Align 450 PRO staart problemen.

Het zoveelste topic, ik weet het. :(
Maar zoals de titel beschrijft, ik krijg mijn staart niet strak van mijn align 450 pro. De kitt is splinternieuw. speling is minimaal. alles loopt super soepel.
gyro is een spartan quark. in combi met de align ds 520.
Normaal gesproken moet ie dan super straks zijn.
servo heveltje is haaks afgesteld. en dan is ie op de staart precies in het midden. maar toch blijft hij tijdens het hooveren ligt naar links en rechts slaan. ongeveer 3a5 cm heen en weer. met de gain spelen maakt niks uit.
Zijn er nog suggesties waar ik naar kan kijken?

Groetjes Matthijs Brandenburg.

Speling in de aansturing zit er bijna niet in.. minder in iedergeval dan mijn 250. en die vliegt goed.
delay staat er niet in.
stroefheid is er ook niet.. erg soepel allemaal.
lagers zijn nieuw en draaien soepel. throttle curve, zoals align hem aangeeft.
standaart align bec en motor.. trottle curve is nu 0-50-65-85-100%
maar het is alleen tijdens het hooveren. tijdens het vliegen heb ik het niet.
alles is gecheckt, is er een manier om de gyro te checken?

Het kan ook de align governer mode zijn check je esc dan is je motor toerental niet gelijk, uit zetten en flatline curve proberen idle up1

Ik ken je verhaaltje van mezelf ;-)

heb ook veel last gehad van een dergelijk probleem, alleen dan met een gp780 met ene 9257 erachter.
Ik heb dat ding zelf gebouwd, alles liep goed, dus loop je jezelf meteen op de klippen qua probleemoplossing

Want, als alles goed is, doet hij dat niet.

Gyro en servo zelf lijkt me zeer sterk dat het daar in zit

Loop gewoon nog eens door je gyro menutje heen, en stel alles nog eens opnieuw in. Misschien heb je per ongeluk alsnog wat delay ingesteld

De handleiding van align heeft op het punt van de throttle curve vast gelijk voor veel mensen, maar bij jou blijkbaar niet.
Door de grote "stappen" tussen de punten is de motor eigenlijk continu bezig met optoeren en aftoeren. Hierdoor heb je dus continu koppelverschil, dus moet de staart hard werken om dit in het gareel te houden.
Tijdens de vlucht heb je hier minder last van, omdat de staart hier geholpen word door de wind.
Dus, probeer eens een 0-75-75-75-75 curve, juist in normal
Wel opletten dat de soft start aanstaat.

Probeer die eerst eens.
Kleine moeite om uit te testen. ik verwacht niet dat je toerental veel zal veranderen, aangezien je nu ook rond die 75% hoovert, dus de gain zal redelijk hetzelfde moeten blijven

Loop ook je regelaar even opnieuw na. Tel gewoon de piepjes eens tijdens de opstart..
Die van mij presteerde het nog wel eens om ZELF zijn governor aan te zetten. Hoe hij het deed, geen idee. Maar hij deed het. Gewoon een half jaar zonder problemen vliegen, problemen krijgen, en uit ellende op ene gegeven moment de regelaar eens aangeluisterd. Daarna problemen weg.

Mijn punt, sluit niets uit, eerst echt zelf controleren
Niet zomaar er van uit gaan dat het is zoals jij denkt dat het is

Thanx student. Dat is nuttige info waar ik wat aan heb.
Helaas is het weer niet geweldig om test vluchtjes te doen.
Maar nu heb ik wel alle tijd om alles goed na te lopen.
Donderdag avond kan ik pas test vliegen. Aangezien ik woensdag een bruiloft hebt.
Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt zover.
Groetjes Matthijs.

Ook de Torque tube kan problemen geven.

Zorg dat het lager uit het midden zit ( volgens de manual dus.) Ik heb met een gp 780 op de Pro ook lang zitten klooien. Mijn probleem zat in de TT.

Ik had het opgelost door de TT maar 1mm speling te geven. Staart er af halen TT strak in de tailcase steken dan de boom strak in de boomblock monteren en 1mm terug trekken.

Zorg ook dat de kabels van gyro mooi vrij zitten.

Hope this was helpfull and enjoy!!

:confused: Verder boven schrijft Student over throttle en hover met 75.
Ik heb een T Rex 450 met belt en flybaar, die gewichten aan de flybaar heb ik verweijdert. in normalmode moet ik voor hover meer dan 70 instellen, idle 1 = 83, idle 2 = 88, je hebt 00-50-65-85-100 geschreven, volgens mij is dat iets te langzam en de heli woord onrustig bij hovern

beter is een vlakke curve na midstick bijv 0-45-80-80-80 oid maar vlak na midstick. Vliegt een stuk rustiger.

De heli reageert dan alleen op pitch verandering en niet op toerental.

Problemen zijn nog niet opgelost.
Ik vlieg nu op 75 vlak. En dat gaat wel goed. Alleen staart is nog steeds niet strak.
Nu wil ik mijn bec opnieuw instellen.
Maar ik kom niet in het menu. Gaat om de standaart 35A bec van align.
Als ik zender op volgas zet, en lipo aansluit. Dan piept hij alleen maar heel snel achter elkaar.

Throtle curve aangepast. Nu kon ik hem wel opnieuw instellen.
Gelijk ff test hoover gedaan ;).
Super blij nu. Hij is snaar strak.
Bedankt voor jullie hulp.
Het zat hem dus in de bec.

Waarschijnlijk toch de governor aan gehad...

Redelijk irritant, maar als je het eenmaal weet is het snel gevonden ;-)

Gefeliciteert iig :mrgreen:

Back