Align APS

Align Corporation | Facebook

Wat is dit?, een 3 assen gyro met GPS ?
Die test piloten staan met hun heli achter de rug zonder handen aan de joysticks.

Wel erg makkelijk voor oefenen, bijna crash, knoppie overhalen.
Tog zou ik het niet willen hebben, is hun gyro al goed, en hun 3 assen gyro ?

Laatst bewerkt door een moderator:
:help: heeft voor mij niks meer te doen met Heli vliegen, Heli -sport enzv.
Dat gedoe van bekennte piloten, brootjes eten tijdens het vliegen, scandalig heeren !
Uwe

In 2013 kun je waarschijnlijk je heli door Alan Szabo's hersenen laten besturen terwijl je een broodje eet.

1 ding weet ik zeker, binnenkort mag niemand meer vliegen als dit zo doorgaat.
Stel een idioot koopt zo een ding, gaan er doden vallen.
Normaal zouden ze nog niet eens een schroefje willen vastdraaien, laat staan oefenen,
maar een "echte" RTF heli zouden ze zo kopen, genoeg idioten met geld zat.

Ik ga even een broodje eten.

Je zoon gaat de 700er Heli te lucht in,
leggt de zender op zij,
en gaat iets anders doen, wat hij in dit moment boeiender vind,
ma iets verzonnen zo,

Dat ding bouw ik in mijn auto, kan van de woonkamer nu inparkeeren, als een plek vrij is, prima

ga naar buiten, met mijn Trainer met flybar en benzin motor vliegen, dag

Kunt het ook positief bekijken, beter als een ongecontroleerd projectiel.
Straks verplicht bij verenigingen met veel verschillende niveaus van vliegers.
Ha ha.

Ja Bullet
Het is te warm om heli te vliegen, niet om over te praten vanachter de koele pc.
En het klopt, het is een drama.

Nu ben ik wel nieuwschierig welke systemen dit dan zijn ?
Ik weet dat het met multikopters al kon.

Ik zat meer te kijken op die facebook pagina voor de trex1003g of die er al eindelijk bijna was.

Hel koort nog een,
gisteren is een discussie gesloten, omdat een beginner een 700er vliegt,
vandaag mag iemand met geld hetzelfde wel.

Maar wat gezegt, het ook positiev bekijken,
wij zijn da nog.

Volgens mij staat Align APS voor Auto Pilot System.. zoek maar eens op google auto pilot system ;)

Onderandere kds flymentor en zo zijn er nog tal. In de FPV hobby worden soortgelijke auto pilot systemen ook wel gebruikt op bv quads.

De ene werk misschien iets anders dan de andere maar het komt allemaal op het zelfde neer.

Mijn bedoeling... het is niet nieuw het is niet raar... dus gevaren blijven er altijd, wie het ook koopt gebruikt vliegt enz enz..

Jup, dit bestaat al een hele tijd..

En ieder systeem is zo goed als de gebruiker die er mee omgaat
Alles is te gebruiken, te misbruiken en te verwaarlozen.

Voor fpv en foto's kan dit goud zijn (ff los van de juridische zaken)

Simpel;

handig zo'n ding , lekker vliegen , vlieg in je oog (of tranen, heb ik vaak) en schakelaar even om om dat op te lossen.

mensen met veel geld gaan door dit ding echt niet nu allemaal een 700 kopen hoor.
Een verkoper van een 700 (in de winkel nieuw of 2dehands) waarschuwt altijd een beginnende koper dat een 700 geen speelgoed is en met zo'n apparaatje (aps) er zeker niet veiliger op wordt.

ik had zelf een jaar geleden een helicommand die ook die vertical stabiliteit had maar vertrouwende dat ding voor geen meter. Deze week ga ik een gyrobot 900 kopen en die eens uitproberen.

Laatst bewerkt:
Voor de meeste mensen is zo'n modelheli toch wel gewoon speelgoed, ja we noemen het modelbouw maar toch ;) tenzij je het inzet als gereedschap of iets dergelijks. Het formaat en potentieel gevaar veranderd daar eigenlijk toch niets aan :)
Het lijkt me wel een handig systeem voor als zoals je schrijft door iets anders even teveel wordt afgeleid. Nu zet ik de heli dan gewoon in hover of zsm aan de grond en dat werkt ook wel maar een knop omzetten en je even geen zorgen hoeven maken om die heli kan wel handig zijn.

als je afgeleid woord door iets,
en je kan met een knop de Heli veilig zetten, prima,

maar mij stoort wel
''voor de meesten mensen is een model-Heli speelgoed'',
precies dat zal het niet zijn / worden.

Waarom stoort dat je? en wat is het dan wel?

ot: Als je iets anders doet dan wat zogenaamd "normaal" is dan heeft een ander daar toch wel een oordeel over.
Een voetbal is toch ook gewoon speelgoed en zelf weinig met voetbal hebbende is het eigenlijk ook wat vreemd voor me dat veel mensen dat spelletje spelen of kijken naar anderen die het spelen. Vaak gaat het dan om 22 volwassen mannen die op een grasveldje met een bal in de weer zijn als sport en vermaak.. maar dat wordt wel serieus genomen en er is zelfs goed aan te verdienen.

Back