Algemeen Traxxas E-maxx Topic

So! heftig spul, vooral de ESC gaat slecht met sneeuw/water. hier zijn wel weer wat oplossingen voor maar persoonlijk wat er niet voor gemaakt is zou ik lekker houden zo.
Het zal niet de originele ESC zijn die erop zit want die krijgt zwaar te verduren met met 16.8 volt. Check hiervoor sneeuw topic.

Voorstellen met 2 problemen

Even kort voorstellen....

Ik ben bezig met de opbouw van mijn E-Maxx 3906 voorzien van wat alu (FLM chassis en Great Assembly bulkheads), kunstof (RPM draag armen, bumpers en beschermplaten) en wat andere soorten metaal (MIP CVD en Lunsford racing hinge kit). In de planning zit ook een brushless conversie, maar eerst de volgende uitdagingen oplossen met jullie waardevolle hulp. :D

Probleem 1 Vooras: Bij de constructie van de voor aandrijfas (onderdeelnummer 4951x) loopt de buitenkant van de as op een gegeven moment vast en wil niet meer verder over de binnenkant. Aan de andere as had ik niet deze probleem? Wat nu? Ik heb niet al te veel kracht er op gezet maar hij zit goed vast? :confused:

Probleem 2 Achteras: Na een jump was de achteras kapot waardoor ik besloten heb om een MIP CVD 1525 aan te schaffen. Nu probeer ik de achteras voorzien van een RPM True-Track in elkaar te zetten maar ik kom wat te kort. De dogbone van de cvd haalt de cup niet, terwijl aan de andere kant, voorzien van de reguliere RPM A arm het wel past. Wat doe ik nou verkeerd? Zie de foto's

emaxx_rear1.jpg

emaxx_rear6.jpg

emaxx_rear5.jpg

emaxx_rear4.jpg

emaxx_rear2.jpg

emaxx_rear3.jpg

Lijkt alsof je bij de bovenste een bearing bent vergeten. Het blauwe rubbertje zit namelijk ook helemaal in de knuckle.

Lijkt alsof je bij de bovenste een bearing bent vergeten. Het blauwe rubbertje zit namelijk ook helemaal in de knuckle.

Foto 1 laat beide assen zien
Foto 2 is de rechteras met de RPM true-track en te korte cvd
Foto 3 is de linkeras met de RPM 80462 a-arms en de passende cvd
Foto 4 is close-up van de linkeras
Foto 5 is close-up van de rechteras
Foto 6 is de hele rechteras van dichterbij

Ik bedoel dus foto 2, daar lijkt het alsof er een bearing mist.
Ik ken de hele wagen niet dus ik zal het wel fout hebben, maar dat was het eerste dat me te binnen schoot.

Ik zie hetzelfde als Nard, het lijkt erop dat in de axle carrier van de true track een lager mist (de grote lager aan de binnenkant van de axle carrier).

Edit: het nieuwere model E-Maxx heeft grotere lagers en dikkere aandrijfassen. De true tracks zijn hiervoor gemaakt. Dus oudere cvds passen niet...

Laatst bewerkt:
True-Track wordt met nieuwe grotere lagers aan de binnenkant geleverd.

Maar volgens RPM is de True-Track voor dezelfde type Emaxxen (2.5, 2.5R and 3.3 and 16.8) als de reguliere RPM A-armen 80462 in combinatie met RPM axle carriers 80582. De assen zouden toch ook gelijk moeten zijn of niet??? :confused:

Een workaround is dan de "fragiele" assen met de True-Tracks op de achteras gebruiken en de MIP CVDs op de vooras dus...

Dit staat op de site van RPM:

Tech Notes: This rear end kit works on all T-Maxx 2.5R, T-Maxx 3.3, E-Maxx 16.8 & Brushless versions. It can be adapted to work on earlier versions of the T/E-Maxx such as the T-Maxx 1.5, T-Maxx 2.5, S-Maxx & earlier E-Maxx versions simply by upgrading the axles & tie rods to T-Maxx 3.3 versions.

vindt de E-maxx wat strakker eruit zien dan de E-revo , zijn toch inwendig dezelfde auto's (servo's en ESC set )

Da's een kwestie van smaak. Beide hebben hun sterke kanten en zwakke kanten. Persoonlijk vind ik de ERBE leuker, dus ben ik daarvoor gegaan uiteindelijk. Aan de kwaliteit van de onderdelen zal het bij beide niet liggen.

enig nadeeltje is de niet spatwater bestendige ESC en Motor , tis wel een goede combo maar voor in de sneeuw en water , wordt het toch de douche muts erop.:rolleyes:

Het kan meer water hebben dan de meeste denken hoor. Mijn ERBE heeft aardig wat blubber gezien. Wel alles goed schoonmaken daarna.

mijn ervaring met de MMpro en de badmuts op de slash 4x4 is ideaal , wel denk ik om de print van de MMpro onder te dompelen in de plastic-dip, dit gaat ook met de MMM gebeuren.:rolleyes:

Voila, net voor de eerste keer op 4s lipo ipv de stock nimh's gereden. Snelheid en acceleratie liggen duidelijk veel hoger!
heb nog niet echt kunnen testen op een droog wegdek, maar in de sneeuw trekt hij al wheeilies!
Ben tog wel geschrokken van het verschil met nimh, aangezien het voltage tog iets lager ligt. Maarja de spanning zak weer zo snel niet in, en dat is duidelijk te merken!

grtzzz

Back