Algemene vliegersvergadering 2020 RB zweef

Discussie in 'F3-RES' gestart door specialpainter.nl, 15 jan 2020.

  1. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Geachte dames en heren,
    Zoals aangekondigd de definitieve agenda voor de jaarvergadering Rb zweef 2020 te Harderwijk.

    1. Opening

    2. Aanstellen notulist .
    3. Financieel overzicht rb zweef.

    4. Rondgang per klasse door de sectievoorzitters. Hierin stellen we vast welke besluiten de sectie vergaderingen hebben opgeleverd. Veranderingen en bevestiging van sectievoorzitters en eventuele andere sectie commissie leden worden hier dan ook vastgesteld.

    5. Modelvliegsport-ontwikkelingscommissie (in oprichting), bestaande uit Rob Metkemeijer, Rein Ganzinga en ondergetekende. Uitleg over het doel ervan en hoe dat concreet toe te passen als organisatie van een klasse.
    *Korte pauze. Vooral bedoeld om men even gelegenheid te geven te overleggen met elkaar aangaande punt 6.

    6. Voorstel '' maximaal aantal tellende wedstrijden voor een NK''.

    Maximaal 5 tellende wedstrijden voor een NK, geldend voor alle klassen binnen de commissie RB Zweef.

    Toelichting:

    De gedachte hierachter is het volgende; de agenda is tegenwoordig overvol wat geplande wedstrijden betreft, niet verwonderlijk wanneer er ook nieuwe klassen bijkomen of zijn gekomen. Het is praktisch gezien vrijwel onmogelijk als planner niet tegelijk met andere klassen te plannen. Om over de privé aanvragen van piloten die ook internationaal vliegen nog maar te zwijgen.

    Tegelijk is er de wens van piloten en zeer zeker ook vanuit de KNVvL om vooral meerdere klassen te vliegen.

    Ikzelf zie de problemen en gelukkig ook de oplossing in het aantal wedstrijden wat geldt voor een NK. Dit voorstel hoeft absoluut niet te betekenen dat men minder vliegt, plan voor mijn part 10 wedstrijden. De 5 strepers die dat oplevert geeft men de mogelijkheid hun hobby ook in andere klassen te beleven.

    In mijn ogen is het een werkbaar compromis wat ten goede komt aan alle klassen binnen RB Zweef. Ik hoop dan ook op veel stemmers zodat duidelijk wordt wat algemeen gezien nu de wens is.

    Ik wil graag dat dit voorstel in de verschillende sectiev ergaderingen besproken wordt. Dan kan er in deze vergadering middels een stemming een besluit over worden genomen. Voorafgaande hieraan ben ik graag bereid vragen te beantwoorden.

    7. Bekendmaking podiumplekken. Uitreiking medailles en oorkondes.

    8. Verkiezing voorzitter RB zweef en penningmeester RB zweef.
    Ik stel mij NIET herverkiesbaar als voorzitter RB zweef, kandidaten kunnen zich melden . Bij geen nieuwe kandidaten is er een mogelijkheid om een interim voorzitter
    te verkiezen die de zaken tijdelijk op zich neemt.
    Rein Ganzinga is als penningmeester WEL herverkiesbaar.

    9. Rondvraag

    10. Sluiting vergadering

    In een eerdere mail sprak ik over F5K. Voorlopig is deze klasse in een nog opstartende fase en voorlopig ondergebracht bij RB Electro vanwege de F5-benaming. Bij F5J was even sprake van overhevelen naar rb zweef, maar daar was na overleg niet genoeg draagvlak voor om het als voorstel in te dienen. Vandaar dat het nu niet bij RB Zweef op de agenda staat. Er komen dit jaar dus GEEN nieuwe klassen binnen rb zweef.

    Rest mij nog een verzoek aan de subcommissie voorzitters deze mail aan hun piloten door te sturen ter informatie.
    Voor mensen die wel een stem op het voorstel willen uitbrengen, maar niet aanwezig zijn op de jaarvergadering, is er een mogelijkheid om door middel van een email toch je stem te laten horen.
    Het email adres waar je je digitale stem naartoe kan sturen is; merlijn@specialpainter.nl

    Vincent Merlijn

    Voorziter SC RB zweef


    De vliegersvergaderingen 2019/2020 zullen worden gehouden op zaterdag 25 januari 2020.

    Net als de afgelopen jaren zal dit zijn in het voorlichtingscentrum van het

    Bouw & Infra Park Ceintuurbaan 2
    3847 LG Harderwijk.

    Het volledige dagprogramma zal door de sectie voorzitters onder hun piloten worden verspreid.
    Als voorzitter hoop ik op een gezonde opkomst, komt dus allen!
     
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Amigo II vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina