Align motor 2800 KV op 4 cellen ???

Hoi Jongens,

Weet er iemand of de align motor 400 van 2800KV werkt op 4 cellen (14.8V) ???
Of is dat te veel ???

Groetjes
Sapca

wordt een beetje veel ;) meestal zit je rond de 33300 toeren (vrijloop)(11.1 bij een 3000kv motor) voor erg veel vermogen.

Deze motor zou op 41440 uitkomen. Dat wordt erg klein vertanden gok ik.

Hoi,

Met een 11 pion zou ik op een 2500 toeren op de kop zitten wat je nodig hebt om toch een redelijk 3D geaarde T-Rex te hebben.

Gr.
Sapca

dan zou het wel kunnen ;) Normaal zie ik vaak de mega 16/15/3 met 3000kv op 3s lipo (11.1V), vandaar ;) Maar voor een echte felle 3D heli zou het inderdaad dan wel kunnen.

@sapca,

Ik denk dat je aan een nieuwe motor moet gaan denken.
De Align motor is niet geschikt voor 4 cellen. Hij zal het vast wel even een tijdje vol houden, maar het vermogen van die dingen is gewoon bagger. Tevens zit je inderdaad aan een erg klein pinion, iets wat lastig is aangezien de as v.d. erg dik is.
Omdat het vermogen en het rendement allebei erg laag zijn denk ik dat je regelaar het niet fijn gaat vinden, en eveneens je accu's. Ik denk dat die Align motor met 4S lipo erg hoge stroom pieken gaat trekken zonder erg veel resultaat.

Alternatief:
Inderdaad, wat tadango zegt is een goede motor.
De Mega 16/15/3 turn.
Of een Lehner van hetzelfde formaat, 1020/17 ofzo.
Strecker heeft sinds kort schijnbaar ook speciaal on twikkelde motoren voor de TREX, die schijnen het ook erg goed te doen.
Maar je ziet al wel dat je steeds boven de 80 a 90 euro uit komt.

En,,,,, je hebt een erg goede regelaar nodig. Als je 3 a 4 cellen serie gaat vliegen met deze motoren zit je al snel aan een Castle Creations 35 a 45 amp regelaar met externe BEC of een Kontronics Jazz regelaar zonder externe BEC.

Wat je erg veel ziet voor 3D is:
Trex met mega 16/15/3 + Castle Creations 35 + Externe BEC en 3S lipo. :!:
Trex met mega 16/15/3 + Castle Creations 45 + Externe BEC en 4S lipo.(ERG DESTRUCTIEF VOOR EEN TREXJE)

Met een Mega zit je niet erg snel aan de 4S omdat de motor gewoon erg krachtig is met erg veel koppel. Een mega kan met 2200 toeren het toerental met 3S lipo en flink 3D werk erg goed vast houden!

Back