Align DS410m overleden?

• Topicstarter Topicstarter robbedoes
  • Startdatum Startdatum
R

robbedoes

Guest
Zojuist heb ik een poging gedaan mijn Trex-450 Sport na een restauratie de lucht in te sturen. Echter na het loskomen kwam hij achterwaarts naar mij toe en ik kon hem niet corrigeren. Snel neer gezet en wat bleek de servo van de elevator stuurt plots nog maar een richting op. Iets wat hij tijdens het afstellen nog wel beide richtingen op deed. Ik vlieg deze 450 met een spektrum dx6i. Een zender waar ik weinig ervaring mee heb. Mijn vraag is nu zie ik iets over het hoofd of kan ik stellen dat deze servo overleden is?

Groetjes Robert

Stekker van de servo loshalen en even een andere servo inprikken, kijken wat die servo doet en je weet het.

deze servo's zijn ook te klein voor een 450er,
en dan heb je ook nog maar 1 servo voor nick ...
deze servo's zitten ook in de 250er, daar zijn ze goed.

groetjes van Uwe

Bij de oude versie van de 450 flybar
heb je natuurlijk geen ruimte voor een grotere servo,
dus je kan allen het merk veranderen
( en snelheid en stelkracht )

vraag is dus eigenlijk niet helemaal beantwoord,
maar meer weet ik daar ook niet over.

Suc6,
Uwe

Als je met een ar6xxx vliegt kan het ook een rotte ontvanger zijn... probeer eens wat een ar8000 ofzo doet.. ik heb al veel problemen gehad met een ar6xxx serie... ook met een ele servo die ermee op hield, ar8000 erop en alles vliegt weer!

dat kun je dus uitsluiten, door even een andere servo op dezelfde plek in te pluggen.
heeft die 2e ook opeens een probleem, is het de ontvanger.
heeft de 2e geen probleem, is het de servo.

wat makkelijk kan trouwens, die 410's zijn kwalitatief een beetje wispelturig.

dat kun je dus uitsluiten, door even een andere servo op dezelfde plek in te pluggen.
heeft die 2e ook opeens een probleem, is het de ontvanger.
heeft de 2e geen probleem, is het de servo.

wat makkelijk kan trouwens, die 410's zijn kwalitatief een beetje wispelturig.

Dat was bij mij niet het geval hoor... was echt een rot storing... en zo simpel als andere servo of ander kanaal was het niet helaas.. heb er nog een topic over gehad, kan de ts terug lezen als hij wil

Niets is zo irritant als een haperende ontvanger/zender...
wel raar dat men er nog niets aan heeft gedaan bij spectrum?
of zouden de nieuwere versies beter zijn?

Ik heb ook zat vage storingen gehad. in alle gevallen toe te wijzen aan de 410's.
zijn goede servo's, als je het geluk hebt de servo's uit een goede batch te krijgen.
Vandaar dat wanneer iemand over servoproblemen begint, bij mij iig meteen de alarmbel gaat klinken over die servo..

idd @wat @Student: al schreef,

heb je soms een 410 servo, die al lang mee gaat,
soms heb je een, die al uit de doos niet goed gaat,
ik heb eens een 250er gebouwd,
1 servo deed niks, een deed raar,
kreeg 2 nieuwe op garantie, die doen het nu nog (hoop ik, heli is verkocht)

Groet
Uwe

Als je met een ar6xxx vliegt kan het ook een rotte ontvanger zijn.

Vanochtend de zaak is uit elkaar getrokken en wat stekkers om gestoken. Het blijkt inderdaad dat het aan de ontvanger ligt. Het gaat ook om een ar610 (nieuw gekocht afgelopen maand) Ik weet niet of ik hem ga opsturen want mijn vertrouwen in dit type ben ik kwijt zeker ook omdat ik niet de eerste blijk te zijn.

Wat betreft de spektrum zender. Die gebruik ik ook op de Phoenix sim en af en toe tijdens het vliegen maakt de heli op het scherm een klein sprongetje omhoog zonder dat ik iets beweeg. Erg irritant komt dit bekend voor? Anders kan alles terug naar de leverancier ;-(

Groetjes Robert

PS iedereen alvast bedankt voor het meedenken..................

zonder negatieve kritiek of reclame te maken,

ik zelf heb niet veel vertrouwen in Spectrum:
vele keren een 500er gecrasht door Spectrum,
en HH stuurt me een nieuwe heli en vertelt,
dat ze daar niks aan doen...

gr. Uwe

zonder negatieve kritiek of reclame te maken,

ik zelf heb niet veel vertrouwen in Spectrum:
vele keren een 500er gecrasht door Spectrum,
en HH stuurt me een nieuwe heli en vertelt,
dat ze daar niks aan doen...

gr. Uwe

Ik ook steeds minder uwe, ik denk eraan over te stappen op jr (dsms) of futaba..

Problemen op phoenix heb ik niet gehad!

De spectrum dx 6 (geen idee of het ook de i betreft) heeft een tijd veel last gehad van mankerende potmeters
Die potmeter verteld aan de zender waar de stick zich bevind, en dus wat het model moet gaan doen.
is die potmeter niet in orde, kan hij een beetje gaan rommelen

wat zich op een kanaal soms laat zien door af en toe verspringen of onverklaarbare gedragingen van het model.

Vaak kun je dit een beetje zien in het monitor menu. als jij van de sticks af blijft, horen alle balkjes stil te staan.
is er 1 die beweegt, is dat 1 foute potmeter.
Soms laat het zich ook niet zo lekker zien..

Zijn er nog aanbevelingen wat betreft een goede betaalbare ontvanger en liefst dan ook nog zonder sateliet? Die goed functiomeert met een Spektrum DX6i? Ik hoor ook veel berichten over de zogenaamde orange ontvangers is dat wat?

Groetjes Robert

Back