Align 600MX

Hallo iedereen,

ik heb een vraagje nl.

Ik heb een T-rex 550 3G besteld en heb gezien dat er een 70A regelaar bij zit. Is deze wel zwaar genoeg voor die nieuwe 600MX motor?

Specification:
●Input voltage:DC11.1V-25.2V 3-6cell Li-Poly
●Max continuous current:90A/150A(5sec)
●Max output power:2000W/3000W(5sec)
●KV value:1220KV
●Dimension: spindle Φ6xΦ45x59mm
●Weight: 320g (prox.)

Zoals u ziet geeft deze motor 90A

Voor de lipo heb ik gekozen voor de Nano-tech 6S 5000 mAh 45C

Kan iemand mij hier iets over vertellen?

Mss met ervaring met dit gevalletje?

Ik hoor het wel

Grtz
icon7.gif

90A is continue maximaal.. als jij dat continue gaat trekken staat niet alleen de regelaar, maar ook de motor te roken...........

De standaard regelaar werkt wel. alleen zorg voor een externe bec(zoals een bec pro V2, of een los ontvangerpack met regulator) en hou de th curve hoog. zodat de regelaar efficienter is(om warmte tegen te gaan)

Een 320 grams motor in een T-rex 500? Weet je zeker dat die motor gaat passen?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Edit... ik zie net dat de motor in een 550 gaat, en deze past idd prima. Maar vermoedelijk met de kortere bladen moet de regelaar voldoende zijn. Je kan altijd meten, de regelaar zit er i.i.g. al bij.

Laatst bewerkt door een moderator:
net zoals anko zegt, de regelaar kan het niet aan, om current 90A aan te kunnen.

Anko zegt dat het juist wel kan onder bepaalde voorwaarden. Gebruik een externe bec voor de veiligheid en zorg dat je niet een te laag throttle % gebruikt.

De 90A van de motor is het moment waarop de motor naar de klote gaat. Tijdens het vliegen trek je eerder gemiddeld 30A met pieken van over de 100A. En daar moet de regelaar wel tegen kunnen maar kennelijk kan hij dat.

ik zou niet op de rand van kunnen vliegen met de regelaar, je kan beter een te zware regelaar kopen als crashen of overal rekening mee moeten houden.

mvg Hans

Ik heb de maiden gehad van mijn 550 met turnigy 5000mah 6s 30/40c cc ice 100 regelaar en bec pro v2. Ziet er allemaal goed uit!

Back