Align Governor en DS610 op gas...

Vreemd iets:

Met tussenpozen van 25sec tot 75sec, jittert de DS610 (throttle) 1 keer !
Dit in alle standen van de gov/thr stick.

Gov er physiek tussenuit -> geen last meer.

Oude sitiuatie met een HS81 -> geen last meer.

Lijkt er dus op dat de Align Gov. niet met de Coreless DS610 goed overweg kan.
(is een 1560uS servo...zou dus wat dat betreft moeten kunnen....)

Iemand anders al opgevallen ?
 
Walter ik had deze nog liggen en wou graag de throttle afregelen ;)
(idd waarschijnlijk wat overkill.....)

Nou ja om met deze situatie de 700 te maidenen lijkt me niet echt plesant.

suggesties voor een goede servo op het gas?
(geen 3152 graag.......)

mvg, Z
 
Ik pak altijd de grootste meuk die in de la ligt.
Nu heb ik er Multiplex Royal Digi's op gas.
Nauwkeurigheid en snelheid is niet boeiend.
Normaal gesproken raadt ik altijd de 3001 aan.
 
Toch heb ik ergens info gelezen dat de snelheid van een
gasservo wel degelijk ertoe doet icm een governor.

mvg, Z
 
Hierover zijn de meningen verdeeld.
Sommigen zeggen, hoe sneller de servo, hoe sneller de motor de juiste toeren houdt.
Maar de motor is niet zo snel. Van nul naar vol gas duurt even vanwege weerstand van de bladen e.d. Als de servo dit 0.1sec sneller doet, zou dit helpen?

Een ander standpunt is dat een langzame servo juist voordelen heeft als hij trager werkt. Hij schroeft hem ook niet te snel terug en houdt hiermee het toerental vaker iets te hoog dan te laag, wat weer voordeel heeft in 3D moves / zware belasting omdat hij dan sneller in kakt.
Ik heb beiden geprobeerd.
- 3001 op Throttle Jockey
- 9254 op Throttle jockey in High speed servo mode.
Ik kon geen power verschil ontdekken.
Naar mijn mening is servosnelheid onbelangrijk dus.

De Align governor is zowieso wat minder nauwkeurig als de Throttle Jockey.
Hierin maakt het NOG minder uit.
De beste throttle performance haal je uit de regelaar, niet de servo.
Limiters zoals BV de REVMAX werken bijvoorbeeld effectiever.
Deze regelen maar één kant op. Alleen als de headspeed te hoog wordt regelen ze terug.
Dit maakt de regeling effectiever en met minder regelmomenten.'
Ook daar heeft een snelle servo geen nut.
Model Avionics heeft er zelfs geen Super-servo optie meer in gebouwd.

Maar 2 klikjes er naast in de afstelling heeft uiteindelijk meer effect.
Daarom gebruik ik de Align governor met meuk servo.
Dit werkt optimaal genoeg voor mij.
 
Laatst bewerkt:
net een S3152 erop gezet....en het verschijnsel is niet meer aanwezig !

Thanks Walter voor je info !
 
Hoi Walter,

Je hebt helemaal gelijkt, het heeft te maken met de reactie tijd van de motor. En inderdaad een standaard servo is zeker meer dan goed genoeg voor op de motor. Het heeft helemaal geen nut om daar een sneller servo op te zetten.

STEL:
De govenor kan mat 20 of meer Hz het servo aansturen, dan is het servo nog altijd een stuk tragen en zal die niet op 20Hz gaan volgen. En de motor zal ZEKER niet op 20Hz dan corrigeren in toerental.
De motor reageert echt traag op motor veranderingen, zal zeker 1 Hz zijn (niet wetenschappelijk) maar hij moet zoveel massa etc versnellen dan lukt het echt niet op)

Je vliegt bijvoorbeeld 2000 Omwentelingen / min (toeren), dat is dan 33 Hz!!

Dus spaar jezelf, zet een standaard goed servo op je gas die reageert altijd nog sneller dan dat je motor kan reageren.
 
Stel:

2 servo's: een van 0.25s over 45gr andere 0.1s over 45gr.

Kom je dan in de praktijk aan evt een verschil van 0.1s traveltijd ?

Zoja, die ben je dan toch weer "kwijt" alvorens de carb wordt bediend
en de motor reageert......
 
Stel:

2 servo's: een van 0.25s over 45gr andere 0.1s over 45gr.

Kom je dan in de praktijk aan evt een verschil van 0.1s traveltijd ?

Zoja, die ben je dan toch weer "kwijt" alvorens de carb wordt bediend
en de motor reageert......

Niet helemaal, de carb staat natuurlijk al een heel end open bij hoveren.
en hoeft maar een klein stukje verder voor volgas. dit is maar een heel klein stukje voor de servo, en niet de 45gr volgens de specs.

is nogmaals is echt verwaarloosbaar.
 
Idd Michael, zal minder zijn omdat in idle-up de carb niet verder dicht gaat dan +/- 50-60%

Te verwaarlozen dus....ok...thanks !
 
Back
Top