Align bl500l motor

Er is veel te vinden over de bl500l motor.

De mijne werdt vanavond ook behoorlijk warm.Met me vinger er op kon ik hem er wel op houden maar was goed warm.De regelaar was ook warm maar een stuk minder.

Nou schijnen deze motoren wel warm te worden en soms wordt er ook voor gekozen om de lagers te vervangen maar ik wil graag weten wat mensen doen die een trex 500 hebben met deze motor.

Heb je deze vervangen voor een betere misschien koelere en efficientere motor?? Zo ja welke?

Of gewoon door blijven vliegen met de 500l motor?

groeten

Peter

ik heb deze idd ook op mijn esp zitten.
kan idd warm worden, maar heb al voldoende vluchten ermee zonder enige problemen...
uiteindelijk is dat met je vinger ook geen 100 graden heet..
dus gewoon doorvliegen ermee...

Je hebt je vliegstijl niet vermeld, maar zowel ikzelf als maatje Han vliegen een gematigde sportstijl met ca 75% regelaaropening (governor) en de BL500L houdt zich daarbij perfect. Gewoon doorvliegen zou ik zeggen. Wel regelmatig lagers controleren zoals je met alle motoren zou moeten doen.

Groeten, Marco.

Ik vlieg sport, loops en stall turns . Ik vlieg nu met een bijna vlakke curve 85% maar niet op governer.verder ben ik nog aan het uit proberen wat betrefd instellingen en curves.

groeten

Peter

Even een vraagje, ook aan Bruteforce.
Vliegen jullie met de governor en een standaard Align regelaar of een andere? Ik lees altijd gemengde reacties over de align regelaar in governer stand.

Bedankt
Pieter

ik wist bij wijze van spreken zelfs niet dat de standaard align regelaars een gov hadden.. :rolleyes::confused:

heb er dus nooit op gevlogen op de 500.
Altijd flat line curve. nooit problemen gehad met power omdat de 500 er genoeg heeft tov het gewicht van het toestel.

met een 600 of 700 size merk je dat wel sneller, vooral bij de 700 dan.
als ik laag inverted kom met de rjx 90 ep en dan (bijna) full negative geef dan merk je wel dat de blades wat trager draaien...

maar moet de gov eigenlijk eens dringend goed zetten op zowel de 6hv als rjx90. grote voordeel aan gov mode is dat je een constantere power hebt gedurende de ganse vluchttijd... nu is de 6hv bvb "heel heftig" in begin en naar het einde toe "normaal heftig" ;-)

Als je negatieve reacties leest over de Align governor dan is dat vrijwel altijd door 3D vliegers. Bij scale -of zoals in mijn geval sportvliegers (af en toe een looping of roll, basic F3C) dan heb je nergens last van.

Even een vraagje, ook aan Bruteforce.
Vliegen jullie met de governor en een standaard Align regelaar of een andere? Ik lees altijd gemengde reacties over de align regelaar in governer stand.

Bedankt
Pieter

Als je negatieve reacties leest over de Align governor dan is dat vrijwel altijd door 3D vliegers. Bij scale -of zoals in mijn geval sportvliegers (af en toe een looping of roll, basic F3C) dan heb je nergens last van.

Misschien wat bijdehand, maar de governor mode is nu eenmaal ook het meeste van toepassing bij 3D vliegen.

Overigens zijn een aantal van die kritieken een beetje spookverhalen ontstaan uit slecht matchende electronica en niet zo gelukkig gekozen curves en headspeeds.

Over het algemeen zullen de meer ervaren mensen de governor mode van de Align regelaars wel kunnen waarderen. Maar het is ook weer niet het je van het. Er bestaan wel betere regelaars.

Back