algemeen Thunder Tiger at-10 EB/ET topic

Hoi,

Ik heb zojuist een Thunder Tiger At-10 gekocht van MP voor 76 inc. verzenden
Ik heb gezocht met de zoekmachine maar methet zoekwoord 'thunder tiger at-10 ' kon ie niks vinden.

De koper zei dat de auto een kloon is van de associated T3, is hij echt helemaal hetzelfde (dus ook even goed ect.)

Ook heb ik gelezen dat de onderdelen van asso en thunder tiger in NL niet goed verkrijgbaar zijn.

Zijn er nog meer mensen met de tunder tiger of met de asso?

Linkje naar Mp: Marktplaats.nl > te koop Thunder tiger AT 10 race truck - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch
mvg Bram

Laatst bewerkt:
Bram,

Ik heb een EB4 S3, indien ik hier onderdelen voor nodig heb vind ik deze wel op de duitse ebay of bij een duitsehandelaar. In duitsland hebben ze er best veel van. Veel plezier van je aankoop.

Mooie vondst! Ziet er goed uit, zeker dat prijsje.
Alleen niet zo netjes van de verkoper dat hij de ad. niet weg haalt... niets irritanter dan je ergens op te verheugen, en dan te horen krijgen dat het al twee weken geleden verkocht is.

Ik was eens bij RC Speedworld Heemskerk op het moment dat er een Thunder Tiger verkocht werd. De verkoper wist de klanten te melden dat het verkrijgen van onderdelen geen probleem is, gaat allemaal via Duitsland. Dus je zou goed moeten zitten.

Laatst bewerkt:
Mooie vondst! Ziet er goed uit, zeker dat prijsje.
Alleen niet zo netjes van de verkoper dat hij de ad. niet weg haalt... niets irritanter dan je ergens op te verheugen, en dan te horen krijgen dat het al twee weken geleden verkocht is.

Ik was eens bij RC Speedworld Heemskerk op het moment dat er een Thunder Tiger verkocht werd. De verkoper wist de klanten te melden dat het verkrijgen van onderdelen geen probleem is, gaat allemaal via Duitsland. Dus je zou goed moeten zitten.

Ja dat vond ik ook. Ik had het geld 2 uur geleden overgemaakt, dus het kan wel kloppen dat hij hem nog niet weggehaald heeft.

Op ebay.de heb ik nog niet echt veel onderdelen kunnen vinden, maar ik hoop dat ik niet zo snel onderdelen nodig heb.

Ik ben benieuwd hoe ie zal rijden. Alleen jammer dat er een tamiya stekker op zit

mvg Bram

Ik heb sinds een jaartje ook een tweedehands AT-10 ES en ben er wel tevreden mee als eerste RC auto. Onderdelen vind je wel via ebay, of je bestelt asso delen (ik gebruik ook de online manual van de asso T3 om onderdeelnummers te vinden), maar ik heb nog maar weinig moeten bestellen (+er zaten wel wat reservestukken bij, maar ook daar moest ik nog niks van gebruiken).

Ik vind hem stevig, nog niks kapot aan, alleen de diff bleek na aankoop toch wel versleten en die vergde dus nogal wat werk (voor een beginner dan).

Momenteel zit er een EZrun 9T in met turnigy Lipo's en pro-line dirt Hawg banden (allound bandjes, voor op straat en eraf) en hij gaat heel lekker (meer dan snel genoeg voor op straat en eigenlijk te snel voor het indoor offroad baantje waar ik hem al eens testte, circuitwise). Ik heb wel nog niet de ideale tandwielverhouding gevonden, nu wordt de motor na 10 minuten toch heel warm (maar een motor termometer staat ook nog op mijn "to buy" lijstje. (ik heb gewoon te weinig tijd om volop met de hobby bezig te zijn, naast werk, gezin en andere hobby:-)

Ik ben maar een beginner dus weinig ervaring, maar ik vind het geen slechte beginners auto (waarmee ik niet wil zeggen dat jij een beginner zou zijn, dat weet ik niet, lijkt ook niet gezien je al 2 wagens in je sig hebt staan). Lijkt alleszins niet vlug kapot te gaan.

BTW: mooie aankoop hoor voor 76 euro, volledig RTR en al gekogellagerd, netjes!

PS: TS Bram of Mod: maak hier maar "algemeen Thunder Tiger at-10 EB/ET topic" van, ik ben ook wel benieuwd naar andere mensen hun ervaringen.

Trouwens hij wordt nog steeds verkocht,
hier: Thunder Tiger AT-10ES - Red 6525F32 RTR Radio Control RC Model Truck

De geupdate versie Thunder Tiger CORP. -- PHOENIX ST II NO.6539-F
Heeft iemand ervaring met die geupdate versie: ik zie niet onmiddellijk veel verschillen?

Laatst bewerkt:
Titel veranderd. Dat de diffs snel slijten daar heeft bijna elke auto last van.

Zou deze auto nog een beetje wedstrijd actief zijn. Voor de rallycup ofzo?

mvg Bram

Wel hij IS afgeleid van een wedstrijd auto van een goed aantal jaren terug, dus het antwoord is denk ik "ja, maar". Voor rallycup lijkt hij me wel geschikt, na de sowieso nodige aanpassingen (beter dirtproof maken adhv ballonnetjes en dergelijke).

Jazeker, ik rij vooral op de straat, op klinkers en wat in het gras
al denk ik eerlijk gezegd dat jouw Firestorm wel nog beter zal aanvoelen (ben het eigenlijk wel redelijk zeker), dus echt verbeteren zal je je niet doen.

Oke.

Ik denk dat ik mijn auto woensdag binnen krijg. Ik weet niet eens hoeveel turns die motor heeft, dat zal wel iets van 15 turns zijn ofzo

mvg Bram

Hoi,

Vandaag de auto binnen gekregen:
Hier een plaatje van wat er allemaal bij zat:

mvg Bram

Laatst bewerkt:
Nee, inderdaad, hij had er 1x mee gereden.

Ook zaten er 2 motortjes bij van 17 turns, en de zender kwam ook nog bijna ongebruikt in de doos.

iig was ie niet duur

mvg Bram

Jah, daarnet nog!

Rijd echt super lekker, sneller dan mijn firestorm. Ook op de bospaadjes erg leuk om te rijden. Echt een super auto :)

mvg Bram

Back