Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Ik weet niet hoe het zit bij brushless, maar bij brushed is het zeker zo dat we een hogere efficientie en langere rijtijden halen bij hogere voltages. Dat is ook een van de redenen dat we binnen robotcombat standaard onze motoren overvolten (dat en meer power voor minder gewicht).

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
!

Die mensen die zo lang kunnen rijden gebruiken vast een Euro 5 motor met Ad-blue technologie Dat zijn toch zulke zuinige motoren ;) in de transportsector.

Om je rijtijd te verlengen moet je in de winter je auto eerst een tijdje in de oven zetten op een graad of 40. Dan kan alles lekker op temp komen en das goed voor de capaciteit van je accus (kan wel tot 20% extra opleveren, dus extra rijtijd) daarna naar buiten en rijden maar.

Succes gegarandeerd

*dom gezeur modus weer uit*

nu graag weer on topic

Om je rijtijd te verlengen moet je in de winter je auto eerst een tijdje in de oven zetten op een graad of 40. Dan kan alles lekker op temp komen en das goed voor de capaciteit van je accus (kan wel tot 20% extra opleveren, dus extra rijtijd) daarna naar buiten en rijden maar.

Succes gegarandeerd

nu graag weer on topic

mmmmmhhh, wat zou ik vandaag maken. JA ik weet het gebakken e-maxx :rolling:

Succes gegarandeerd

nu graag weer on topic

OMG

Vandaag even voor het eerst gereden met de auto met 2 lipo's erin. Wat een verschil is dat zeg die auto wil maar 1 ding en dat is gaan. Kan niet wachten totdat het wat droger wordt en de zandbulten weer in kan.

Motoren worden wel erg warm maar ja dat is logisch. Heb nog een extra setje motoren liggen maar tegen de tijd dat die opgerookt zijn maar eens opzoek naar een mooi brushless setje

mooi man! ,
hoe zijn de banden? netjes verlijmd? er schijnen nog al wat problemen te zijn dat de banden een beetje "slingeren" en dat dat deels komt door het lange staan van de auto op de grond en deels door slechte fabricage ?

Banden zijn inderdaad niet helemaal gelijk en netjes verlijmd maar daar heb ik niet zon probleem mee. Auto is ook al 2 jaar oud en heb hem de afgelopen tijd helemaal uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Erg veel nieuwe dingen ongezet wegens teveel speling of gewoon weg stuk :) Maar dat vind ik het leuke aan de auto gewoon mee scheuren en doen en als het stuk is dan bestellen we gewoon wat nieuw plastic.

Hoop alleen nu met de lipo's dat ik niet meer zoveel geld aan accu's kwijt ben want ze branden regelmatig af..

To be continued

Ja klopt inderdaad, heb twee liposavers in de body gebouwd zodat ze goed zichbaar zijn tijdens het rijden. Viel me niet tegen heb ruim 20 minuten gereden voordat de saver blauw begon te knipperen. Temperatuur van de motoren lag rond de 50 graden dus dat viel me nog mee, de esc zat rond de 25 graden.

De accu's worden te warm, waarschijnlijk door te zware belasting maar goed moeten ze maar tegen kunnen. Dat gaat ook wel een tijdje goed alleen op den duur dan zit er in het pack toch een wat mindere cel die nog warmer worden en die begint dan te "koken". Het plastic smelt er dan al wel af maar op een bepaald moment heeft die slechte cel geen capaciteit meer en heb je aan de rest van de accu ook niks meer. De meeste 8,4 Volt packs zitten ook onlogisch in elkaar (3x2 naast elkaar en 1 er boven).

Maar geeft niks lipo's zijn nog eens veel goedkoper ook dus dan maar wat meer motoren erdoor rijden die kosten toch bijna niks

Back