Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Op de slash ultimate zit de zelfde pinion als op de Max ,Die heeft daar ook nooit geen last van gehad.
Sta er trouwens van te kijken hoe lang deze pinoins mee gaan op de Maxx
Aangezien het gewicht verschil tussen de maxx en de slash 4x4.

ja, daar zit ook wat in. Tappen of een nieuwe pinion voor het geval dat wat Q-racing al eerder vermeldde. Tot nu toe heb ik nog geen problemen met mijn pinion gelukkig (even afkloppen). Maar als er iets mis gaat met mijn pinion maar meteen een robinson racing pinion kopen. Bedankt voor de tip ;)

Heeft er iemand hier ervaring met Sway Bars op de maxx?

omdat hij snel om valt in de bochten?
Nee geen ervaring , wel gedacht om ze aan te schaffen , uit eindelijk niet gedaan omdat het(nog)niet nodig is , aanpassing van de schokbrekers en camber (negatief)was voldoende.;)

Laatst bewerkt:
nou dat valt de laatste tijd wel mee sinds ik er stugger veertjes opgezet heb is de weg ligging al een stuk verbeterd.
Maar voor nog een betere wegligging en nog harder door de bocht kunnen zonder dat die idd omrolt.

gr

ik denk dat het zoiezo de wegligging verbeterd maar het is en het blijft een monstertruck die zou nou eenmaal eerder in de bochten omvallen dan een buggy.

Zo ben ik ook al benieuwd met welke bandjes en velgjes jullie rijden op de maxx en waar je ze gekocht hebt?
Ik tot nu nog de stock banden maar bij vol gas onroad nadat ze baloone beginnen ze te flapperen ook na het centrifugeren van de band (na bv 10 min rijden).

Ze zitten erin omdat als je springt wel lucht moet kunnen ontsnappen.
Alleen gaat al het zand in de velg en wordt tegen de band aangedrukt ( waar het nergens heen kan )
Dus als je die gaten aan de binnenkant dichtmaakt kan er geen zand meer in de velg komen, en wat er inzit wordt door de kracht eruit gegooid door de buitenkant van de band. 2 gaatjes van ong 2á3 mm opgelijke afstand zou voldoende moeten zijn.
Dat geklapper kan door het zand komen wat al in je band zit , en dat veroorzaakt onbalans en slijtage aan je foam.

Dus als je die gaten aan de binnenkant dichtmaakt kan er geen zand meer in de velg komen, en wat er inzit wordt door de kracht eruit gegooid door de buitenkant van de band. 2 gaatjes van ong 2á3 mm opgelijke afstand zou voldoende moeten zijn.
Dat geklapper kan door het zand komen wat al in je band zit , en dat veroorzaakt onbalans en slijtage aan je foam.

Tapen de banden aan de binnenzijde is een betere oplossing, moet je wel de band van de velg loshalen en weer opnieuw lijmen.

Laatst bewerkt:
centrifugale krachten ( of hoe je het ook schrijft ) , wel eens van gehoord?
Daardoor wordt het zand ook zo weer naar buiten geslingerd.
Denk dat elke wedstrijdrijder dit zo heeft, en dat zal ook niet voor niks zijn.

zal wel, maar de standaard banden van de e=maxx staan bekend om hun balloon effect, tapen aan de binnenzijde geeft een goede verbetering , het gebruikte foam, als er al foam inzit, is dus danig slap .Centrifugale krachten zorgen ervoor dat idd het zand eruit kan worden "geslingerd"maar dan zou ik de gaten aan de binnenzijde niet dichtmaken ,maar alleen twee gaatjes aan de buitenzijde erbij maken , zodat er altijd lucht uit de band kan na het landen van een jump .;)
:cool:

ik heb er vier zitten, maar drie is ook prima. percies recht tegen over elkaar hoeft niet maar het werkt natuurlijk beter dan 2 naast elkaar.

Ik ben nu een paar dagen bezig met mijn zoektocht naar een nieuwe motor. Nou krijg ik van verschillende winkels ook verschillende informatie.
Er zijn er die zeggen dat een 540 of 550 motor perfect is voor mij E-Maxx.
Maar andere geven aan dat die te zwak zijn en niet niet genoeg torque hebben om de wagen goed te kunnen aandrijven.
Verder zijn er 2 die me een bepaalde motor hebben aangeraden. De Vortex8 2500kV

LRP - Vector8 Brushless Modified 2.500kV

Zijn er mensen die met deze motor ervaring hebben. En wat vinden jullie van deze motor??

de mmm combo is 2200Kv daarmee komt ie aardig van zijn plek zal met een 2500Kv niet veel anders zijn,echter zou ik meer naar een 2200 of 2000 Kv motor gaan,ook ivm met de warmte / trekkracht , daarbij nog een 1/8 ESC en lipo's zal je niet veel ver van de MMM combo zitten , de motor van LRP ken ik niet, en ligt al rond de €130

Laatst bewerkt:
Ik ben nu een paar dagen bezig met mijn zoektocht naar een nieuwe motor. Nou krijg ik van verschillende winkels ook verschillende informatie.
Er zijn er die zeggen dat een 540 of 550 motor perfect is voor mij E-Maxx.
Maar andere geven aan dat die te zwak zijn en niet niet genoeg torque hebben om de wagen goed te kunnen aandrijven.
Verder zijn er 2 die me een bepaalde motor hebben aangeraden. De Vortex8 2500kV

LRP - Vector8 Brushless Modified 2.500kV

Zijn er mensen die met deze motor ervaring hebben. En wat vinden jullie van deze motor??

Het zijn nou niet echt de "top" motoren, op verschillende forums wordt er problemen aangegeven een meestal een HETE motor. Wat je ook niet wilt.

Back