Hoi Allen,
Ik heb tijdje geleden (paar maanden) een dikke 700N overgenomen van iemand.
Het is een Flybarless model met OS91 motor.
Het vliegt heerlijk.
Elke vlucht lijkt wel een vliegshow door de dikke rookpluim erachter.
Omgekeerd starten:
Ik heb vaker dat als ik start dat de blades niet willen draaien. Terwijl de motor echt optoert.
Blijkbaar is de motor de andere kant op gestart. Hij draait dus omgekeerd. Heel byzonder.
Effe herstarten en dan draaid hij de goede kant op.
Is dit normaal?
Lucht in de kleine tank:
Tijdens het tanken vul ik via de kleine tank de grote tank. Hierdoor is de kleine tank nagenoeg luchtloos.
Na een vlucht stop ik als er circa 1-2 cm in de grote hoofd tank zit. Ik zie dan vaker dat de kleine tank voor een derde al leeg is. Dus er zit een partij lucht in?
De lucht slangen zijn pas nog vervangen, dus misschien dat de leiding in de tank nog niet flexibel genoeg is om bij inverted vliegn in de vloeistof te blijven.
Graag jullie gedachten hierover ter lering en vermaak!
Ik heb tijdje geleden (paar maanden) een dikke 700N overgenomen van iemand.
Het is een Flybarless model met OS91 motor.
Het vliegt heerlijk.
Elke vlucht lijkt wel een vliegshow door de dikke rookpluim erachter.
Omgekeerd starten:
Ik heb vaker dat als ik start dat de blades niet willen draaien. Terwijl de motor echt optoert.
Blijkbaar is de motor de andere kant op gestart. Hij draait dus omgekeerd. Heel byzonder.
Effe herstarten en dan draaid hij de goede kant op.
Is dit normaal?
Lucht in de kleine tank:
Tijdens het tanken vul ik via de kleine tank de grote tank. Hierdoor is de kleine tank nagenoeg luchtloos.
Na een vlucht stop ik als er circa 1-2 cm in de grote hoofd tank zit. Ik zie dan vaker dat de kleine tank voor een derde al leeg is. Dus er zit een partij lucht in?
De lucht slangen zijn pas nog vervangen, dus misschien dat de leiding in de tank nog niet flexibel genoeg is om bij inverted vliegn in de vloeistof te blijven.
Graag jullie gedachten hierover ter lering en vermaak!