Align Governer

• Topicstarter Topicstarter Inferno
  • Startdatum Startdatum
I

Inferno

Guest
Hallo. ik heb een governer van Align, maar krijg hem niet juist. Als zender gebruik ik een FF9. Eerst heb ik de gain channel(7) gereversed omdat hij op zen toeren ging als ik naar normal ging. Maar als ik nu opschakel naar idle 1. (Governer switch = idle up switch) dan gaat hij hoog in toeren maar ik dan dat toerental nie wijzigen ook al haal ik de gain van e governer omlaag. Heeft iemand ervaring met deze governer ?

Je hebt toch een governor instel menu op de FF9?
Het kanaal wat toegewezen is aan de governor, daar prik je het signaalkabeltje van de governor op.
de verschillende waarden voor je flightmodussen kan je dan invoeren in het governor menu.

Heb je geen Governor menu in je zender...
Dan zal je zelf mixen aan moeten maken op een kanaal, bijv. gear of aux.
Ik heb hem in mijn DX7 in het Aux2 kanaal zitten.
En heb drie mixen ingesteld:

idle 1 stand = travelwaarde aux2
1 mix voor idle 2 stand = travelwaarde aux2 +10%
1 mix voor normal stand = travelwaarde aux2 -10%
1 mix voor motor uit: als gear schakelaar =1 dan throttle -20% (is ook gelijk gyro op rate in mijn geval, maar je schakelt gelijk weer terug en dan staat de heli toch al stil :) )

Laatst bewerkt:
Ik heb idd een instelmenu voor de governer op mijn FF9. Maar er zit iets verkeerd. Het signaal draadje zit op kanaal 7, die ook toegewezen zit aan mijn governer. Op het einde van de governer menu zit een +limit en - limit. Voor wat dient dat ?

Geen idee eigenlijk...
Misschien iemand die het wel weet??

Heb wel nog even de manual opgezocht: http://www.waltercedric.com/downloads-for-joomla/doc_download/17-futaba-ff9-.html
(laatste pagina's)
En begrijp er uit, dat als je de governor aan de flightmodus schakelaar toewijst, je in idle 2 het maximale toerental instelt naar smaak.
De waarde in idle-1 is dan een percentage van de instelling van idle-2.
en in normal governor uit.
Dit kan je even contoleren door naar het ledje op de governor te kijken in de normal en idle-up standen.

Maak je test wat makkelijker.
Zet een gewone servo op het gain kanaal.
Dan kun je dit droog testen zonder steeds te vliegen.

Ik heb idd een instelmenu voor de governer op mijn FF9. Maar er zit iets verkeerd. Het signaal draadje zit op kanaal 7, die ook toegewezen zit aan mijn governer. Op het einde van de governer menu zit een +limit en - limit. Voor wat dient dat ?

Volgens mij dient dit om de richting van de switch te veranderen. Vb bij "-" is switch forward "aan" en bij "+" is switch forward "uit". Bij mij staat de gov op een drie-standen switch: switch vooruit = gov uit, switch midden = HS 1750 en switch achteruit = HS 1950. Als je nu die "-" en "+" zou omdraaien, draaien ook de toewijzingen van de switch positie om...

Weet het niet zo meteen simpeler uit te leggen.

die - en + moet iets anders zijn. heeft nix met de switchstand te maken. Had dat als eerste uitgeprobeerd omdat in normal mijn governer opsprong en in idle 1 en 2 af. Maar deze + en - omdraaien had dus geen invloed hierop. Heb dan de gainchannel gereversed en dan was het wel ok.

Heb nu dus gevonden wat ik moet doen, ik moet de gain hoger zetten als 50%, die governer begint pas te werken vanaf 50%, nu staat die op 80% wat ongeveer goed is.

Back