Align 6A BEC T-rex 600 ESP bedrading los!

Afgelopen week ontsnapt aan een crash met mijn T-rex 600 ESP:

Bij het inpakken om naar huis te gaan haal ik de ontvangeraccu van de BEC los, laat meteen de bedrading los.

Had dat in de lucht gebeurd was het einde verhaal geweest.
Thuis de BEC uit elkaar gehaald en wat blijkt, de solderingen van de voedingskabels zijn wel erg summier gesoldeerd:

full

full

full

Goed weggekomen dus!!

Laatst bewerkt door een moderator:
*Slik* dat is niet zo netjes gedaan....

Jammer dat ze daar niet wat flexibeler draad hebben gepakt...
En dat ze niet iets hebben verzonnen zodat dit niet kan gebeuren.. zou zeggen siliconen draad er aan en vast zetten met wat hotglue..

De print onwerper had beter een gat in de print kunnen zetten en het draad eerst daar door te doen... zo maak je een soort van trek ontlasting idee..

Ik zou alle 4 draden er af halen de contakten wat gesoldeerd moet worden wat vergroten(groenelak wat weg krabben) en opnieuw solderen eventueel de schakelaar verwijderen en een vaste verbinding maken tussen de 5 of 6 volt

groeten Gerard

Check dan ook dat schakelaartje even goed. Ik had soms problemen dat de leds die het voltage aangeven nogal zenuwachtig waren. De oorzaak was een rottig contact in deze schakelaar. Ik heb de schakelaar eraf gehaald en een permanente soldeerbrug gemaakt (gaf Gerard ook al aan) omdat ik toch alleen met stekkers naar de lipo werk die ik altijd los maak.

Laatst bewerkt:
Back