Align airwolf met hk500gt

Status
Niet open voor verdere reacties.
ene dr staat nog n vleugel van n calmato sport in het onderkomen FOUTJE zeker????:mrgreen: mvgr johan snijders

Tja, om een kort verhaal lang te maken, die bewust dag stond er ineens een man in een auto achter het veld geparkeerd. Aangezien ik alleen was durfde ik mijn auto met alles erin niet lang alleen te laten, al helemaal niet om een 4 meter hoge boom te beklimmen voor mijn vleugel (tenminste ik neem aan dat je die bedoeld?).

De rest van de calmato ligt inmiddels in de kliko dsu die vleugel kan met servo gedoneerd worden aan de club....

schade valt nog te repareren maarten:yes: maar als de romp zover heen is kan je beter n hele nieuwe bestellen .en als dan je deze vleugel repareert heb je n reserve vleugel ook niet weg dacht ik:wink:

mvgr johan snijders

Ik ga eerst nog even vliegen met de GY 155 BB, de oude gyro. Als dit bevalt dan laat ik het zo. Anders stap ik over op een Heading Lock gyro. Maar welke weet ik nog niet.
Als de HK401 op de Schuttle goed bevalt zal deze ook op de Ergo komen.

Groetjes Rob.

ik hoop dat het goed gaat. wel heb ik ergens op n draatje gezien dat ze inderdaat de gyro zoals wij ook al gedaan hebben opengeschroefd en de print vastlijmen met hete lijm van n lijmpistool, en dan de boel beschermen met n stukje schuim hete lijm blijft flexibel dus dat kan heelgoed werken :yes:

mvgr johan snijders

zo dan is het vanmiddag tijd voor de maiden van de airwolf :yes:we zullen ns kijken hoe hij zich gedraagt als hij stabiel genoeg vliegt maak ik nog wat fotos als hij vliegt :wink:en even duimendraaien dat alles heel blijft :mrgreen:

mvgr johan snijders

the lady heeft zn luchtdoop gehad:banana: na wat afstellen van de hekroter!!! want hij drifte constand met zn neus naar links., toen dit opgelost was bleef hij goed stabiel hoeveren, wel vonden we dat er nog meer toeren op de moter mag want dat was aan de lage kant :yes:
er kleeft wel n klein nadeel aan deze prachtige align romp:sad: en dat zijn de raetraks persoonlijk vint ik dat het aanstuurmechanisme van n betere kwaliteit mocht zijn, het werkt wel maar het houd niet over., en daar heb ik vanavond ook nog even het een en ander aan verbetert:yes: het aansturingsmeganisme ga ik later meshien nog ns van aluminium namaken, eerst ns kijken hoe het naar mn verbetering van vanavond gaat fotos van n vliegende airwolf volgen nog :mrgreen:

mvgr johan snijders

even n kleine update de airwolf vlieg nu zoals n airwolf behoort te vliegen:yes: en mn verbetering van de raetraks werkt momenteel uistekend., wel vind ik de vliegtijd nogal kort met 5/6 miuten:sad: we zullen nog eens wat gaan proberen er n 1/2 minuten bij te krabbelen met n 6 cel inplaats van de nu 5 cel 5000 kwa gewicht zou het aardig overheen moeten komen ik zal ns wat gaan vergelijken bij hk . en de beloofde fotos van n vliegende airwolf volgen nog ik houd jully nog even in spaning:mrgreen:

mvgr johan snijders

Johan, neem je de Airwolf woensdagavond mee? Want, dan neem ik me fototoestel wel mee en maak ik wel wat foto's terwijl je vliegt dan stuur ik ze diezelfde nog avond naar jou als je wil;).

Tim

is prima tim als het weer het toelaat neem ik the lady mee:yes:., en zullen we ns kijken of we n paar mooie shots kunnen schieten:mrgreen:

mvgr johan snijders

ik heb nog geen vliegende fotos maar al wel n foto bij ons op het veld en de tafel :wink:

full

full

full

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Johan,

Ziet er erg goed uit die Airwolf. Denk je dat deze romp ook op een Trex 500 ESP (met torque tube) kunnen?
En waar heb je de romp gekocht, als ik vragen mag?
Misschien kom ik wel een keertje kijken, want ben zelf ook een beetje aan het rondkijken.

Groeten Thys

ik neem aan theees dat dat gewoon zou moeten passen .,de romp komt van 4RC in doetichem het is n romp van align met raetraks en hij vliegt zeer stabiel :yes:
je mag altijd n keer komen kijken bij mij thuis adres krijg je evt via pb:yes: je bent van harte welkom dan kan ik je ook alle uitleg geven over the lady :mrgreen:

mvgr johan snijders

Hallo Johan,

Vorig jaar ben ik bij jullie op bezoek geweest met de fly-in. Ben zelf lid van The Flying Dutchman in Bruchem en wij waren toen bij jullie op bezoek. Ik ben toen alleen wezen kijken, omdat ik toen net lid was.
Vlieg nu een half seizoen met de Trex 450 PRO, maar ben aan het kijken voor iets groters en eventueel (semi)schaal. Wellicht zie je mij een keer verschijnen bij jullie op het veld om "The Lady" te bewonderen.

Groeten Thys

altijd prima teees ik zie je wel n keer verschijnen!!! en the wings is inderdaad zeer nauw bevriend met the flyingdutchman in bruchem .,we moeten ns kijken waneer we weer ns met onze club n middagje komen vliegen., zal de komende maand of de maand erop wel staan te gebeuren:yes: en dan gaat the lady natuurlijk mee:yes:en natuurlijk hopen wij weer op n leuke opkomst van the flyingdutchman bij ons op de pipermeeting of flyin:mrgreen:

mvgr johan snijders

Hier dan wat foto's in vlucht !!!

20100605_042.JPG

Starting up. Prepare for take off.

20100605_046.JPG

We are airborn.

20100605_048.JPG

Gear up.

20100605_058.JPG

Turbo's ???

20100605_061.JPG

Turbo's !!!