Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Vandaag wat vorderingen aan mijn E-Maxx gemaakt: FLM combo bulks, supermaxx towers en ofna shocks gemonteerd:

P1010136.jpg

P1010135.jpg

P1010138.jpg

Nu alleen de achterkant nog:

P1010137.jpg

Ja, maar de lipo's passen gewoon niet in hun daarvoor bedoelde bakje als het ware.

Oftewel, het gaat niet om de battery hold downs of straps maar puur om de ruimte in het chassis zelf.

Mooie maxx @ drk!

De lengte is het probleem niet, ze zijn te breed voor de ruimte bedoeld om de accu's in te bewaren, het gaat om een 3905 3d e-maxx chassis.

Zeer fraai!

:worship:

Respect Bro, wat een vette E-maxx zeg!
Ziet er echt bruut uit!
Rijd je er wedstrijden mee of zo?

P1010136.jpg

P1010135.jpg

P1010138.jpg

Nu alleen de achterkant nog:

Laatst bewerkt:
Inderdaad mooi spul UE, vooral het VBS systeem. Ook vind ik de zeer gelimiteerde piggyback shocks geweldig. Hier nog een supermaxxje van mij:

Foto-EL3SPLME.jpg

Trouwens, is dat een eigen cad ontworpen chassis of niet?

Baal van het feit dat mijn lipo's niet passen in mijn stock brushless e-maxx :(

Mooie supermaxx, onvoorstelbaar wat die dingen opbrengen op ebay.

Mijn chassis is inderdaad een eigen cad ontwerp, maar niet door mij ontworpen ;-). Ik wilde een eigen chassis, maar vind het gorillamaxx chassis te laag en dat ie teveel schroeven(oude model iig) nodig heeft om 'm in elkaar te zetten. Het FLM chassis vind ik weer te hoog. Dus het is een mengelmoes geworden, wat slechts een paar m4 bouten nodig heeft.

Even een vraagje :nosmile:

Bij de E-maxx zitten de pennen die door de "koppelingen" van de aandrijflijn lopen geborgt met een zogeheten E-clip.
Ik ben zojuist tot de ontdekking gekomen dat het monteren van deze
E-clips echt een:bad-words:karwei is!
Wat is nu de manier?, ik heb het tot dusver geprobeerd met een pincet een E-clip zit nu om de pen. De koppeling ( die van de aandrijflijn aan de onderzijde van de E-maxx ) zit nu netjes in elkaar alleen lukt het me maar niet om de E-clip aan de andere zijde van het pennetje eromheen te krijgen:help:!!!
Alvast bedankt!

Ik schuif de e-clips er altijd op met een kleine of grote platkop.

Afhankelijk van hoe groot de e-clip is..

excuses, gewoon een schroevendraaier..

Je moet er een beetje handig in worden, paar keer doen en dan weet je het wel.

Inderdaad mooi spul UE, vooral het VBS systeem. Ook vind ik de zeer gelimiteerde piggyback shocks geweldig. Hier nog een supermaxxje van mij:

Foto-EL3SPLME.jpg

Trouwens, is dat een eigen cad ontworpen chassis of niet?

Baal van het feit dat mijn lipo's niet passen in mijn stock brushless e-maxx :(

Mooie bak hoor!!

En ja VBS is erg mooi spul maar rete duur tegenwoordig,
ik heb nog 2 setjes piggy's liggen...

Ralf

Even een vraagje :nosmile:

Bij de E-maxx zitten de pennen die door de "koppelingen" van de aandrijflijn lopen geborgt met een zogeheten E-clip.
Ik ben zojuist tot de ontdekking gekomen dat het monteren van deze
E-clips echt een:bad-words:karwei is!
Wat is nu de manier?, ik heb het tot dusver geprobeerd met een pincet een E-clip zit nu om de pen. De koppeling ( die van de aandrijflijn aan de onderzijde van de E-maxx ) zit nu netjes in elkaar alleen lukt het me maar niet om de E-clip aan de andere zijde van het pennetje eromheen te krijgen:help:!!!
Alvast bedankt!

Is inderdaad even een handigheidje. Ik doe het met een klein punttangetje.

Doe het in een pendaalemerzak kan je gewoon doorheen kijken en als ie dan weg schiet ben je hem niet meteen kwijt!! De e-clips dus!!

Back