Align RCE-BL35X regelaar valt soms uit

• Topicstarter Topicstarter aviador
  • Startdatum Startdatum
A

aviador

Guest
mede modelbouwers,

als motor upgrade voor mijn t-rex heb ik een Align RCE-BL35X regelaar en een align 430L 3550kv motor nieuwste versie gekocht.
hier heb ik al een paar vluchten mee gemaakt totdat mijn heli crashte (hij zat toen in een walkera df36) en ik toen op vakantie ging.
nu heb ik de set ingebouwd op mijn t-rex en ben begonnen met het afstellen van de heli. nu heb ik al meerdere keren gehad dat als ik gewoon aan het hooveren ben (ik vertrouw de heli nog niet 100%) dat de motor even een tiende van een seconde uitvalt. net genoeg hem zegmaar te landen, hierna vliegt hij gewoon weer door. nu durf ik niet echt verder te vliegen.

de regelaar wordt niet eens warmer dan mijn hand, de motor ook niet en de de accu idem. de headspeed is echt wel hoog genoeg, dus dat de accu inzakt tot onder de 9volt lijkt me sterk. (de accu is 2100mah 20C 3s)

de regelaar is niet gemodificeert, aangezien hij niet warm wordt lijkt mij dit niet nodig.
wat denken jullie dat dit kan veroorzaken?

mvg, oscar.

mijn instellingen zijn als volgt:

brake disabled
mid timing
middle voltage protection
normal (geen softstart)
medium speed (throttle response)

lijkt mij goed...

Misschien geen probleem van je regelaar maar van het rc signaal... Want veel regelaars zetten de motor uit als ze even geen (goed) signaal meer krijgen.

en waar zou dit aan kunnen liggen?
de rest van de servo's doen niet raar ofzo, al merk je het natuurlijk niet als je voor zo'n korte tijd geen ontvangst meer hebt.
nog meer suggesties? :)

helaas is het toch nog niet weg. dat het rc signaal heel even uitvalt zou best kunnen, maar waar moet ik zoeken? ik snap er werkelijk niks van, ik heb er nooit last van gehad, en nu opeens valt de motor/regelaar voor een halve seconde uit terwijl ik gewoon hover :cry:
mijn antenne loopt direct vanuit de ontvanger naar de vertical tailfin, en dan via een antenne rietje langs het landingsgestel. zou het kunnen komen doordat hij de carbon tailfin aanraakt ofzo?

Ik wil je niet ongerust maken. Maar ik heb hetzelfde gehad maar dan met de 25A uitvoering van Align, wel met dezelfde motor. Ik heb ook geëxperimenteerd met de antennedraad. Kabel van de regelaar verplaatst. De aandrijfriem ingespoten met WD-40 tegen eventuele statische elektriciteit. Motor en regelaar werden ook niet warm.
Het enige wat ik nu weet, is dat bij de laatste vlucht mijn regelaar weer uitviel. Gelukkig zonder schade kwam de heli neer. Nu kwam er echter rook onder de kap vandaan. De regelaar bleek te zijn doorgebrand.
De regelaar wordt opgestuurd en ik krijg een ander exemplaar ervoor terug.
Ik zou jou adviseren een ander regelaar te proberen. Daarnaast zou ik de huidige regelaar aanbieden bij je verkoper met de bekende klachten. In ieder geval niet meer gaan vliegen!

toch heb ik even zitten knutselen, de antenne raakt nu niet meer de carbon tailfin. net een CA 8 minuutjes gevlogen (hard rondvliegen en stallturns) en gewoon niet 1 keer is de motor uitgevallen. deed het precies zoals het hoort :D
helaas wel een beetje glitches op de pitch, maar het is een begin.

Als je verder nog eens ontvangst problemen krijgt zou ik je staartbuis aarden, gewoon een draadje leggen naar de zwarte kabel van je regelaar.
Zowel bij mijn eco8 als m'n T-rex heb ik geen storingen gehad (ik hoop het echt zo te houden) maar ik heb ook bij beide heli's tijdens het bouwen meteen de staartbuis geaard.
Als ik zo rondkijk zie ik slechts weinig mensen die hun tailboom aarden, snap ik eigenlijk niet zo goed, want zo'n riem kan wel degelijk statische ladingen opwekken...
Wel een belangrijk weetje is dat je eerst wat materiaal van de buis moet krabben, de buitenkant van de staartbuis is niet geleidend ! je boort best een fijn gaatje aan de bovenkant van de buis (zodat riem niet geraakt wordt) en dan met een servo-hoorn-vijsje zet je het draadje vast.
(Je kan het uiteinde van het draadje in een rondje plooien en soldeer toevoegen, dan heb je een prima gaatje voor het vijsje in te draaien)

Groetjes
Steven

En een vijsje is in normaal nederlands dus weer een schroefje dacht ik toch? :D. ga ik misschien ook nog doen. Iedereen heeft het wel over de staartboom aarden, maar nergens kan je vinden HOE het moet! Heel erg bedankt, duidelijke uitleg. Heb nu geen storingen (meer), maar misschien toch maar voor de zekerheid doen.

En oscar, toppie dattie het in ieder geval weer lekker doet!

Back