Dit lijkt me wel een belangrijk aandachtspunt, vooral voor de mensen die met de 3G unit in grotere heli's en dus met zwaardere servo's vliegen
Op Helifreak loopt een draad over een voedingsprobleem van de align 3G flybarless unit.
Hier schijnt een ontwerpfout in te zitten wat de stroomvoorziening van de swash servo's betreft.
De voedingsspanning wordt van de ontvanger naar de 3G unit alleen doorgegeven via de aileron kabel, dit is maar een dun draadje en kan de benodigde stroom voor de digitale swash servo's niet leveren waardoor al bij gemiddelde belasting van de swash servo's de voedingsspanning naar deze servo's inzakt en ze dus een stuk minder presteren.
De investering in een goede zware BEC in je heli wordt dus bij gebruik van de 3G unit teniet gedaan.
HeliFreak - View Single Post - Read: 3G Servo Bus Concern
Read: 3G Servo Bus Concern - HeliFreak
Op Helifreak zijn al wat mensen die dit getest hebben en bevestigen maar Align geeft geen reaktie.
Het probleem is vrij eenvoudig te verhelpen door een extra voedingsbus voor de servo's te maken.
Op Helifreak loopt een draad over een voedingsprobleem van de align 3G flybarless unit.
Hier schijnt een ontwerpfout in te zitten wat de stroomvoorziening van de swash servo's betreft.
De voedingsspanning wordt van de ontvanger naar de 3G unit alleen doorgegeven via de aileron kabel, dit is maar een dun draadje en kan de benodigde stroom voor de digitale swash servo's niet leveren waardoor al bij gemiddelde belasting van de swash servo's de voedingsspanning naar deze servo's inzakt en ze dus een stuk minder presteren.
De investering in een goede zware BEC in je heli wordt dus bij gebruik van de 3G unit teniet gedaan.
HeliFreak - View Single Post - Read: 3G Servo Bus Concern
Read: 3G Servo Bus Concern - HeliFreak
Op Helifreak zijn al wat mensen die dit getest hebben en bevestigen maar Align geeft geen reaktie.
Het probleem is vrij eenvoudig te verhelpen door een extra voedingsbus voor de servo's te maken.