Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Als je geen verstand hebt van electronica kan je zelf geen regelaars repareren....

Als de auto nietr vooruit komt moet je hem misschien even een zetje geven om te zien of het een motor probleem is, een versleten koolborstel of collector kan dat ook veroorzaken.

De motor werkt nog prima en hij rijd ook. Het is alleen dat de auto soms niet reageert als ik het gas indruk. En dat is nogal vervelend, wat logisch is..

tamiya tt01e motor help mij please

Hey iedereen
Ik heb een tamiya tt01 type e
Ik zou graag brushless gaan en had deze motor in gedachten
De castle sidewinder 3 voor 2s 7700kv is dit een goede motor :confused:
Please help
Mvg

Ow ja hoor. Is een leuk motortje.

Als je ook van plan bent om je auto aan gort te rijden is het ook een goede combinatie. ;)

Die 7700kv is veeeeeeeeeeeeeel te veel voor een standaard tt01, zelfs voor de betere modellen al veel te krachtig.
Zoek eens motoren die zo rond de 2600-3000kv zitten

Wat wil je ermee doen?
Aan je nickname te zien snel rijden :mrgreen: (dat lukt wel met die 7700kv, maar niet verstandig)

Ow ja hoor. Is een leuk motortje.

Als je ook van plan bent om je auto aan gort te rijden is het ook een goede combinatie. ;)

Die 7700kv is veeeeeeeeeeeeeel te veel voor een standaard tt01, zelfs voor de betere modellen al veel te krachtig.
Zoek eens motoren die zo rond de 2600-3000kv zitten

Wat wil je ermee doen?
Aan je nickname te zien snel rijden :mrgreen: (dat lukt wel met die 7700kv, maar niet verstandig)
Inderdaad zonde, niks van Castle nemen in je TT.

Als je brushless wilt gaan rijden met een TT, neem iets van een Hobbywing of een Speedpassion motortje erin. Of nog beter: een goedkope Team Orion brushless combo, regelaar + motor voor iets van €85,-. Zonde om meer uit te geven aan een brushless set die de hele aandrijflijn van die auto anders stuk maakt, dat is echt sterk genoeg.

Als je brushless wilt gaan rijden met een TT, neem iets van een Hobbywing of een Speedpassion motortje erin. Of nog beter: een goedkope Team Orion brushless combo, regelaar + motor voor iets van €85,-. Zonde om meer uit te geven aan een brushless set die de hele aandrijflijn van die auto anders stuk maakt, dat is echt sterk genoeg.
En deze
combo yellow 3250kv brushless motor

please help

en deze

Orion combo 2700kv
Ik heb nu een sport tuned motor gaat het veel verschil maken
Mvg

En deze
Orion combo 2700kv
Ik heb nu een sport tuned motor gaat het veel verschil maken

Graag alles in 1 post houden. Je kunt ze ook bewerken.
Dat zijn allemaal dezelfde klasse motortjes alleen met ander KV. Ik denk dat je met de 3520kv prima kan rijden. Heb je nog wat meer vergeleken met die andere.
Of je verschil gaat merken? Jazeker

Net een kogellagerset, carson cup machine en nieuwe bandjes gekocht bij de heilige koe in deventer! Erg leuke zaak en prettig personeel daar joh!!

Welke zou je het beste kunnen nemen als je rekreatief en mogelijk de top stock klasse zou willen rijden, de TT-01E of de TT-02?
Het is jammer dat de TT-02S niet mag, die lijkt me al goed geschikt om te gaan racen. Of is de TT-02D een optie om voor een nette prijs in te stappen? Een kwestie van andere banden en gaan, of zijn er nog meer dingen veranderd speciaal voor het driften?

Dat hangt van je ervaring af. Ik rijd met een TT-01 zonder alu hopups, de auto is nog niet de beperkende factor. Mijn rijstijl / ervaring wel. Als ik goed zou kunnen rijden en een nieuwe auto moest kopen zou ik de TT-02D kopen. Zitten de juiste dempers, A-parts en kogellagers al bij. Kan je (met de juiste banden erop) zo mee deelnemen.

Hugo

Back