook een, met brushless setje. Ik houdt het geen kwartier vol op een battarij ;) (3600mah).

Ziet er netjes uit ;)! Ik denk breng het punt toch even lichtjes aan de orde, hoop dat mijn tt-01 weer snel terug is (brushless)! Kan ik ook weer eens crossen :). Heb nu ook een lipo van m'n rustler VXL dus als dat past, helemaal top!

het kan maar je zal met veeeel moeite top bereiken, en zelfs dan is ie schier onbestuurbaar.

Wat een flauwe kul. Een TT-01 met een standaard motor en 25 pinion met 55 spur is heel goed te rijden. Ook zal hij goed op snelheid komen. Ik heb zelf diverse motoren in mijn TT-01 gehad van standaard tot 15 T (Die 15T had natuurlijk een andere tandwielverhouding dan wat ik hierboven noem)en alles ging goed. Tuurlijk kost het meer moeite om hem met een snellere motor te rijden maar dat is toch ook de uitdaging?
Ik krijg binnenkort een 8,5 T brushless motor en ook die ga ik proberen in mijn TT-01.
Ik moet wel toegeven dat er een paar dingen aan mijn TT-01 zijn veranderd. Er zit een Aluminium centrale aandrijfas in, aluminium stuurset, kogellagers, olie gevulde dempers en verstelbare stuurstangen.
Maar met een standaard motor heb je dit niet eens allemaal nodig. Al zijn een aluminium aandrijfas en kogellagers wel aan te raden.

Wat een flauwe kul. Een TT-01 met een standaard motor en 25 pinion met 55 spur is heel goed te rijden. Ook zal hij goed op snelheid komen. Ik heb zelf diverse motoren in mijn TT-01 gehad van standaard tot 15 T (Die 15T had natuurlijk een andere tandwielverhouding dan wat ik hierboven noem)en alles ging goed. Tuurlijk kost het meer moeite om hem met een snellere motor te rijden maar dat is toch ook de uitdaging?
Ik krijg binnenkort een 8,5 T brushless motor en ook die ga ik proberen in mijn TT-01.
Ik moet wel toegeven dat er een paar dingen aan mijn TT-01 zijn veranderd. Er zit een Aluminium centrale aandrijfas in, aluminium stuurset, kogellagers, olie gevulde dempers en verstelbare stuurstangen.
Maar met een standaard motor heb je dit niet eens allemaal nodig. Al zijn een aluminium aandrijfas en kogellagers wel aan te raden.

Naja wellicht ligt het aan mijn setup of onkunde maar op topsnelheid vind ik hem met 25/55 niet fijn rijden. Zelfs mijn E-Maxx (die net zo hard loopt) stuurt beter.

Hallo,

na een aantal parkeerplaatsritten willen we toch een keer met de (nu nog stock) TT-01's naar Mach Heemstede. Onze circuitjes zijn heel klein, Mach is een groot circuit dus willen we meer snelheid. Anders zijn we gewoon rijdende chicanes.
We willen met groot spur + klein pinion blijven rijden omdat de auto's dan lekker soepel rijden, goed accelereren en de accu's lang mee gaan. Dus willen we snelle motors kopen voor de extra snelheid.

Omdat het waarschijnlijk bij één bezoekje blijft, willen we niet te veel uitgeven aan de motortjes. We rijden met Acoms AT-6 regelaars, die tot 18T (19T voor de zekerheid) aankunnen.

Iemand tips? Is dit wat (zie link)?

Ansmann Racing Clash 21T Motor

Misschien weet iemand van een huidige aanbieding ergens? LRP of Orion vind ik ook wel mooie merken, maar net te duur...
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
he
ik hap pas een new tamiya tt-01 gehaalt maar ik ben van plan om er een drift van temaken dus als iemand nog tips hep hoor ik het graag.
en wat is een mooi ..T voor drift?

alvast bedankt:)

Met driftbanden en kogellagers kan ja al goed driften!
En 23 turns tamiya super stock word veel gebruikt voor 35 euro bij conrad

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een kickje. Mijn vader en ik willen af en toe eens elektro rijden tegen elkaar.
Ik woon circa 50 meter van de supermarkt vandaan, met dus een grote geasfalteerde parkeerplaats. Hier werk ik zelf ook wat uurtjes in de week, en heb al gevraagd of ik hier mag rijden, en het elektro is het geen probleem.

Nu hebben we allebei vandaag een tt-01 gekocht. Standaard stelt het niet veel voor maar de kap maakt het wel helemaal af hoor! Hij heeft een mercedes dtm kap, ik heb een honda nsx raybrig. (Allebei tweedehands, maar echt in superstaat!)

Die van mijn vader is helemaal compleet. De mijne mist nog een zender en regelaar. Standaard motor zit er wel bij.
Nu ben ik van de standaard snelheid niet zo gecharmeerd, en mijn vader wil zijn eigen 2.4Ghz ontvanger in zijn tt01 kunnen plaatsen wanneer hij gaat rijden. De ESC van hem is gecombineerd met de ontvanger, en dus moest hij dus een andere.

We willen echter wel competitief tegenover elkaar blijven, dus we hebben nu bij conrad allebei hetzelfde motor/esc setje besteld. Een modelkraft regelaar met een 18t limiet, en een 21t ansmann motortje. Kan best zijn dat het niet veel soeps is (a 7.99 euro ;) ) maar voor dat geld kun je haast de plank niet mis slaan toch? Het gaat maar om het idee.
Een betere bestellen kunnen we altijd nog.

Zit er trouwens veel verschil tussen zo'n 7.99 euro ansmann 21t of een tamiya super stock 25t RZ/TZ? Aangezien deze bijna 30 euro duurder is..

Ook een vraagje over kogellagers. Ik lees overal dat het aangeraden wordt i.v.m. dat je minder wrijving hebt. Ook heb ik ergens gehoord dat je hier een beetje snelheid (5km/h) mee kan winnen? In dat geval zou het wel interessant zijn.

Ik ga dit topic in de gaten houden.

Groetjes,
Erik

Misschien ook een aanrader voor eventueel later een Ezrun setje te nemen? Is veel sneller dan het standaard motortje. Ik heb er nu een 9T in zitten maar dat is wel iets te snel. Ik zou als je ervoor gaat kijken naar een 11T of 10.5 T als ze die hebben.

Kogellagers zijn altijd goed om te hebben. De auto slijt er ook minder van en je kan er ietsje langer mee rijden. Het zal ook wel een klein beetje schelen in de snelheid omdat hij minder wrijving heeft.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mvg, Niels

Ik heb er even aan gedacht om brushless te nemen inderdaad, alleen het moet wel fair blijven tegenover mijn vader. Ik heb misschien het budget wel, maar mijn vader gaat geen groot geld uitgeven. Het gaat hem meer om de fun om even te kunnen rijden..
Als het aan mij gelegen had, zou ik eerder een ta-05 gekocht hebben, maar aangezien mijn pa een tt-01 kocht wil ik niet op de feiten vooruit gaan lopen en gewoon exact hetzelfde nemen, dan kun je tenminste eerlijk tegen elkaar rijden.

Edit: ik heb nog een 10 turns brushless in mijn bandit vxl zitten, heb gekeken of deze paste maar de as is helaas te lang :(

Hey Erik,

bedankt voor je vraag, nu heb ik ook antwoord op mijn vraag van ietsje eerder.

Over de lagers: zonder lagers draaien je metalen onderdelen in plastic ringen, met aardig wat rondjes per minuut. Alleen als je het je al voorstelt in gedachten, zie je de boel al aanlopen en slijten.
Feit is ook dat je metalen onderdelen na een tijdje gaan slijten van het plastic. De metalen assen worden dan gewoon dunner, waardoor ze later ook speling gaan krijgen.
Je zou eigenlijk geen meter moeten rijden zonder lagers. Tja, ik ben gek op Tamiya maar het is pure winst voor hun natuurlijk dat ze de meeste kits zonder lagers lever(d)en, beetje jammer.

Veel plezier op de parkeerplaats! Ieder zijn ding, maar mijn filosofie blijft: op de parkeerplaats maakt snelheid niets uit zolang je maar even hard gaat! Dan leer je nog eens bochten nemen.

Back