Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Ja maar daar kon ik het dus niet vinden! Maar idd als het de Servo Saver is dan moet dit het zijn, bedankt voor uw hulp!

Ja thanks maar heb alles in een mapje gedownload zodat ik er snel bij kan. Kon het onderdeeltje alleen niet in de exploded view vinden omdat het daar uit elkaar was denk ik. Maar ik heb alles opgeslagen, ook voor m'n Rustler. Bij die is het helemaal een eitje om een onderdeel op te zoeken.

Maar bedankt :rolleyes:

Je moet inderdaad het onderdeel in je link hebben.
Hij hoort wel wat te bewegen, wat wondertiger al zegt, maar natuurlijk niet al te veel, anders stuur je niet scherp..

En wat in je filmpje staat zijn inderdaad de magneten, als je hem op het eind sneller beweegt, hoor je al dat het beter word.

hoi rajeev

ik heb nu mijn maxx een paar weken en ik kan je in elk geval al aanraden zo snel mogelijk je aandrijfassen te vervangen door mips
ik heb er op 1 dag 3 kapot gedraaid en dat op 4s lipo

ik moet er wel bij zeggen dat we op het strand aan het raggen waren dus hij heeft wel afgezien en ook veel jumps.

wat je fan op de esc betreft.
die van mij draait ook bijna nooit. die komt enkel in gang als ik een bolderkar met onze zoon achter de wagen heb hangen en die dan voortsleur.
de kleine vind dat zalig.

ok ik weet dat zo iets vragen is om problemen op lange duur maar langer als 5 minuten doe k t niet om de zaak niet te warm te laten worden.

in verband met je lipos
ik heb er nu 6 aangekocht bij hobbyking van 7600mah
softcase maar ze zitten zo strak in de beugels dat er eigenlijk weinig kan gebeuren
ik kan er ongeveer 45 minuten tot een uur mee bollen per set maar das wel doorrijden en niet rustig aan
nu alleen nog een 4 poorts lader er bij en ik kan er tegen

Oke mooi! Ik heb nu onroad een paar rustige stukjes gereden. 1 keer offroad maar dus de Servo Saver gebroken na best een harde klap. De aandrijfassen zijn bij mij nog helemaal heel. Het blauwe rubbertje is wel gescheurd maar ik denk niet dat dit een heel groot probleem is, die is bij 1 aandrijfas gescheurd.

Ik moet ook meer lipo's kopen idd. Ook al op 6s gereden? Zo ja hoe bevalt het?

inderdaad de servo saver is in 2 stukken en dit is schuin zodat ze kunnen scharnieren
lijm er tussenuit halen en zo snel mogelijk voor de servos of de verbindingsassen de geest geven

dat rubber aan je as is t begin van de misere
nu kruipt er zand tussen de schuivende delen en zal het rap gedaan zijn

dat rubber aan je as is t begin van de misere
nu kruipt er zand tussen de schuivende delen en zal het rap gedaan zijn

Al dat rubber heeft voor mijn gevoel maar één functie; het ziet er leuk uit. Het helpt absoluut niet tegen zand of wat dan ook. Het belangrijkste deel van de as waar het wel een functie zou kunnen hebben heeft geen rubber afdichting; de kruiskoppelingen aan de diff en de wielkant.

Gewoon er af slopen en het spul regelmatig uit elkaar halen en goed onderhouden werkt naar mijn mening het beste.

Hm, uit mijn ervaring helpt het rubber dus wel degelijk. Ik heb momenteel 4 van zulke assen op mijn E-Revo. 3 daarvan hebben nog geheel intacte rubberen hoezen. Deze 3 schuiven perfect in en uit elkaar. De 4e is de hoes geheel van gescheurd, met als resultaat dat deze as compleet vast zit. Je hebt een tang nodig om deze nog uit te kunnen schuiven. Rijp om te vervangen dus. Ik zou zeker bij de Traxxas sliders het rubber laten zitten als je in een zanderige omgeving rijdt.

Ach ik denk dat ik mijn auto een keertje bij een modelzaak breng, Quartel ofzo. Aan de onderkant zijn de inbusschroeven dolgedraaid, de kop dan. Als ik mijn inbus erin stop, draait hij dus door als ik probeer te schroeven terwijl hij niet schroeft. Hij draait gewoon over de schroef heen zegmaar. Dus mijn servo saver kan ik niet vervangen. Van de rubbertjes kan ik dan ook een nieuwe erop zetten, die kan je los krijgen.

Zou nie meer gaan rijden anders heb je gauw nieuwe servo's nodig. Gewoon even langs modelzaak, misschien valt servo saver nog te redden als het niet al te goed gelijmd is.

Oke maar hoe moet ik het oplossen die dolgedraaide schroefkoppen?

Ik zat te denken om een streepje te zagen zodat ik er met een platte schroevendraaier ik kan maar het gaat echt moeilijk tot niet zagen in zo een kleine ruimte!

Er zijn vele manieren daarvoor waarvoor andere je waarschijnlijk betere uitleg kan geven dan ik, maar hoe heb je die al zo snel dol gedraaid eigenlijk? Ik heb er in 6 maanden tijd nog geen 1 dol gedraaid met hoofdzakelijk bijgeleverd gereedschap hoofdzakelijk. Alles is nog goed. Moet nog steeds een mooi setje aanschaffen van de maten die ik nog niet heb liggen in eigen gereedschap.

Ik heb geen dremel. Wist niet eens wat het was :p. Is er geen simpele manier om het eruit te halen?

Wesley ja weet ik niet! Er zijn 4 schroefkopjes gewoon versleten.

Zit toch al 3 jaar zonder dremel en tot dusverre gaat het prima:). Heb daarentegen wel mooi schroef removal tooltje, werkt zelfs beter als een dremel :p

Back