Algemeen Traxxas E-maxx Topic

@diver thanks maar ik krijg hem een van deze dagen zelf binnen!

Voor de rest. Ik denk dat ik die E-Maxx er ook uit trek met mijn Rustler op 3s, ik heb de auto zelf nog niet eens maar als ik naar filmpjes kijk DENK ik van wel. Mijn Rustler is namelijk best makkelijk en hard weg te trekken als je een beetje gevoel hebt.

Maarja ik zie het wel. Ik heb de E-Maxx niet gekocht om snelheden van boven de 100 te pakken. Zoals diver zegt 6s is leuk maar teveel van het goede en dat geloof ik best. Heb hem merendeels gekocht omdat ik gewoon een krachtige 4WD monstertruck wilde. Echt iets wat mijn Rustler dus niet had, met name die 4WD. En de MMM is natuurlijk geweldig mooi meegenomen.

Ik heb de E-Maxx binnen maar op 3s doet hij helemaal niks. Gaat niet eens aan. Als ik de 2s en de 3s erin doe dan gaat hij wel aan maar piept hij een maar keer en schakelt hij zichzelf uit. Waarschijnlijk omdat de twee accu's niet de zelfde specificaties hebben. Maar is er iets mis als hij op een enkele 3s niet aan gaat?

Omdat je maar 1 stekker aansluit heb je het circuit niet rond.
Dan moet je even een Traxxas stekker pakken/kopen die op een accu gaat, en die doorverbinden.
Zoiets dus, alleen dan met een Traxxas connector:

Modelsport UK Deans ESC Loop Connector MSC3353X

Dan heb je het circuit rond, en doet hij het waarschijnlijk wel.
Dat de accu's verschillende specs hebben weet de ESC trouwens niet hoor..
Maar probeer eerst eens wat ik hierboven heb gezet.

Nog even geprobeerd. De ESC schakelt zichzelf niet uit maar de fan stopt wel met draaien. Daarna knippert het ontvangerlichtje rood en het middelste lichtje van de ESC brandt oranje/geel.

Heb de zender en ontvanger werkend gemaakt. Alleen raar dat de fan nu alsnog stopt met draaien ookal stuur ik en geef ik gas.

Heb je al accu´s dan?
Anyway, veel plezier alvast, en laat even weten hoe het gegaan is!

Bedankt. Accu's heb ik ja. De twee Turnigy Nano-Tech 5800mAh 30-60C. Maar nog ff een vraagje. Heb heel even gekeken (echt maar 30 seconden) op de 3s + 2s. Alleen had hij voor 5s wel verdomd weinig kracht. Maar het was maar heel even, 1x volgas. Maar geen wheelie niks. Maar misschien ligt het aan de vertanding/slipperclutch ofzo. Weet niet wat er nu in zit. Hij remt wel als een gek. 1x vol remmen en hij lag ondersteboven. Trouwens. Mijn 3s hardcase past niet in het vakje, dus ik kan de klep er niet op doen, daarvoor is de 3s te hoog!

Dat van de klep die niet dicht kan komt waarschijnlijk omdat je hardcase pakketten gebruikt.
Check je slipper even, helemaal vast draaien, en dat 1/3 e slag los.
Maar ik denk dat je langer moet rijden om dat even te testen en te zien allemaal.
Maar de slipper checken is sowieso een aanrader, kost niet zoveel tijd, en kan je veel schade besparen.
Wat betreft de rem, koop zo snel als je kan een Castle link, dit is zeer handig, er is veel in te stellen.

Thnx. Heb de slipperclutch al bijgesteld. Stond veel te los...
Heb hem een paar hele slagen ingedraaid en dan ik denk 3/4 slag terug.

Oké, alvast veel plezier, en ik ben benieuwd!
Een tip, zoek wel een grote plek op, zonder overstekende bomen, paaltjes etc ;)

Oke ik zit met 2 problemen.

1. Mijn ESC fan slaat niet aan. Ook niet als ik dikwijls 12 minuten rij. Op 4s hé. Volgens de verkoper zou de fan aanslaan na 5 minuutjes rijden. De ESC voelt niet heet aan, maar ik weet niet precies waar ik moet voelen.

2. Hij gaat echt bizar langzaam. Ik rij op 4s en hij gaat echt niet harder dan 40. Mijn vertanding is dan wel 17/68, ik weet niet of deze vertanding heel laag is of zo? Hij heeft wel echt veel koppel maar een backflip zit er niet in. Ook al heb ik een wheeliebar. Zoveel koppel voor een backflip heeft hij niet.

Laatst bewerkt:
Stock is 20/68, dus je pinion is twee tanden kleiner dan stock, dus is je topsnelheid lager..
Ik zou eens een 20T pinion proberen, dan ga je vast harder.
Vol alles eens in in deze link, dan heb je een idee:

R/C Calculations

Qua fan, die slaat aan als de ESC te warm word, dus dat verschilt per rijstijl etc.
Als jij zegt dat hij niet warm aanvoelt zal hij dus ook niet aanslaan..
Dus dat kan na 5 minuten zijn, het kan ook na 20 minuten zijn, daar kan je niets over zeggen, dat is afhankelijk van hoe je rijd.
Wat ik echt aanraad is om een Castle Link te kopen, dan kun dat volgens mij instellen, net als de remmen waar je het over had, en nog veel meer.

Back