Align 450 pro traag op de staart

mag ik eens weten waarom die endpoints verhogen zouden helpen? als de staartrotor mechanisch tot het einde beweegt?? ik stuur in de vlucht met de rudderstick volledig tot het einde dus in de vlucht is de staartrotor dan ook volledig uitgestuurd toch?

Niet noodzakelijk. Mechanische endpoints zijn niet automatisch de 'endpoints' die je haalt door je rudder stick tot het einde te trekken. De software instellingen in de zender bepalen hoe ver de rudder mechanisch gaat voor je volledige stick uitslag. Kan heel goed zijn dat je mechanisch maar 50% haalt door op je stick 100% rudder te geven. (zeg nu maar wat cijfertjes maar je snapt wel wat ik bedoel ;))

Ik heb de post nog eens nagelezen. Wat wellicht je (bekende) probleem is is dat het asje waarop de tailrotorhead draait te kort is. Gaat om pakweg 2 mm. Heb even geen foto, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Kijk even na of dat asje tevallig door je tailrotorhead heen steekt, en probeer hem wat terug te trekken/monteren.

Daardoor krijg je meer pitch, en dat wil je

Ik heb een plaatje gevonden van een aanpassing (als nodig) maar doe als je dit doet doe het niet zo. Je moet aan het einde een stukje laten zitten anders kan de tailrotorhead er af schuiven.

Groet
Martin

Laatst bewerkt:
Ik heb de post nog eens nagelezen. Wat wellicht je (bekende) probleem is is dat het asje waarop de tailrotorhead draait te kort is. Gaat om pakweg 2 mm. Heb even geen foto, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Kijk even na of dat asje tevallig door je tailrotorhead heen steekt, en probeer hem wat terug te trekken/monteren.

Daardoor krijg je meer pitch, en dat wil je

Ik heb een plaatje gevonden van een aanpassing (als nodig) maar doe als je dit doet doe het niet zo. Je moet aan het einde een stukje laten zitten anders kan de tailrotorhead er af schuiven.

Groet
Martin

Zou dit eens bekijken en proberen vooraleer ik aan de zender instellingen begin te prutsen. Lijkt me goeie tip Martin :yes:

Ik heb de post nog eens nagelezen. Wat wellicht je (bekende) probleem is is dat het asje waarop de tailrotorhead draait te kort is. Gaat om pakweg 2 mm.

Uitgaande van een correcte setup is een T-rex 450 makkelijk in staat om binnen een seconde rond te draaien bij fast forward flight. Harrishawk schrijft dat het 4 seconden duurt. En dat zit hem echt niet in die 2 mm. De slider tikt maar zelden zijn mechanische aanslag aan.

Een voorbeeld, ok het is geen 450 maar gaat om het idee. Wel mooi om te zien trouwens.

Laatst bewerkt door een moderator:
mag ik eens weten waarom die endpoints verhogen zouden helpen? als de staartrotor mechanisch tot het einde beweegt?? ik stuur in de vlucht met de rudderstick volledig tot het einde dus in de vlucht is de staartrotor dan ook volledig uitgestuurd toch?

ik vroeg me eigenlijk ook af hoe het precies zat.
dit filmpje maakt een heleboel duidelijk. Mooi om te zien
Max rudder op de zender geven zorgt dus niet altijd voor maximaal afgestelde uitslag

hallo, ik heb dus die endpoints hoger gezet en de expo eens wat verhoogd, dus vanalles uitgeprobeerd maar het helpt niet echt. hier zie je hoe ik eens 360° draai. zoals je ziet zal dit niet zorap gaan. en ik stuur met mijn stick volledig tot het eind.

en niet opletten als mijn loopings niet zo goed zijn. het is nog maar de 2e dag dat ik loopings doe. ik vlieg namelijk nog niet zo zo lang hehe
3h16wJATeAc[/media] flight first 3D - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de 2de dag loopings zijn ze prima! Netjes gevlogen hoor :thumbsup:

Het lijkt er in ieder geval op dat je geen last hebt van tail blowouts, de kracht van de staart is dus prima in orde. Zou de instelhoek van de staart onvoldoende zijn dan krijg je zeker tail blowouts met de figuren die jij vloog.

Ik heb het idee dat de gyro dit als maximaal gewenste snelheid ziet. Ofwel maximaal 120 graden per seconden, terwijl dit ongeveer 360 p/s moet zijn

Heb je bij het instellen van de Quark, de stap waarbij je de richting aan moet geven, de stick wel volledig de hoek in gedrukt? Hiermee geef je de richting aan en de maximale uitslag van de stick.

hmmm, dit zal ik morgen eens herinstellen. Misschien is dit inderdaad een fout. Ik weet niet meer of ik hem volledig tot het eind heb geduwd. Alvast bedankt voor de tip!

EDIT: heb vanochtend de instellingen van de gyro opnieuw gedaan. en ja hoor!!! heb daarnet de heli eens in de lucht gestoken en nu draait de heli zoals het moet :) stuur ik de hekrotor volledig uit dan kan je hem amper volgen "bij wijze van spreken" hehe. danku JoobB voor de tip.

hoe simpel het soms niet kan zijn hé. Ik heb die heli al bijna 2 jaar maar heb er lang niet mee gevlogen omdat de instellingen niet lukten ook qua swash... dus ben maar sinds een maand of 3 volop beginnen trainen. heb ondertussen ook een align TREX 450 pro gekocht flybarless. maar daar zal ik vanaf volgende week mee beginnen trainen. (morgen laatste examen )

Laatst bewerkt:
Als je in je zender de Servo Travel Adjustment van de Rudder aanpast (onder de 100, beide richtingen), dan vertraag je de staartbeweging. Ik had zo eens een slechte afstelling gedaan en mijn heli deed er bijna 5 sec over om 360graden rond te draaien.

Als je in je zender de Servo Travel Adjustment van de Rudder aanpast (onder de 100, beide richtingen), dan vertraag je de staartbeweging. Ik had zo eens een slechte afstelling gedaan en mijn heli deed er bijna 5 sec over om 360graden rond te draaien.

zo onwetend was ik bij de eerste heli ook. resultaat was praktisch total loss...

Back