Align M690L vliegtijden?

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Agusta, 5 jun 2020.

  1. Agusta

    Agusta

    Lid geworden:
    23 dec 2006
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Limburg (B)
    Ik ben sinds enige dagen eigenaar geworden van een Align M690L Hexacopter Drone Super Combo Kit w/APS-M, PCU, GPS & Landing Skids.
    Ik heb zowel een 5000mAh 6S als een 10000mAh 6S ter beschikkking, de batterijen zijn nog vrij nieuw en leveren naar behoren hun volledig vermogen bij mijn helikopters 600 size en 700 size. Er zitten geen slechte elementen tussen, bij het balanceren zit er geen verschil in spanningen tussen de verschillende elementen.
    De vraag is nu wat mag ik verwachten van vliegtijden voor mijn hexacopter?
    Ik vlieg nu een 5 tal minuten met de 5000mAh en dik 9 minuten met de 10000mAh. Lijkt jullie dat normaal? Ik had namelijk langere tijden verwacht.
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat lijkt mij wel normaal. De copter moet ook het extra gewicht dragen en wellicht is hij daarvoor niet ontworpen.
    Het stroomverbruik neemt gigantisch toe als je extra gewicht meeneemt.
     
  3. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Volgens de specs zou deze met een 5200mah multistar een 20minuten kunnen vliegen, je gebruikt nu denk ik lipo’s met een hogere c-rating, die zijn zwaarder dan de 10c multistar, denk dat daar een beetje het verschil zit, als ik verder kijk dan is 300kv met 7” props een beetje een gekke combinatie, lijkt me niet echt superefficient, zeker niet wanneer je er zware lipo’s onder hangt
     
  4. Agusta

    Agusta

    Lid geworden:
    23 dec 2006
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Limburg (B)
    Bedankt voor de reacties,
    Ik gebruik inderdaad hogere c-ratings
    Welke props zouden logischer zijn?
    Ik ga de gimbal ervan afnemen.
     

Deel Deze Pagina